Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-01-06, 13:17
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Akut! Jag och grabbarna ska åka skidor i Åre men kom på att det är en plats för lite i bilen. Då säger de andra att bara för att jag är kortast får jag åka i takboxen om jag vill följa med.

Först skrattade jag bara åt det men nu börjar jag tänka att det kanske kan gå ändå. Har ett par frågor bara.

Tror ni man får upp en okej temp i boxen av ren kroppsvärme? Är det bäst att åka fram- eller bakåtvänd? Tycker ni det här är en bra idé?
Citera
2024-01-06, 13:20
Medlem
jonte500s avatar
Bakåtvänd, givetvis!

Kul grej!
Citera
2024-01-06, 13:23
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Jag vet att det är lagligt att åka skidor efter en båt.
Det borde vara ok med polisen att göra efter bil också.
Du har ju redan skidorna.
Allt du behöver är ett rep och en pinne.
Citera
2024-01-06, 13:23
Medlem
Jag har faktiskt åkt nån kilometer i en takbox. Jag skulle inte rekommendera det för några längre turer, eller kortare för den delen.
Citera
2024-01-06, 13:24
Medlem
Minus 30, det blir kanon du blir urlyft av polarna när ni är framme, sedan fungerar du som klädhängare tills våren kommer, kör på vetja!
Citera
2024-01-06, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarnsligaBengt
Akut! Jag och grabbarna ska åka skidor i Åre men kom på att det är en plats för lite i bilen. Då säger de andra att bara för att jag är kortast får jag åka i takboxen om jag vill följa med.

Först skrattade jag bara åt det men nu börjar jag tänka att det kanske kan gå ändå. Har ett par frågor bara.

Tror ni man får upp en okej temp i boxen av ren kroppsvärme? Är det bäst att åka fram- eller bakåtvänd? Tycker ni det här är en bra idé?
Viktig sak att ha med sig om man ska klara sig i takboxen är självklart kodisarna. Förmodligen åker ni två i den hem så
Citera
2024-01-06, 13:32
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarnsligaBengt

Långkalsonger på är ett måste, föreslår en värmefilt som man kan via en sladd koppla in i cigarettuttaget , så att säga.
Kan fungera, men prova att köra runt 20 minuter, är allt ok då , då är det bara att dra iväg
Citera
2024-01-06, 13:40
Medlem
Tänk på att du inte får överskrida maxvikten (vilken kan variera 50-100 kg beroende på bil, totalt allt som allt med last, box och takräcken.).
Citera
2024-01-06, 13:45
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Jag vet att det är lagligt att åka skidor efter en båt.
Det borde vara ok med polisen att göra efter bil också.
Du har ju redan skidorna.
Allt du behöver är ett rep och en pinne.

Räknas skidåkaren som "släp" får man bara köra 80 kvm / t.
Citera
2024-01-06, 13:56
Moderator
MondoBizarros avatar
Bilar --> Trafik och körkortsfrågor
/Moderator
Citera
2024-01-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Räknas skidåkaren som "släp" får man bara köra 80 kvm / t.
Nääää! Bromsat är 80 - obromsat är 30 km/t.
Citera
2024-01-06, 14:18
Medlem
Giant Squids avatar
Sovsäck och en termos med Lu Mumba med sugrör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in