2024-01-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Jag kommenterade någon som hävdar att Schyffert har en poäng i sin kritik av SD när verkligheten har bevisat att så inte är fallet.
Utan snarare en oerhört okunnig människa som försökte ge sig in i samhällsdebatten men det blev snarare lyteskomik.

Någon talang har han inte även om han startade upp Killinggänget men det är ju inte talang men dock klarsynt att omge sig med talang som han själv kunde dra nytta av.
Hans åsikter om SD och hans inlägg i samhällsdebatten kan vi lämna därhän. Om man tycker hans inlägg är bra eller roliga beror oftast på om man sympatiserar med honom politiskt. Själv tycker jag inte han är särskilt rolig eller underhållande nu för tiden. På tidiga 90-talet (Killingtiden) var han dock rolig.
Citera
2024-01-05, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Hans åsikter om SD och hans inlägg i samhällsdebatten kan vi lämna därhän. Om man tycker hans inlägg är bra eller roliga beror oftast på om man sympatiserar med honom politiskt. Själv tycker jag inte han är särskilt rolig eller underhållande nu för tiden. På tidiga 90-talet (Killingtiden) var han dock rolig.

Svårt att lämna det därhän då det inte finns någon gräns mellan hans ståuppkomik och han som person. Han är ju inte särskilt omtyckt längre förutom närmast sörjande.
Mycket riktigt han är inte rolig överhuvudtaget.
Schyffert är ganska lik våra politiker en osympatisk, lismande kappvändare som ser till att vara med vid köttgrytorna oavsett.

Sen så kommer du ju snett på det när du citerar mig.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2024-01-05 kl. 13:54.
Citera
2024-01-05, 13:53
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Synd att bögMartin sabbade samarbetet med Uggla. Kanske hade blivit skitbra.
Tror Martin gjorde helt rätt här. Hade blivit lite mkt "Rhapsody in Rock"-känsla över killinggänget. De stod ju för nått nytt då kan man inte "pola" med 70/80-talet
Citera
2024-01-05, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Alt, mästerprovokatör/trollare. Han behöver inte vara skenhelig längre. Inde är den i gänget som brutit sig helt ur bubblan, som de andra desperat hävdar var vad de försökte göra.
Han säger precis vad han vill och skiter i vad andra tycker. Jag tror inte Indes största kulturella verk har skett ännu.

Håller med dig, Inde är ett unikum!
Det finns och har funnits många stora skapare som gjort underverk.
Många av dom har tolkats av samhället som konstiga.
Tror inte jag behöver droppa några namn.
Citera
2024-01-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Tror det är svårt för Flashbacks yngre skribenter att förstå men Killinggänget var faktiskt kul på 90-talet. En frisk fläkt bland all annan usel humor som visades på tv. Att sedan Schyffert därefter blivit en hovnarr som ska leka woke (när det var trendigt, när det nu inte längre är det så har han sagt att han ska bli opolitisk igen) är en annan sak.

Att det mesta sedan inte heller är kul längre är också en annan sak då humor i mångt och mycket är en färskvara. "Torsk på Tallin" står sig dock som bland det roligaste som gjorts i Sverige.
After Shave o Galenskaparna. Inget trams om bögeri o jävelskap. Utan enkel humor ute på vischan. Dessutom skickliga sångare. Geniala texter... " Under en filt i Madrid, ligger en flicka på glid".... stor poesi!
Citera
2024-01-05, 14:26
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
After Shave o Galenskaparna. Inget trams om bögeri o jävelskap. Utan enkel humor ute på vischan. Dessutom skickliga sångare. Geniala texter... " Under en filt i Madrid, ligger en flicka på glid".... stor poesi!

Det fanns så klart andra humorgrupper på den tiden. GAS, Helt apropå, Lorry. En del grejer de gjorde var jäkligt kul dessutom men de kändes redan då rätt daterade, för mig i alla fall. Killinggänget kändes som något nytt.
Citera
2024-01-05, 14:32
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmax
Håller med dig, Inde är ett unikum!
Det finns och har funnits många stora skapare som gjort underverk.
Många av dom har tolkats av samhället som konstiga.
Tror inte jag behöver droppa några namn.

…och det finns en otroligt stor del av dessa som genuint och objektivt också bara varit konstiga och inget mer än så. Jonas Inde förefaller ha ramlat ner i ett världsfrånvänt kaninhål som han inte kan ta sig upp ur och där han är dömd att för evigt fortsätta sin kamp mot väderkvarnar istället för att ta tag i sitt liv.
Citera
2024-01-05, 14:35
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Det fanns så klart andra humorgrupper på den tiden. GAS, Helt apropå, Lorry. En del grejer de gjorde var jäkligt kul dessutom men de kändes redan då rätt daterade, för mig i alla fall. Killinggänget kändes som något nytt.

Ja, de lyckades skapa något som kändes spännande någon gång på nittiotalet. Sen dess har det inte funnits någon som gjort något roligt i Sverige och det inkluderar även alla medlemmarna i killing-gänget. Konstigt egentligen, borde finnas potential?
Citera
2024-01-05, 14:49
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Kanske ska ge det en chans, men alltid tyckt att Galenskaparna, liksom Grotesco, känns lite väl käcka o stelbenta. Tycker det Killinggänget åstakom va något som flödade bättre och var lite mörkare. Men som sagt vore kanske kul att se på Galenskaparna i vuxen ålder, kanske har de lite satiriska intelligenta poänger. Tycker spontant humorn i tex Jönssonligan åldrats bättre än Galenskaparna, mycket för att Gösta Ekman var ett geni såklart.
Citera
2024-01-05, 14:53
Medlem
Utan Robert Gustafsson hade Killinggänget aldrig flugit, så är det bara. Med det sagt gillar jag även Rheborg och Inde men utan Gustafsson hade det blivit pannkaka. Schyffert hör hemma på Ica Nära.
Citera
2024-01-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Kanske ska ge det en chans, men alltid tyckt att Galenskaparna, liksom Grotesco, känns lite väl käcka o stelbenta. Tycker det Killinggänget åstakom va något som flödade bättre och var lite mörkare. Men som sagt vore kanske kul att se på Galenskaparna i vuxen ålder, kanske har de lite satiriska intelligenta poänger. Tycker spontant humorn i tex Jönssonligan åldrats bättre än Galenskaparna, mycket för att Gösta Ekman var ett geni såklart.

A S o G är bra. Har respekt för att man gillar olika. Men, just det lite "bonniga", den blyga kunden som inte vågar kliva fram, "byta barkisar (franskbröd) mot en reparation" o.s.v kolla gärna.
Citera
2024-01-05, 14:57
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Utan Robert Gustafsson hade Killinggänget aldrig flugit, så är det bara. Med det sagt gillar jag även Rheborg och Inde men utan Gustafsson hade det blivit pannkaka. Schyffert hör hemma på Ica Nära.

Schyfferts figur som den välhängde Pastor Hannes i tajta gabardinbyxor gick inte av för hackor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in