2024-01-05, 18:41
Medlem
Vit-spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emazet
tack till er som laddar upp filerna från domstolen. Uppdatera gärna när ni får reda på när åtal väcks!

Har personligen haft denna individ som lärare.

Säger du det? Efter att han hade åkt dit har jag insett ägt vi har gemensamma bekanta, kan ha träffat honom någon gång när jag tänker efter också, men det var inget som gjorde något djupare intryck på mig i så fall.

Give us some inside information: Hur var han som lärare? Var han skum? Gillade han att tafsa på kvinnliga elever?

Var det på Prolympia du hade honom? Vad jag vet har han bara jobbat där och på ED som lärare men jag har dålig koll så kan ha missat något.

O.T. Att han lagt ut en annons på Facebook om att hyra ut sin lägenhet som flera andra här i tråden har kommenterat fick jag förresten höra tidigare av gemensamma bekanta att det var för hans mamma var sjuk, så han skulle flytta hem till henne och vårda henne. Det hade alltså inget att göra med att han "förstod" att han skulle åka fast som flera här insinuerar.

Stackars kvinna, var hon sjuk innan så lär hon ju inte bli friskare av det här.
Citera
2024-01-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-spade
Säger du det? Efter att han hade åkt dit har jag insett ägt vi har gemensamma bekanta, kan ha träffat honom någon gång när jag tänker efter också, men det var inget som gjorde något djupare intryck på mig i så fall.

Give us some inside information: Hur var han som lärare? Var han skum? Gillade han att tafsa på kvinnliga elever?

Var det på Prolympia du hade honom? Vad jag vet har han bara jobbat där och på ED som lärare men jag har dålig koll så kan ha missat något.

O.T. Att han lagt ut en annons på Facebook om att hyra ut sin lägenhet som flera andra här i tråden har kommenterat fick jag förresten höra tidigare av gemensamma bekanta att det var för hans mamma var sjuk, så han skulle flytta hem till henne och vårda henne. Det hade alltså inget att göra med att han "förstod" att han skulle åka fast som flera här insinuerar.

Tror att hon avlidit ganska nyligen. Såg nu att hon avled i oktober
Senast redigerad av blabarslycka 2024-01-05 kl. 19:27.
Citera
2024-01-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka

Ryktet säger att han försökte ta livet av sig i häktet, mamman kanske lyckades bättre, skammen kanske blev för stor.
Citera
2024-01-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-spade

Då jobbade han på Prolympia. Jag minns honom som en ’skön ’ lärare. Han var rolig och skämtade med oss ungdomar. MEN jag har alltid haft en skum/obehaglig/creep känsla av honom. Så pass att denna nyhet inte kom som en chock faktist.
Citera
2024-01-06, 07:54
Medlem
Vit-spades avatar
Citat:

Och han häktades i september?

Stackars kvinna, hoppas hon var så senil på slutet så hon inte fattade nåt. Måste ju vara rena mardrömmen annars, att de sista veckorna av sitt liv få reda på en sån här grej om sin son.
Citera
2024-01-06, 10:05
Avslutad
Är det inte många pedofiler just i Jönköpingsområdet? Är det den kristna kulturen som byggt upp för detta? Det var ju nån annan populär kurator och socionom på Junedahlsskolan som åkte fast för samma sak?
Citera
2024-01-06, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
NEWSFLASH/SKVALLER.

Fick precis ett PM från en som det verkar insatt Jönköpingsbo. Informationen hen lämnade är helt sjuk och det finns ännu inga bevis MEN om detta stämmer har vi kanske en plausibel förklaring till varför lokala massmedia mörkar denna händelse.

Enligt tipsaren har Joh*n H*ll haft en slags fetisch att ejakulera i älskarinnors ansikten och dokumenterat resultatet med kamera!

Det kan således finnas åtskilliga kvinnor fotograferade i prekära situationer som numera har etablerade och framskjutna positioner i Jönköping.

Detta material borde nu finnas i polisens förundersökningsmaterial/bevisbeslag. Tänk om det läcker ut! Borde bli en snackis som heter duga i Smålands Jerusalem.

Inte undra på att ingen vill stöka i detta eller plocka bort sig från pedofilens vänlistor i första taget.

Som hållhakar?
Citera
2024-01-08, 12:40
Medlem
Roggizfenders avatar
Jag jobbade med snubben på Prolympia i 3 år.
Inget direkt märkligt med honom, förutom att han hade lite för mycket kompis-beteende med elever. Det saknades liksom lärarauktoritet.
Citera
2024-01-09, 13:07
Medlem
Roggizfenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emazet
Då jobbade han på Prolympia. Jag minns honom som en ’skön ’ lärare. Han var rolig och skämtade med oss ungdomar. MEN jag har alltid haft en skum/obehaglig/creep känsla av honom. Så pass att denna nyhet inte kom som en chock faktist.

Instämmer till fullo. Många kollegor delade den uppfattningen om personen ifråga.
Citera
2024-01-12, 09:12
Medlem
Var det idag åtal skulle väckas?
Citera
2024-01-12, 22:57
Medlem
Vit-spades avatar
Citat:
Var det idag åtal skulle väckas?

Tror det stod den 18:e i senaste häktningsprotokollet jag läste här.

Det är på torsdag nästa vecka i så fall.
Citera
2024-01-18, 11:02
Medlem
Åtal väcks 29 januari.
FUP’en klar idag,men domare ska se vad som ska maskas.
18 förundersökningsprotokoll,6 åtal och 6 målsägande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in