Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
Ja, finns säkert också en besvikelse hos långcovidare, inte minst eftersom det är slitsamt att vara sjuk länge.
Ja det är inte lätt att vara långcovidian och tro på allt som TV:n säger.
Jag tycker det är ganska uppenbart vad det är som hänt. Långcovidianer gick all in på narrativet om att covid är livsfarligt och blev mycket mycket rädda, vilket sänkte deras immunförsvar och så blev de såklart sjuka i samma sjukdom.
De lovades att bli räddade av staten med hjälp av vacciner och när de kom så släppte deras oro och ångest något och så blev upplevelsen att vaccinet var förbättrade deras mående och "långcovid".
Har man deltagit i debatt med långcovidianer är de precis samma skrot och korn allihop och tror på allt som tv:ns säger åt dem att tro på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
Vi får se hur du upplever det nästa gång du blir smittad, så får väl jag och IMBILDEN rapportera hur vi upplever Covid när vi som vaccinerade "virgins" råkar ut för viruset.
Ja du det har gått snart 4 år sedan jag blev smittad och det har inte hänt ett skit sedan dess.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lamento
Ja, Yale annonserade en kommande studie:
https://www.yalemedicine.org/news/vaccines-long-covid
Och här är en vetenskaplig artikel om det, byggd på intervju:
"Larger improvements in symptom severity scores were seen in those receiving the mRNA vaccines compared to adenoviral vector vaccines. Conclusions: Our survey suggests COVID-19 vaccination may improve long COVID patients, on average."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9146071/
Även om det är en "vetenskaplig" artikel så bygger intervjuer på egna upplevelser = känslor och är inte att betrakta som någon slags fakta överhuvudtaget.
Vaccinerna sågs av många långcovidianer som frälsningen och när de kom ut på marknaden så släppte ju mångas oro. Att vara orolig och hypokondrisk är mycket farligt och i synnerhet i grupp så att en masspsykos uppstår.
jag kan lova dig att de mest inbitna covidianerna hade velat se en regelrätt häxbränning av oss ovaccinerade som valde att inte spela med i deras sjuka spel.