2024-01-03, 10:33
Medlem
Varför är det så många av de män som är kända för att säga saker i stil med
"Män är priviligierade"
"Män måste skärpa sig"
"Krossa patriarkatet"
"Sätt dig ned och var tyst"
Varför är det så många av dessa som offentligt gått ut och sagt sådana saker som sedan visar sig vara våldtäktsmän? Det finns ett antal i Sverige med kapten klänning som den mest kända, men det finns många.
Började undersöka det här en del och det verkar förekomma i många länder precis samma sak.

Jag har min egen hypotes och det är att det är ruttna människor som väljer att skada andra, men de vill ändå ses som dygdiga.

I min erfarenhet är det de män som inte alls är förmögna att kritisera både kvinnor och män de som är de värsta.
Citera
2024-01-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
"Män är priviligierade"
"Män måste skärpa sig"
"Krossa patriarkatet"
Varför är det så många av dessa som offentligt gått ut och sagt sådana saker som sedan visar sig vara våldtäktsmän? Det finns ett antal i Sverige med kapten klänning som den mest kända, men det finns många.
Började undersöka det här en del och det verkar förekomma i många länder precis samma sak.

Jag har min egen hypotes och det är att det är ruttna människor som väljer att skada andra, men de vill ändå ses som dygdiga.

I min erfarenhet är det de män som inte alls är förmögna att kritisera både kvinnor och män de som är de värsta.

Varg i fårakläder. Klassiker. Dessvärre är många kvinnor för naiva för att inse innan det är försent. Jag vet att det kan kännas jobbigt men ibland ligger det i dessa kvinnors intresse att lyssna på hälosamma och maskulina män när de varnar om dessa äcklen. Men nej, då är man tydligen misogyn, rasist och nazist
Citera
2024-01-03, 10:39
Medlem
zombie-nations avatar
What? Nä. Som manlig feminist talar man om strukturer, man går inte på individer och säger att de ska skärpa sig. Dessutom som manlig feminist talar man även om situationer när män är förtryckta.

Jag skulle också bli misstänksam om det var någon mysdresskille.
Citera
2024-01-03, 10:44
Medlem
Folk som söker sig till extremyttringar är generellt rötägg.
Citera
2024-01-03, 10:45
Medlem
ElakTants avatar
Citat:
"Män är priviligierade"
"Män måste skärpa sig"
"Krossa patriarkatet"

Jag har noterat samma sak och det verkar vara en för vanlig täckmantel dessutom. Ulvar som gömmer sig bakom fårakläder är den värsta typer av ulvar som finns.
Citera
2024-01-03, 11:01
Medlem
Reverend.Camdens avatar
De anser sig vara bättre än de flesta och har därför fler rättigheter (jämför med Orwells djurfarmen).

Det är väl lite så t ex politiker agerar - alla andra ska sluta flyga men jag behöver inte följa den regeln då jag är för viktig.
Citera
2024-01-03, 11:03
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
"Män är priviligierade"
"Män måste skärpa sig"
"Krossa patriarkatet"

Varför tror du dom är feminister? dom är ju inga män utan kvinnor i en manskropp
Citera
2024-01-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
What? Nä. Som manlig feminist talar man om strukturer, man går inte på individer och säger att de ska skärpa sig. Dessutom som manlig feminist talar man även om situationer när män är förtryckta.

Jag skulle också bli misstänksam om det var någon mysdresskille.

Fast inte sant. Sett otaliga gånger hur sådana människor använder det runt bordet för att plocka sociala poäng. Textboksexempel: Manlig feminist med långt hår klädd som en uteliggare fast med nyaste Iphone. Denna läxar burdust upp de andra männen i feminism. Män som inte gjort något fel. Genom uppläxningen får han sig själv att framstå som hjälte och de andra som i behov av uppläxningen...
Tjejerna fattar inte vad som pågår så de tror bara att han försvarar dem, fast egentligen fanns inget att försvara mot och det handlade bara om att han ville ha social kontroll och dominans samt beundran.
Han gör sig till "alpha" genom detta eftersom han inte kan bli det på mer traditionellt vis.
Så nej, de talar inte i regel om strukturer och det är väldigt sällan de nämner misandri eller toxiska kvinnor.
Citera
2024-01-03, 11:46
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Fast inte sant. Sett otaliga gånger hur sådana människor använder det runt bordet för att plocka sociala poäng. Textboksexempel: Manlig feminist med långt hår klädd som en uteliggare fast med nyaste Iphone. Denna läxar burdust upp de andra männen i feminism. Män som inte gjort något fel. Genom uppläxningen får han sig själv att framstå som hjälte och de andra som i behov av uppläxningen...
Tjejerna fattar inte vad som pågår så de tror bara att han försvarar dem, fast egentligen fanns inget att försvara mot och det handlade bara om att han ville ha social kontroll och dominans samt beundran.
Han gör sig till "alpha" genom detta eftersom han inte kan bli det på mer traditionellt vis.
Så nej, de talar inte i regel om strukturer och det är väldigt sällan de nämner misandri eller toxiska kvinnor.

Folk är ju ofta rätt på och okunniga när de är unga. Man lär sig med tiden. Samtidigt kanske lite ungdomlig kraft behövas ibland fast den är missriktad.
Citera
2024-01-03, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Folk är ju ofta rätt på och okunniga när de är unga. Man lär sig med tiden. Samtidigt kanske lite ungdomlig kraft behövas ibland fast den är missriktad.

Väldigt skönmålande sätt att beskriva vad som egentligen är djupt stört, manipulativt och själviskt beteende. Sedan har de ju alltid fel i sina maktanalyser också.
Citera
2024-01-03, 11:56
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Väldigt skönmålande sätt att beskriva vad som egentligen är djupt stört, manipulativt och själviskt beteende. Sedan har de ju alltid fel i sina maktanalyser också.

Nu ser jag bara på detta beteende utifrån. Jag kan ju omöjligen veta om de låtsas vara alfamän och allt det där du skrev.
Citera
2024-01-03, 11:59
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
"Män är priviligierade"
"Män måste skärpa sig"
"Krossa patriarkatet"

Inget nytt bara psykopater som använder rådande dogmer och maktstrukturer för att dominera och härska som de gjort i alla tider. De kunde inte bry sig mindre om kvinnor men de använder feminismen för att både få ligga och för att klättra i den sociala hierarkin över andra män på arbetsplatser mm. Hade de inte varit övernitiska feminister så hade de antagligen varit incels.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in