2024-01-06, 21:28
Medlem
pukkas avatar
Om nu Chrippa behövt ta till våld så vet vi ju alla att det är i självförsvar. Men killar får alltid skulden. Hon kan ju ha gått till attack med tillhygge eller kniv så han inte hade något val. Jag är 100% att han inte varit den som oprovocerat slagit ner henne.

Men Sveriges lagar och synen på män kan eventuellt få honom dömd även fast det bara var självförsvar.
Citera
2024-01-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Intressant att i alla sociala medier förutom just här på Flashback är 99 % på Chrippas sida. Är ni verkligen så många incels här som hoppas att Linnea ska skicka PM till er för att ni simpar? Är det värt att offra all stolthet för hoppet om att få doppa i en lönnfet Borderline-häxa med fula ankläppar?

Bra skrivit och du beskrev verkligheten här. Tyvärr har Lund-feministerna kommit sedan Cluees video. Dom är lika irriterade som getingar men måste notera att getingarna har högre iq.
Citera
2024-01-06, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Men snälla du - bete dig inte som de övriga envisa åsnorna!

Mycket förenklat:

Åklagaren framställer till rätten att Chrippa ska häktas för grov misshandel.

Häkrningsförhandling sker.

Protokollföraren skriver vad som sägs i rätten och kan tas del av i häktningsprotokollet.

På första sidan av häktningsprotokollet anges grund för häktning under punkt "saken" .

Saken är alltså grov misshandel som Chrippa är häktad för.

Första sidan av protokollet anger alltså exakt vad rätten beslutat - inte vad åklagaren anfört.
Du har läst, försöker mästra mig, men du missar att kontrollera att du har förstått innebörden av utfallet...

Det är inte ens en lång text...
Citera
2024-01-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Haha Anjo viket jävla pucko!
Han tycker att "Visst är det så att Linnea slår pappa" är en ledande fråga

Men det är inte ledande fråga om man säger "Har Linnea blivit arg på pappa", "har Linnea slagit dig"

Är han verkligen så jävla pantad eller gör han sig till?
Ja, han är så kokt i huvudet så det liknar ingenting.
Och så ska han läxa upp alla som har varit kritiska till korsförhöret.
Citera
2024-01-06, 21:33
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag är verkligen helt chockad hur Linnea hardcore fansen här beter sej. Men de kommer få kryppa till kojs sen.

DU! Anjos sms(mellan Chrippa och Linnea), va det prints sparade av Chrippa eller va det direkt från iCloud? Va viktigt för dunderC(eller CCkane) att poängtera att det va direkt från iCloud vilket vem som helst ser att det inte är. Jag vet inte varför man vill ljuga om en sån sak ens.
Citera
2024-01-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Är ni verkligen så många incels här som hoppas att Linnea ska skicka PM till er för att ni simpar? Är det värt att offra all stolthet för hoppet om att få doppa i en lönnfet Borderline-häxa med fula ankläppar?
90% av alla här är nog det iaf.
Citera
2024-01-06, 21:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Jag ser att många här hatar på Crippa.
Känner ni honom? Eller dömer ni honom utifrån jockes o crippas vlogg?

Det är uppenbart att det är en image där hans ka spela gapig och hård på youtube. Hans nära och köra beskriver ju honom som väldigt omtänksam och kärleksfull. Till skillnad från Linnea som de flesta faktiskt beskriver som en psykopat.

Jag tror innerligen han inte lagt ett finger på tjejen. Det är alldeles för mycket som pekar mot att hon är psyksjuk.

Hon ska få vård på psyket och Crippa ska lämnas ifred och släppas fri för att fortsätta ta hand om sin dotter.
Han har psykiskt misshandlat sitt ex. Han har betett sig illa emot sitt ex, skrikit åt henne, sagt åt henne att hålla käften när hon frågade vilka blöjor dem skulle köpa till deras barn (och som den psykiskt misshandlade kvinna hon är tystnar hon direkt), sagt att hon ser ut som en man utan smink och måste ha smink på sig.
Han utsätter sin dotter för risker, bl.a kört bil utan bilbälte, låter henne leka runt på gymmet medans han tränar fast det finns regler emot att ha små barn på gymmet eftersom det är farligt.
Han har tagit testo och droger, och eftersom hans barn bott med honom på heltid under den tiden han tog det så har han varit påverkad runt sitt barn.
Han går till attack på alla, skriker att han ska skjuta människor som han tycker ser fel ut (män i smink) och kallar det sen "jag skojade ju bara"
Han hängde ut en flashback användare, och hotade med att åka till den användares föräldrar och jobb.
Och nu sitter han häktad för att misshandlat sin flickvän.

Detta är inte allt, han har gjort mycket mer, men här är lite av det som gör att folk ogillar honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Sjukt att många e så skadeglada öve att han sitter häktat, vad har han gjort er? Jag känner inte honom men förstår att en del stör sig då han är just gapig i videos.

Det är tydligt att hon bara vart med crippa för att komma nära Jocke. När hon ej kan bestämma över Crippa då han är en vuxen mogen man med förstånd så blir hon psyco och slår honom blodig. Att dessutom göra det framför hans dotter e sjukt. Att hon också lagt sin hand på dottern är ta mig fan över gränsen. Fan vad jag hoppas sanningen kommer fram och rättvisa skipas!!

Kärlek till Jocke o Crippa och deras familjer, fortsätt med det ni gör ni är grymma!
Jag tror INGEN på flashback ville att Chrippa skulle sitta häktad för fysisk misshandel.
Folk väntade mer på att hans fejkade fasad och luftslott skulle krascha, och att sanningen skulle komma ifatt honom.
Men nu sitter han häktad på sannolika skäl (den högsta graden av misstanke) misstänkt för att ha skadat sin tjej. Och då är det väl klart att folk reagerar?
Citera
2024-01-06, 21:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Det fetade !

Just precis detta är vad ANJO och CO utnyttjar eftersom de är så medvetna om detta.

De vet hur lättpåverkade deras följare är ..

Utöver att det ska mjölkas medans ämnet är hett.
Eller så har Linnea vänner som vill stötta henne i detta.
Medans chrippas "vänner" ser detta som en möjlighet att tjäna pengar, även om det skadar Chrippa på vägen
Citera
2024-01-06, 21:38
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Om nu Chrippa behövt ta till våld så vet vi ju alla att det är i självförsvar. Men killar får alltid skulden. Hon kan ju ha gått till attack med tillhygge eller kniv så han inte hade något val. Jag är 100% att han inte varit den som oprovocerat slagit ner henne.

Men Sveriges lagar och synen på män kan eventuellt få honom dömd även fast det bara var självförsvar.

Självförsvar - seriöst?

Ni målar upp Chrippa som ett ryggradslöst och hjälplöst offer för precis allt inkl sig själv.

Med sig själv menar jag att ni framställer honom som en ointelligent känslostytd liten stackars karl på 35 år som är offer för sina egna handlingar.

Är det alltså grönt att puckla på folk för att man saknar impulskontroll och uppenbart verkar lida av borderline med de mer typiska manliga
formerna av symtom?
Citera
2024-01-06, 21:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolong
Julia uppger i Anojos senaste video att CHRIPPA och JULIA troligtvis ska ska bli tillsammans igen... Åsikter?
Julia är först i en relation där hon blir psykiskt misshandlad, sedan i en relation där hon blir fysiskt misshandlad. Jämfört med Julias senaste framstår ju Chrippa som en ängel.

Om hon kom bort från allt detta helt, fick skaffa sig ett normalt liv, läka, och inse att hon är värd någon som är snäll emot henne, så skulle hon aldrig gå tillbaka till Chrippa.
Men folk säger åt henne att han inte är snäll emot henne, hon vägrar lyssna, hon är ju en vuxen kvinna så hon gör ju sina egna val.

Men enligt mig är det ett misstag, och hon skulle må bättre att först läka på egen hand, och sen skaffa en kille som är snäll emot henne.
Citera
2024-01-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Någon som vet vilken tråd Julia pratar om hennes dömda ex?

(FB) 26 årig åtalas för grova brott mot sambos - Örebro
Citera
2024-01-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Nu är det så efter metoo. Läser ofta i media att män blir dömda för våld i nära relation och hämtar man FUP sen så är det ett rent hyckleri. Kvinnor på maktpositioner är den största faran i landet (läser att det ofta kvinnor som väcker åtal).

Ja kvinnan trycks in i olika jobb trots sämre kompetens för att det ska vara jämställt.. I Ukraina så drog kvinnorna, det ska bara vara jämställt när kvinnorna får fördel av den.

Nu kommer dessa beskyddare av psykot försvinna eller hitta på andra historier när det kommer fram vem som egentligen ska sitta inspärrad. Motargumentet är alltid att man är ett " fan" av Chrippa. Dessa personer är så låsta i sitt hat, att de blir blinda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in