2024-01-06, 13:47
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Varför? Jag har verkligen försökt förstå vad Daniel Bäckström gjort för att hamna där han är nu. Han har inget toppresultat alls som huvudtränare, snarare tvärtom. Poya Asbaghi är en annan jag inte begriper mig på. Är det sådan brist på tränare att man plockar vem som helst numera?

Jag är medveten om att han inte har den längsta meritlistan men det han gjort har han gjort bra. Skärpt analytiker som i ett samarbete med Norling tillsammans kan blixtra till något riktigt stort utifrån de förutsättningar som finns. Nytänkande!

Har du något starkare alternativ, med bättre meriter, till posten?
Citera
2024-01-06, 14:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Jag är medveten om att han inte har den längsta meritlistan men det han gjort har han gjort bra. Skärpt analytiker som i ett samarbete med Norling tillsammans kan blixtra till något riktigt stort utifrån de förutsättningar som finns. Nytänkande!

Har du något starkare alternativ, med bättre meriter, till posten?
Finns ju hur många mer meriterade tränare som helst. Du nämner liksom en i ditt inlägg redan som har garanterat en längre meritlista än någon som tränat Sirius och U21.
Citera
2024-01-06, 15:19
Medlem
Jonas Thern med rätt stab skulle kunna vara ett genidrag ! Varför Mellberg tackar nej är dock en gåta är det taktik eller får han inte den stab han vill ha ?
Citera
2024-01-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Hahah. Spelare blir automatiskt inte bra tränare. Vad gör Stefan idag? Den frågan svarar ju på frågan om han är lämplig som FK. Hamrén nej tack, hasse backe nej tack, inga jävla halsdukar och semi experter.
Mellberg var ett bra alternativ. Han har gjort det bra i BP han har varit kapten för landslaget, han stod upp mot fjollan ljungberg men främst att han har ledare i blodet och att han är på gång och Sverige behöver en ny start.
Ingen över 50 tack. Killarna behöver nytänkande.
Vi kanske behöver spela med 3 mittbackar då vi har så dålig bredd. Det finns massa alternativ men en rak 442 kommer inte hjälpa oss. Vi är alltid underbemannade på mitten och våra spelare är inte mest tekniska när vi möter topp nationer och hur fan ska man då bryta genom mitten? Lång bollar? På vem? Göyk i alla ära men Svenska modellen måste förnyas efter det spelar material nästa FK vill ha som grund. Svenska landslaget måste verkligen brösta upp sig om VM 26 ska finnas på kartan. Men ett realistiskt mål är VM 30 och att vi då tagit oss till toppen av den europeiska seedningsgruppen. Så illa ser det ut nu om man är realist. Och man behöver ofta slita hårdare att komma uppåt än att bestå på sin tidigare position.
EM 28 ser jag som en bragd om vi lyckas ta oss till det med den seedningen vi har.
Sjukt nog skulle jag vilja att Sverige hittar ett offensivt sätt att spela fotboll. Tight men offensivt. Vi vill att dejan får ha mycket boll och att Isak och göyk kan komma med fart. 3-5-2? Med dejan som offensiv fri 10@?
Man vill ju få in jeppeK men han kan faktiskt agera supersub tills han slutar vara skadad 10 ggr per säsong. Dejan kan agera playmaker offensivt och Göykeres och Isak måste båda spela om dom är friska.
Sittande mittfält föreslår jag Cajuste och tillsammans med Hugo Larsson och Dejan framför. Men vi har problem med mittbackar och ytterbackar. Där ska det planeras. Backarna är svårt att spika men det behöver vi en FK till med bred kunskap över den aktiva generationen och den kommande. Jag skulle inte tycka det var helt fel om U21 tränaren tog över, inte för jag ens vet vem han är men han kanske inte är så låst i sitt tänkande likt stolta gubbar.

Mellberg var säkert sur på Ljungberg bara för att Arsenal knullat sönder Aston Villa under 8 års tid och Ljungberg fått Mellis att se dålig ut dessutom.
Citera
2024-01-06, 17:54
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Mellberg var säkert sur på Ljungberg bara för att Arsenal knullat sönder Aston Villa under 8 års tid och Ljungberg fått Mellis att se dålig ut dessutom.
Ljungberg lalla omkring och skrev autografer till japsare. Precis innan dom rycler ihop lägger Ljungberg världens såsigaste tacklingar och det ser så jävla lalligt ut. Freddie är en jävla kalsong modell och han kan möjligen få ha hand om f 14.
Citera
2024-01-06, 18:51
Medlem
Primadonnan Ljungberg kan omöjligt leda ett landslag. Visst kan han spela fotboll, men några ledaregenskaper har han inte. Det skall vara en kille med ballar och inte någon som springer till pressen så fort någon har åsikter om hans spel. Zlatan var dum mot mig! Mellberg har det som behövs, synd att han tackade nej.
Citera
2024-01-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ljungberg lalla omkring och skrev autografer till japsare. Precis innan dom rycler ihop lägger Ljungberg världens såsigaste tacklingar och det ser så jävla lalligt ut. Freddie är en jävla kalsong modell och han kan möjligen få ha hand om f 14.

Skulle Ljungberg ha tacklat någon över benen när bollen inte ens var i närheten, som Mellberg menar du? Vore ju perfekt att skada någon precis innan premiären bara för att vara dryg mot någon.
Citera
2024-01-06, 21:55
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Skulle Ljungberg ha tacklat någon över benen när bollen inte ens var i närheten, som Mellberg menar du? Vore ju perfekt att skada någon precis innan premiären bara för att vara dryg mot någon.
nej. Han la sig ner som en jävligt slapp jävel och sulade omkring med bollen, mellberg lacka. Helt rätt.
Sular omkring och tappar bollen så lägger han en glidtackling fett slappt fast dom inte kör glidtacklingar i småplan spel. Helt korrekt att Mellberg kapar han. Fan att gå omkring och leka diva med en jävla mohikan. Gud straffade honom med baldness snabbt.

https://www.youtube.com/watch?v=-dLYAkmFTAM

0:20 in.
Citera
2024-01-06, 22:51
Medlem
Citat:
nej. Han la sig ner som en jävligt slapp jävel och sulade omkring med bollen, mellberg lacka. Helt rätt.
Sular omkring och tappar bollen så lägger han en glidtackling fett slappt fast dom inte kör glidtacklingar i småplan spel. Helt korrekt att Mellberg kapar han. Fan att gå omkring och leka diva med en jävla mohikan. Gud straffade honom med baldness snabbt.

Vad i helvete snackar du om. Ljungberg tappade inte bollen, det var ju han som tog bollen och det utan att kapa benen som ett jävla sär.
Citera
2024-01-07, 05:09
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:

Haha, dags att gå till Spacesavers? Mellberg gör en ful kapning som man knappast gör på en träning. Fattar Ljungbergs ilska.
Citera
2024-01-07, 09:07
Medlem
Den som kan rädda svensk fotboll är ingen mindre än
Ljungberg som var elev till AW i Arsenal.
Citera
2024-01-07, 09:24
Medlem
Vad var det som hände med Mellberg, vill han inte eller är det taktik för löneförhandling ?
Var han först intresserad och sedan fick reda på villkor (även utöver lön) som han inte gillade ?
Jag och många andra trodde ju att det i stort sett var klart. Men var kanske nån journalist som blev lurad eller mer drömde ?
Kunde inte läsa den låsta artikeln och hittade inga tydliga svar här men kan ha missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in