Citat:
Ursprungligen postat av
IdiotSavant
Det är inte speciellt svårt att hålla en god ton och undvika personangrepp. Håller inte bevisningen så ogillar man åtalet med en saklig motivering. Svårare än så är inte denna diskussion.
Med god ton och saklig motivering menar du då förmodar jag att domaren skall ge åklgaren det utrymme de kräver och krypa för dem genom att inte yttrycka sig klart utan skriva om kritiken mot deras vidlyftigheter med att vara undergiven och tycka att " ursäkta mig, men nu tycker jag du Åsa har lite fel och borde tänka på att" istället för att säga till direkt?
Citat:
Ursprungligen postat av
IdiotSavant
Åter igen: det är inte vad diskussionen här handlar om. Har du läst artikeln i trådstarten? Hur många rättegångar har du själv närvarat vid? I majoriteten av fallen uppstår inte den här typen av problem.
Det är väl därför åklagarna, speciellt de unga kvinnliga sådana som redan i skolan som fröken duktig-typer fått breda ut sig på alla andra elevers bekostnad, får för sig att de även här skall få allt utrymme de behöver på den åtalades rättigheters bekostnad och måste bemötas som primadonnor och få bli arga och uppröra och vända sig till pressen för kampanjande om domen blir friande?
Cantwell lägger visserligen in en brasklapp men han talar ju också om vad det hela gäller med åklagare sköra som äggskal som ser varje friande dom som ett hot mot deras existens.