Citat:
Ursprungligen postat av
Gipsy-tears
Jaså du gör det alltså fru Lessler? Ingen Mumerick?
Dumpen och Janne Josefsson drabbade samman hos Publicistklubben. Är det inte dags för rond 2 snart? Jävlar vad Janne sopade banan med Patrik och Sara. Jag gillar ju Sara men fan vad pinsamt
Janne, världens bästa journalist: "Ni är fan inte journalister, det kan jag tala om för er!" - går det ens att sammanfatta Dumpen kortare och bättre än så?
Pressetiken Dumpen Publicistklubben google.
Ja, det gör jag. Så brukar ju Patrik säga, slog det mig, efter
Bensinlukt hade citerat mig. Och just exakt detta blir ju i så fall faktiskt lite dubbelmoral om han själv dejtar långt under sin ålder. Han borde väl i så fall nöja sig med: Hur vore det om du sökte personer du kan ligga med utan att begå brott? Det är ju vad Dumpen enligt egen utsago jobbar efter - förhindra brott.
Fru Lessler är en fager femme fatale (som synes). Hon håller sig gärna borta från mumrikar. Mitt nick är uppkallat å hennes ära, hennes ogärning till trots!
Ja, det var en intressant ”debatt” på Pressklubben. På flera sätt tycker jag dock att Dumpen jobbar journalistiskt, till exempel dokumentation, låter gäddan komma till tals (om möjligt innan vederbörande flyr fältet), bedriver opinionsbildning. Att de inte följer gängse medieetik diskvalificerar inte per se.
Däremot är det inte journalistisk yrkesstandard på ett annat plan: De dealar med gäddan/den granskade personen om när publicering är mest lämplig, låter gäddan styra detta till viss del. Så vet jag ingen annan etablerad publikation som jobbar. Det handlar ju om journalistiskt oberoende och självständighet i relation till den/det som granskas.