2024-01-05, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Snyggt försök att försöka få till förmildrande omständigheter för den GROVA MISSHANDELN han sitter för.

Inget ursäktar grov misshandel utöver pedofili - men det är ju inte aktuellt i detta fallet.

En vuxen människa avlägsnar sig själv om man känner att man håller på att koka över.

PUNKT
Vadå grov misshandel. Snubben sitter för en vanlig misshandel. Inget märkvärdig. Kommer ändå bara sluta i någon dagsbot.
Citera
2024-01-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Oavsett om han skrivit skit tidigare så rättfärdigar det inte Linneas sjuka och omogna beteende.

Nä där håller jag med men det är mellan de två och det är en rättssak som pågår. Vi kan svårligen göra en bedömning utifrån några privata sms-konversationer, jag kan det inte i alla fall. Jag anser att privat sms är privata och inte för andra.
Citera
2024-01-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det har jag väl inte hävdat?
Däremot vet jag, efter att ha följt dessa youtubers digitala kafferep, där det snackas skit och sprids lögner och delas ut knivar i ryggar och slickas stjärtar, allt efter egen vinning, att när dagen är slut, vara den som fått flest visningar och lajks.
Alla "bevis" och "prints" hemliga ljudinspelningar och hittepådraman för en stund i rampljuset, står mig upp i halsen.

Peddohittepådramat med den 40-åriga lögnerskan, tror du really att det inte var påhittat för att få content? Varför skulle Rask "hitta" henne och Anjo får en exklusiv intervju med henne?
Varför har inte Jocke anmält henne och övriga boysen för förtal
?

Ja nu vill jag ju diskutera det aktuella fallet men för att svara på din fråga. Kvinnan fick dåligt samvete, nådde ut till en av dessa youtubers. Att hon inte blev anmäld för förtal vet jag inte. Men de kanske inte ville ha en rättegång och såg att hon var ångerfull, en mänsklig faktor. Ni alla pratar om drev och klan.. men det är ju exakt det ni själva sysslar med!
Citera
2024-01-05, 13:42
Medlem
Citat:
Hela nätet kritiserar henne, har du missat det. Det pågår ett liv utanför flashback också.

Ja och alla som kritiserar henne har ju antagligen redan dömt henne så då finns det inget att bevisa där heller. Och inte ens för de som inte gjort det finns det någon orsak att lägga ner energi nu heller utan det är i rätten det avgörs och de har redan det materialet.
Varken du eller jag som tycker olika kan göra något just nu, inte heller alla andra på nätet så lägg ner din hets efter bilder bara.
Citera
2024-01-05, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Vadå grov misshandel. Snubben sitter för en vanlig misshandel. Inget märkvärdig. Kommer ändå bara sluta i någon dagsbot.

Döms han lär det bli en vända i fängelset dessvärre, med tanke på att han redan är under villkorlig dom.
Citera
2024-01-05, 13:45
Medlem
oceandrives avatar
Citat:

Inget märkvärdigt att spöa på en liten tjej? Om du kan läsa datum 2024-01-01 så ser du också att det står GROV misshandel.
Citera
2024-01-05, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Ja och alla som kritiserar henne har ju antagligen redan dömt henne så då finns det inget att bevisa där heller. Och inte ens för de som inte gjort det finns det någon orsak att lägga ner energi nu heller utan det är i rätten det avgörs och de har redan det materialet.
Varken du eller jag som tycker olika kan göra något just nu, inte heller alla andra på nätet så lägg ner din hets efter bilder bara.

Kommer inte lägga ner min hets om bilder, för de finns inte. Däremot är man på djupt vatten om man konspirerar ihop att det pågår en komplott mot en sinnessjuk kvinna. Hon har visat sina rätta färger, Chrippa däremot håller en bra ton under rådande omständigheter.
Citera
2024-01-05, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Inget märkvärdigt att spöa på en liten tjej? Om du kan läsa datum 2024-01-01 så ser du också att det står GROV misshandel.

Det är så synd om den där lilla flickan, plutti nutten.

Hon spelade spelet och förhoppningsvis fick hon smaka på spelet också!

Ytterligare en simp som kommer in och tror att kvinnan ALLTID är oskyldig liten duvunge. Naiva jävel!
Citera
2024-01-05, 13:48
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:

Att han är häktad säger en hel del. Det hör inte till vanligheten när det slutar med en dagsbot.

Kan vara så allvarligt att det slutar med en tid bakom galler.

En vuxen människa gör ett medvetet val att misshandla eller att avstå och avlägsna sig själv vid en situation där man känner att det håller på att koka över - ALLTID.
Citera
2024-01-05, 13:49
Avslutad
Citat:

Det står "grov misshandel" i en av polisens rapporter och "misshandel" i en annan bilaga.

Lag (1998:393). 6 § Är brott som avses i 5 § att anse som grovt, döms för grov misshandel till fängelse i lägst ett år och sex månader och högst sex år.

Misshandel av normalgraden innebär normalt fängelse i högst två år.

Ringa misshandel implicerar som regel böter eller fängelse i högst sex månader.
Citera
2024-01-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Att Linnéa inte verkar vara helt mogen för sin ålder är uppenbart, man kallar inte en sambos dotter för horunge, ful, missbildad och allt där till. Jag väljer att tro att konversationerna är äkta, däremot tycker jag att det är beklämmande att vi inte får se ett fullständigt underlag. Som du själv säger så finns det säkerligen en hel del som Chrippa sagt som man inte valt att ta med.

Jag finner det underhållande att Linnéa säger till Chrippa att hon har försökt att lösa allt snyggt när hon tio sekunder tidigare kallat Chloé för horunge, ful och ett skämt. (Detta såklart om man ska tro konversationerna)
Citera
2024-01-05, 13:51
Medlem
Citat:
Kommer inte lägga ner min hets om bilder, för de finns inte. Däremot är man på djupt vatten om man konspirerar ihop att det pågår en komplott mot en sinnessjuk kvinna. Hon har visat sina rätta färger, Chrippa däremot håller en bra ton under rådande omständigheter.

Ja vad ska han göra...han sitter inlåst och isolerad 🤦‍♂️ hade han varit ute hade han med största sannolikhet inte hållt en vidare bra ton. Liksom hans gäng nu gör nu som har en vidrig ton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in