2024-01-07, 02:30
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jaså du gör det alltså fru Lessler? Ingen Mumerick?

Dumpen och Janne Josefsson drabbade samman hos Publicistklubben. Är det inte dags för rond 2 snart? Jävlar vad Janne sopade banan med Patrik och Sara. Jag gillar ju Sara men fan vad pinsamt

Janne, världens bästa journalist: "Ni är fan inte journalister, det kan jag tala om för er!" - går det ens att sammanfatta Dumpen kortare och bättre än så?

Pressetiken Dumpen Publicistklubben google.

Ja, det gör jag. Så brukar ju Patrik säga, slog det mig, efter Bensinlukt hade citerat mig. Och just exakt detta blir ju i så fall faktiskt lite dubbelmoral om han själv dejtar långt under sin ålder. Han borde väl i så fall nöja sig med: Hur vore det om du sökte personer du kan ligga med utan att begå brott? Det är ju vad Dumpen enligt egen utsago jobbar efter - förhindra brott.

Fru Lessler är en fager femme fatale (som synes). Hon håller sig gärna borta från mumrikar. Mitt nick är uppkallat å hennes ära, hennes ogärning till trots!

Ja, det var en intressant ”debatt” på Pressklubben. På flera sätt tycker jag dock att Dumpen jobbar journalistiskt, till exempel dokumentation, låter gäddan komma till tals (om möjligt innan vederbörande flyr fältet), bedriver opinionsbildning. Att de inte följer gängse medieetik diskvalificerar inte per se.

Däremot är det inte journalistisk yrkesstandard på ett annat plan: De dealar med gäddan/den granskade personen om när publicering är mest lämplig, låter gäddan styra detta till viss del. Så vet jag ingen annan etablerad publikation som jobbar. Det handlar ju om journalistiskt oberoende och självständighet i relation till den/det som granskas.
Senast redigerad av Lessler 2024-01-07 kl. 02:32.
Citera
2024-01-07, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Fast ingen diskussion, utan mest motfrågor, det är män som våldtar barn, som svar på i stort allt.

När Janne Josefsson bad Patrik hålla truten var kanske inte best moments-material men Dumpen snyltar ju på allt som riktiga journalister byggt upp. Tänk vilken bakgrund Janne har och så dyker dessa fåntrattar upp och tar över stafettpinnen samt missbrukar hans arv

Förlåt Sara, men att slå sig ihop sig med Patrik Sjöberg och ge sig ut på vägarna och kalla sig för journalister. Det är något som inte stämmer där.
Citera
2024-01-07, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Polisen gillar Dumpen, iallafall de jag talat med, de stöttar dem även om de inte kan vara offentliga med det. De gör allt för att underlätta för Dumpen och deras arbete.

Vad är det för poliser?? Poliser är ytterst kritiska till°Dumpen och samarbetar inte med dumpen, däremot med Ecpat. Bara för några dagar sen gick en polischef ut och sade att dumpen förstör deras utredningar. När de hängt ut en gädda rensas hårddiskar och mobiler och därmed går polisen miste om bevis för att kunna lagföra.
Citera
2024-01-07, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Nej, jag gillar int o sexchatta

Det är helt ok,men hänvisa inte till något som du inte har en aning om.
Citera
2024-01-07, 05:39
Medlem
whack-a-moles avatar
Hallå, var är alla anmälningar om tidigare övergrepp om dom uthängda rovdjuren? Underligt, men dom verkar inte existera.
Citera
2024-01-07, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987

Att dom skulle stötta är kvalificerat skitsnack. Det finns massor arv bevis där så inte är fallet.
Speciellt när det finns barn till närstående. Jag förstår inte logiken som dumpen (även du) tillämpar.
Om man värnar om ett barn som blir trakasserat så sviker man presumtiva fiktiva offer??
I min värld ska vi värna om alla våra barn.

Men alla har vi ett ansvar hur vi beter oss gentemot både oss själva och andra, både i verkliga livet och på nätet
Och när de gäller barn så får man va extra försiktig

Ansvaret måste naturligtvis ligga hos dom själva, Sara stöttar dom så gott hon kan vilket du kan höra utav de telefonsamtal som finns på hemsidan, hon vill att gäddorna tar sig samman och söker hjälp för sina problem men om gäddorna sedan tar sina liv så är det deras beslut och inget hon kan ta ansvar för

Hon väljer att kalla dom gäddor och int pedofiler, eftersom alla pedofiler förgriper sig inte på barn och alla som förgriper sig på barn är int pedofiler så kallar hon dom för gäddor
Om dom är pedofiler, sexmissbrukare eller ngt annat är helt oväsentligt, de är människor som vill förgripa sig på barn som är problemet

Och vad gäller läraren i Partille så var det illa nog att han sexchattande med vad han trodde var ett barn, redan där begår man ett fruktansvärt fel och i synnerhet om man arbetar som lärare

Att de skulle stötta är kvalificerat skitsnack. Det finns massor av bevis för att så inte är fallet.
Speciellt illa är det när barn till närstående drabbas. Jag förstår inte logiken som dumpen (även du) tillämpar. Om man värnar om ett barn som blir trakasserat sviker man presumtiva fiktiva offer..
I min värld ska vi väl värna om alla våra barn, eller?
Citera
2024-01-07, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Om nu ni hade haft några pengar så hade ni redan varit i Thailand och letat barn
Men nu är det ju som tur är de flesta av er små efterblivna dvärgar
Så uthängningar är ett mycket bra sätt
Tills den dagen det blir nya lagar och ni får sitta i fängelse

Verkligheten förändras med tiden , medan myter förblir. Om någon åker till Thailand med avsikten att ha sex med barn ,kommer vederbörande bli grymt besviken. Dels för att det desperata ekonomiska incitamentet saknas , för levnadsstandarden har ökat avsevärt de sensaste 20 åren. Dels är påföljden strängare än i Sverige och thailändska fängelser är ingen "hit" precis.
Sen är det. förvisso så att prostitutionen är utbredd i Phuket, Pattaya och Bkk, men då talar 18+.
Citera
2024-01-07, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Verkligheten förändras med tiden , medan myter förblir. Om någon åker till Thailand med avsikten att ha sex med barn ,kommer vederbörande bli grymt besviken. Dels för att det desperata ekonomiska incitamentet saknas , för levnadsstandarden har ökat avsevärt de sensaste 20 åren. Dels är påföljden strängare än i Sverige och thailändska fängelser är ingen "hit" precis.
Sen är det. förvisso så att prostitutionen är utbredd i Phuket, Pattaya och Bkk, men då talar 18+.

Men då talar vi 18+
Citera
2024-01-07, 06:25
Medlem
Citat:
Det är en förmån som media har att kunna beskriva de problem som finns i samhället, det är viktigt, i allt för många länder finns inte den möjligheten.

Men man kan se det som ett missbruk av den friheten det som Dumpen gör, det kan innebära inskränkningar. Någon rimlighet och ranson måste finnas i lagarna, och det finns det inte då vissa får förtala medan andra i samhället inte får det. En ojämlik som är farlig, ger vissa en sorts makt som andra inte har. Och när det sedan kommer att gälla något som är mer alldagligt än detta känsliga ämne, då är det illa. (Makten jag talar om är att Patrik tog en till tinget för förtal, medan dem han förtalar knappast kan detta).

Jag undrar varför ingen i denna tråd tar upp Ecpat, som är en internationell och seriös organisation verksam i ett hundratal länder.
Citera
2024-01-07, 09:50
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Det är en förmån som media har att kunna beskriva de problem som finns i samhället, det är viktigt, i allt för många länder finns inte den möjligheten.

Men man kan se det som ett missbruk av den friheten det som Dumpen gör, det kan innebära inskränkningar. Någon rimlighet och ranson måste finnas i lagarna, och det finns det inte då vissa får förtala medan andra i samhället inte får det. En ojämlik som är farlig, ger vissa en sorts makt som andra inte har. Och när det sedan kommer att gälla något som är mer alldagligt än detta känsliga ämne, då är det illa. (Makten jag talar om är att Patrik tog en till tinget för förtal, medan dem han förtalar knappast kan detta).

Skillnaden är att dom har utgivningsbevis och bedriver publicistisk verksamhet och då skyddas dom av grundlagen

Det är något som alla som ägnar sig åt den typen av verksamhet får ta del av

Men dom kan fortfarande bli åtalad för förtal om någon väljer att bedriva enskilt åtal men det är det ingen som har gjort ännu, antagligen för att dom redan vet om att det är dom som gjort fel och inte dumpen
Citera
2024-01-07, 09:57
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Att de skulle stötta är kvalificerat skitsnack. Det finns massor av bevis för att så inte är fallet.
Speciellt illa är det när barn till närstående drabbas. Jag förstår inte logiken som dumpen (även du) tillämpar. Om man värnar om ett barn som blir trakasserat sviker man presumtiva fiktiva offer..
I min värld ska vi väl värna om alla våra barn, eller?

Och dumpen värnar om alla barn, dom har ständig kontakt med anhöriga för att se till att den skada som gäddan orsakat ska bli så liten som möjligt så dom kan gå vidare, Sara har själv sagt att det är ytterst ovanligt att barnen utsätts för trakasserier efter en uthängning och i dom fall det sker får man ta skolan till hjälp för att lösa det
Citera
2024-01-07, 12:15
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Dumpen drar alla över en kam, träffar eller inte. Alltså jobbar de efter någon sorts princip som är otydlig. "personer som söker barn i sexuellt syfte" funkar inte pga att de tagit klivet bort från det med bokade träffar.
"Personer som skriver sexuellt innehåll med okänd de tror är barn" passar bättre.
Alltså är jag intresserad av princip, inte huruvida individuella chattar varit mer eller mindre olämpliga pga yrkesroll, civilstatus eller annat.
De behöver knappast redogöra sina metoder för dig, det är wallraffande de utför på ett sätt, varför ska de redogöra för det? För att fiskisarna ska kunna försöka slingra sig ur sina handlingar med ändlösa, detaljfixerade och irrelevanta argument på ett internetforum?
Senast redigerad av Lagopussy 2024-01-07 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in