2024-01-07, 09:47
Medlem
Nixters avatar
27 stater ber Högsta Domstolen att återinföra Trump på Colorados röstsedlar.

https://dailycaller.com/2024/01/05/over-two-dozen-states-urge-scotus-trump-2024-ballot/
Citera
2024-01-07, 09:49
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vad baserar du det på? Tala i klartext.
Jag förstår inte vad du menar?

Jag tror inte att amerikanerna accepterar att man försöker missbruka juridiken för att tysta opposition.

Jag tror inte att amerikanerna accepterar ulands-taktik en demokrati mämtad från banan-republiker?

Ändamålen helgar inte medlen, oavsett hur mycket man ogillar Trumpen.
Citera
2024-01-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vem har påstått ”att de sittande politikerna ska få stoppa sina motståndare från att delta i nästa val om de bara känner för det”?

Okej det var i den andra tråden om Maine där det påstods att konstitutionen tillät det.
Finns så många galningar i dessa trådar.
Citera
2024-01-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Okej det var i den andra tråden om Maine där det påstods att konstitutionen tillät det.

Åhå. Vilket inlägg i den tråden syftar du på?
Citera
2024-01-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Åhå. Vilket inlägg i den tråden syftar du på?

Du får kolla i den tråden, vi ska inte korsposta.
Dessa trådar borde för övrigt kanske slås ihop eftersom det är mycket korspostande.
Citera
2024-01-07, 11:04
Medlem
M.Muratis avatar
Citat:
Han är väl snarare känd för att vinna även när han är helt uträknad av media. Men frågan är egentligen varför du är så angelägen om att han inte ska få ställa upp i valet om du är övertygad om att han kommer förlora, varför är du emot fria val och demokrati?
Som du pratar.

Mellan 2016 och 2024 är det en enda viktig politisk seger som klanen Trump har lyckats lura sig till. Men pengarna som Ivanka, Jared, och klanpappan drog in under sin tid vid Vita huset ser dock ut att gå förlorat. Och privat verkar det även gå ännu sämre för dem - då troféhustrun Melanoma är lika osynlig som den plattbröstade dottern Tiffany. Vad det beror på vet jag inte, men Trumps kritik angående Tiffanys dåligt utvecklade bröst som spädbarn kan säkert ha något med detta att göra. Knarkande, griftande, och smått efterblivna pojkar är rimligen en belastning de med för klanpappan. Åtminstone hade jag känt så om omogna fyrtiotaggare endast levde för att bedra ointelligenta fans som dig.
Citera
2024-01-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Murati
Som du pratar.

Mellan 2016 och 2024 är det en enda viktig politisk seger som klanen Trump har lyckats lura sig till. Men pengarna som Ivanka, Jared, och klanpappan drog in under sin tid vid Vita huset ser dock ut att gå förlorat. Och privat verkar det även gå ännu sämre för dem - då troféhustrun Melanoma är lika osynlig som den plattbröstade dottern Tiffany. Vad det beror på vet jag inte, men Trumps kritik angående Tiffanys dåligt utvecklade bröst som spädbarn kan säkert ha något med detta att göra. Knarkande, griftande, och smått efterblivna pojkar är rimligen en belastning de med för klanpappan. Åtminstone hade jag känt så om omogna fyrtiotaggare endast levde för att bedra ointelligenta fans som dig.

Som sagt, varför är då du och antidemokraterna så rädda för att han ska få ställa upp i valet? Det skulle väl vara toppen för alla som vill att antidemokraterna vinner att den chanslöse Trump är deras motståndare?

Er logik går inte ihop.
Citera
2024-01-07, 11:11
Medlem
Citat:
Du får kolla i den tråden, vi ska inte korsposta.
Dessa trådar borde för övrigt kanske slås ihop eftersom det är mycket korspostande.
Tråden har 761 inlägg. Du som vände dig emot ett specifikt inlägg borde ha en mycket bättre chans att tala om vilket inlägg det handlar om än någon annan.

Eller så kan du ju argumentera i rätt tråd.
Senast redigerad av ardathbey 2024-01-07 kl. 11:45.
Citera
2024-01-07, 11:17
Bannlyst
Citat:
Som sagt, varför är då du och antidemokraterna så rädda för att han ska få ställa upp i valet? Det skulle väl vara toppen för alla som vill att antidemokraterna vinner att den chanslöse Trump är deras motståndare?

Er logik går inte ihop.
Därfor att Donald Trump är ett very stable genius
https://youtu.be/YA631bMT9g8?si=Es68zOewUU5cgZS0
Citera
2024-01-07, 11:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det jag invände emot var att de sittande politikerna ska få stoppa sina motståndare från att delta i nästa val om de bara känner för det. De sittande politikerna skulle få göra det de känner för var påståendet. För övrigt finns det inga bevis som vunnit laga kraft mot Trump.
Kanske inte donalds skulle försökt valfuska och försökt statskupp då?

Och varför berättar du att du kan inget om hur det fungerar i dessa rättegångar, för just dessa bevis och vittnen har vunnit laga kraft eftersom en domare dömt detta.
Och detta har inget med ett eventuellt domslut i SCOTUS och göra, för att bevisen och vittnen har samma legala status oavsett.
Enda det kan nå fram till är att de i SCOTUS anser de inte är tillräckligt många.
Citera
2024-01-07, 11:21
Medlem
M.Muratis avatar
Citat:

Er logik går inte ihop.
Din värld går ej ihop. Och det finns ingen som är rädd för en kandidat som saknar de kvalifikationer som delstaten satt upp. Ni tvistar om detta eftersom ni saknar respekt för lagar och regler. The big lie, obildade bönder som stormar Kapitolium och en efterbliven konstellation som fick i uppgift att planera och verkställa den farliga "falska elektorer komplotten" det är alla händelser som måste kännas riktigt betungande för dig så därför måste du projicera och kalla mig för antidemokrat. Haha. Vilken sopa du är.
Citera
2024-01-07, 11:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Konstitutionen berättar att den som deltar i samhällsomstörtande verksamhet, som valfusk och statskuppsförsök hamnar inom, den har man rätt och bör exkludera från valsedeln.

Jag inser att du inte läser något som du citerar och med tanke på hur fel du får det jämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in