2024-01-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Ang barnfridsbrott - kopierar ett tidigare inlägg:

Verkligen synd om den lilla men det faktum att det framkommer från ANJO-gängets sida att det förekommit våld mellan Chrippa och L när lilla C varit hos dem gör att lilla C (enligt ANJO-gänget) UTSATTS FÖR BARNFRIDSBROTT (om ANJO-gänget talar sanning).

MYCKET ALLVARLIGT ISF OCH DÅ ÄR BÅDE CHRIPPA OCH L FÖRMODLIGEN ANSVARIGA.

Då spelar det ingen roll om det är den ena eller båda som är den som är våldsam för är du utsatt och det finns barn med i bilden så gör du dig till lika mycket skyldig om du inte vidtar åtgärder för barnets skull.

Så frågan är nu när den anmälan upprättades. 25 december skulle en gjorts och egentligen innan dess när många visste hur det stod till.
Så vad är det som pågår undrar jag att man inte ingriper som man är skyldig till att göra.
Citera
2024-01-06, 22:51
Medlem
Slussenyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Lilla C har varit med om på tok för mycket.
Först varit med om att polisen söker igenom ens hem, där dem hittade droger och Chrippa blev dömd för det.
Sen har hon berättat att hon blivit misshandlad och bevittnat våld. (enligt förtals gänget) Och deras första reaktion på det är att hålla ett eget förhör med barnet hemma, och sedan sprida den videon på nätet för att tjäna pengar.
Ingen tanke på att omgående kontakta polisen och anmäla att barnet blivit misshandlad.

Och Chrippa har uppenbarligen vetat om att Linnea är galen, våldsam och farlig (enligt förtals gänget), men trots det lämnar sin dotter ensam med Linnea flera gånger, i flera timmar.
Vilken förälder skyddar inte sitt barn emot en människa man anser är våldsam, farlig och galen?

Stackars barn att leva i detta kaos...
Håller helt med dej, ingen lämplig förälder.
Citera
2024-01-06, 22:51
Avslutad
Någon skrev även att Linnea är bipolär, hur vet ni det? Och vet ni vad det innebär? Svara lika gärna så snabbt som vanligt!!!
Citera
2024-01-06, 22:52
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Det smartaste för båda parter hade vart tysta om det och lämnar över bevis till rätt person istället för att offentliggöra massa saker, det sprids bara olika teorier och försvårar en utredning.
Ja, innan förtals gänget började sprida allt på nätet, så var det bara teorier och spekulationer som diskuterades, och vad folk trodde. Tids nog skulle folk ha tröttnat och det skulle ha blivit tyst fram tills FUPen.
Men nu har det ju spårat helt.
Dock tjänar ju förtals gänget massor med pengar på detta. Anjo har inte haft såhär många visningar på 3 år.
Dem offrar sin "vän" chrippa för att tjäna pengar. Helt sjukt.

Det är även bara förtals gänget som sprider information. Linnea är tyst.
Citera
2024-01-06, 22:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Så frågan är nu när den anmälan upprättades. 25 december skulle en gjorts och egentligen innan dess när många visste hur det stod till.
Så vad är det som pågår undrar jag att man inte ingriper som man är skyldig till att göra.

Finns tyvärr mycket som gör att en förälder velar med att anmäla och inte. Alla är inte som jag och du i skallen.
Citera
2024-01-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Säkert påhittat förmodligen? Köpta av Jocke? Vad smutsig hon är Linnea.

https://postimg.cc/gallery/4hVRpkw

Förstår verkligen inte vad såna historier ska tjäna till. Vem som helst kan hitta på en sån historia om vem som helst.
Citera
2024-01-06, 22:54
Avstängd
Citat:
Ja, innan förtals gänget började sprida allt på nätet, så var det bara teorier och spekulationer som diskuterades, och vad folk trodde. Tids nog skulle folk ha tröttnat och det skulle ha blivit tyst fram tills FUPen.
Men nu har det ju spårat helt.
Dock tjänar ju förtals gänget massor med pengar på detta. Anjo har inte haft såhär många visningar på 3 år.
Dem offrar sin "vän" chrippa för att tjäna pengar. Helt sjukt.

Det är även bara förtals gänget som sprider information. Linnea är tyst.

Ja, det är sjukt.

Jag förstår Jocke och Julia mfl som skickar bevis och vill få upp de till ytan. Men det är fel väg att gå, men tyvärr så vill folk alltid tjäna pengar och dessa poddare har fått fler följare och mer pengar de senaste dagarna än va de nånsin kunnat drömma om.

Innan satt de väl bara o hatade på varandra 😂
Citera
2024-01-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Julia påstår att hon i förhör fått en fråga om hon har blivit illa behandlad i sitt tidigare förhållande (alltså av Chrippa) och på detta har hon svarat ja. Uppgiften om att hon blivit illa behandlad ska ha kommit från Henke och Julia har varit rädd för honom och därför svarat ja på frågan. Enligt Julia har hon inte uppgett något annat dåligt angående Chrippa i förhör.

Va bra att hon säger det nu efter. Alltså begick hon mened när hon sa det. Smart tjej!
Citera
2024-01-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Äckliga spyfluga.

https://i.postimg.cc/rySJxGN2/705-E8525-DBCA-46-D0-A06-D-5731-A9-C8-C1-B0.png

Håller verkligen med! Så jävla äckligt att sprida historier som vem som helst kan hitta på!
Citera
2024-01-06, 22:56
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Det var ju dock inte så

Här är ett stycke i förhöret där dem frågar om killen som fysiskt misshandlat henne, och Julia själv börjar prata om Chrippa
"Förhörsledaren: Hade han (killen som fysiskt misshandlade julia) någon kommentar om din sminkning då?
Julia: Nej, vad skulle han säga? Vad ska han säga om hur jag väljer att se ut? Det var som jag sa här till Tommy också. Innan. Att det är så stor skillnad på Chrippa och (killen som fysiskt misshandlade julia).
Chrippa kunde säga att jag såg ut som en man utan smink medan (killen som fysiskt misshandlade julia) säger att jag är fin med.. alltså att jag är vacker utan smink till exempel.
Han skulle aldrig trycka ner mig för mitt utseende. Medan Chrippa gjorde det. "

Misstänkte att det inte stämde som hon sa i videon. Att ljuga verkar inte vara något som de drar sig för, bara det håller deras linje så verkar det mesta vara tillåtet…
Citera
2024-01-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Håller verkligen med! Så jävla äckligt att sprida historier som vem som helst kan hitta på!

Kan inte någon be Anjo trycka upp tröjor med en bild på chrippa i bar överkropp med texten ” inte ens steroider gav mig bollar”
Citera
2024-01-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Kan du förtydliga det där med lämnat felaktiga uppgifter i häktningsprotokollet är du snäll.

Mkt intressant - protokollet är inte fel.

Alltså det var då i en av dokumenten kring rättegången mot hennes ex. och där säger hon att hon att hon kommit ifrån ett förhållande där hon utstått psykisk misshandel (det med Chrippa) för att gå in i ett med fysisk misshandel (det med Henrik) - men nu i intervjun med Anjo tar de upp det och då säger hon att det var något Henrik hade påstått och hon bara hade bekräftat det för att hon var livrädd för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in