2024-01-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Snyggt försök att få till förmildrande omständigheter för den GROVA MISSHANDELN han sitter för.

Inget ursäktar grov misshandel utöver pedofili - men det är ju inte aktuellt i detta fallet.

En vuxen människa avlägsnar sig själv om man känner att man håller på att koka över.

PUNKT

Häktad för misshandel av normalgraden. Kan handla om ett knytnävsslag. Självklart ska man beakta förmildrande omständigheter och ansvarsfrihetsgrunder, men det är inget du behöver göra. Det gör domstolen på egen hand. Svårt att uttala sig om hur allvarligt våldet är och om någon förtjänade det eller inte utan att ha läst utredningen.
Citera
2024-01-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Skulle hellre se att polisens it-tekniker får undersöka alla digitala spår, istället för några lösryckta prints här och var, som inte borde cirkulera.
Att Linneas intension med förhållandet var att bli rik och berömd, har jag påtalat från första början.

Så du menar att dessa prints är fake trots att Linneas namn och nummer finns med? Tror du inte Lundell tänker på att det ev kommer en förundersökning? Klart som fan att det är hon som skrivit allt det där, ge dig bättre kan du.
Citera
2024-01-05, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Om du kollar på meddelanden mellan Chrippa och Linnea, vem tycker du då låter sjukast av de två?

Ja det är ju Linnea då även om det är sjukt med reaktionerna från Chrippa också.
Men läs mitt igen så kanske du förstår.

Ingenting säger att det faktiskt är Linnea som skrivit det, det har inte blivit bekräftat ännu från oberoende (utredningen) utan det kan mycket väl vara fabricerat eller taget helt ur kontext. Och då är det klart att en bild av henne kommer målas upp som en psykopat som ljuger, hotar och anklagar (och Chrippa som en ängel).
För den dagen om hon skulle välja att avslöja deras skelett kommer ju ingen tro på henne?

De har sin agenda. Fallmässigt tjänar de ingenting på det här dravlet - utredningen kommer komma fram till sitt ändå. Det här är ju en annan sak, det är för de själva och att de utnyttjar det för content och uppmärksamhet. Dock är inte all uppmärksamhet bra uppmärksamhet alltid.
Citera
2024-01-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Häktad för misshandel av normalgraden. Kan handla om ett knytnävsslag. Självklart ska man beakta förmildrande omständigheter och ansvarsfrihetsgrunder, men det är inget du behöver göra. Det gör domstolen på egen hand. Svårt att uttala sig om hur allvarligt våldet är och om någon förtjänade det eller inte utan att ha läst utredningen.

Hon har inte en skråma, det kan jag lova dig. Annars hade hon tystat alla kritiker. Hennes största dröm är att bli rik och känd. Varför skulle hon äventyra det? Hon har gjort bort sig och det vet hon om.
Citera
2024-01-05, 13:32
Medlem
Citat:
Så du menar att dessa prints är fake trots att Linneas namn och nummer finns med? Tror du inte Lundell tänker på att det ev kommer en förundersökning? Klart som fan att det är hon som skrivit allt det där, ge dig bättre kan du.

Det var nog inte det som syftades utan att bara lösryckta stycken är publicerade. Hur kan man få en helhetsbild av det? Vi vet ju inte om Chrippa har skrivit än värre eller lika illa, det lär vi nog aldrig få göra heller.

Det blir så fel när man bara tar med en del och inte vet något om sammanhanget alls, då är det bättre att låta allt vara istället. Nu har en del fått hat mot Linnea, rätt eller fel vet vi inte helt.
Citera
2024-01-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Ja det är ju Linnea då även om det är sjukt med reaktionerna från Chrippa också.
Men läs mitt igen så kanske du förstår.

Ingenting säger att det faktiskt är Linnea som skrivit det, det har inte blivit bekräftat ännu från oberoende (utredningen) utan det kan mycket väl vara fabricerat eller taget helt ur kontext. Och då är det klart att en bild av henne kommer målas upp som en psykopat som ljuger, hotar och anklagar (och Chrippa som en ängel).
För den dagen om hon skulle välja att avslöja deras skelett kommer ju ingen tro på henne?

De har sin agenda. Fallmässigt tjänar de ingenting på det här dravlet - utredningen kommer komma fram till sitt ändå. Det här är ju en annan sak, det är för de själva och att de utnyttjar det för content och uppmärksamhet. Dock är inte all uppmärksamhet bra uppmärksamhet alltid.

Släpp det där med Anjo och Rask och alla som vill mjölka och göra content. Jag vill diskutera Linnea och Chrippa. Och oavsett om jag ogillar Chrippa så vet jag att det finns en ännu sjukare person i form av Linnea. Att ni är ett gäng som köper hennes lögner är för mig en gåta, men ni blir säkert grundlurade i övriga livet också.

Klart som fan att dessa kreatörer som postat screens inte manipulerat bilder, de vet att det troligtvis kommer en förundersökning och skulle det vara lögn är deras karriärer körda.
Citera
2024-01-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Det var nog inte det som syftades utan att bara lösryckta stycken är publicerade. Hur kan man få en helhetsbild av det? Vi vet ju inte om Chrippa har skrivit än värre eller lika illa, det lär vi nog aldrig få göra heller.

Det blir så fel när man bara tar med en del och inte vet något om sammanhanget alls, då är det bättre att låta allt vara istället. Nu har en del fått hat mot Linnea, rätt eller fel vet vi inte helt.

Oavsett om han skrivit skit tidigare så rättfärdigar det inte Linneas sjuka och omogna beteende.
Citera
2024-01-05, 13:36
Medlem
Citat:
Hon har inte en skråma, det kan jag lova dig. Annars hade hon tystat alla kritiker. Hennes största dröm är att bli rik och känd. Varför skulle hon äventyra det? Hon har gjort bort sig och det vet hon om.

Hon har ingenting att bevisa med en bild. Hon låter utredningen och åklagaren/domare avgöra fallet utanför sociala medier. (Som Jocke &co borde göra också)

Sen att du och ben400 är så ivriga och desperata över att få en bild på henne - med det tjatet hade ju vem som helst ignorerat det ännu mer, varför skulle hon lägga upp den för er som är två för henne helt okända personer som dessutom redan dömt henne så finns absolut inget att bevisa för er. Ni är inte så viktiga i sammanhanget ju.
Citera
2024-01-05, 13:37
Avslutad
Citat:
Det har jag väl inte hävdat?
Däremot vet jag, efter att ha följt dessa youtubers digitala kafferep, där det snackas skit och sprids lögner och delas ut knivar i ryggar och slickas stjärtar, allt efter egen vinning, att när dagen är slut, vara den som fått flest visningar och lajks.
Alla "bevis" och "prints" hemliga ljudinspelningar och hittepådraman för en stund i rampljuset, står mig upp i halsen.

Peddohittepådramat med den 40-åriga lögnerskan, tror du really att det inte var påhittat för att få content? Varför skulle Rask "hitta" henne och Anjo får en exklusiv intervju med henne?
Varför har inte Jocke anmält henne och övriga boysen för förtal?
Citera
2024-01-05, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Hon har ingenting att bevisa med en bild. Hon låter utredningen och åklagaren/domare avgöra fallet utanför sociala medier. (Som Jocke &co borde göra också)

Sen att du och ben400 är så ivriga och desperata över att få en bild på henne - med det tjatet hade ju vem som helst ignorerat det ännu mer, varför skulle hon lägga upp den för er som är två för henne helt okända personer som dessutom redan dömt henne så finns absolut inget att bevisa för er. Ni är inte så viktiga i sammanhanget ju.

Hela nätet kritiserar henne, har du missat det. Det pågår ett liv utanför flashback också.
Citera
2024-01-05, 13:38
Medlem
Citat:

Jag väljer att låta utredningen ha sin gång innan jag drar bestämda slutsatser. Hon kan vara listig och välja att ingenting säga. Anjo, Rask och andra nyttiga idioter till Jocke pumpar ut förtalsvideo efter förtalsvideo. Hon kan casha in en god summa på det om hon vill dra det så långt.
Citera
2024-01-05, 13:39
Medlem
Citat:
Smutsigt att blanda in barn, är överens med dig angående det. Den riktiga förloraren här är väl egentligen Chrippa om han är oskyldig!

Verkligen! Sitta o förhöra en 3 åring på detta vis för exponering. Helt sjukt vidrigt! Det finns en anledning man inte använder små barn i rättegångar , just för de är opålitliga och lätt färgade. Behövs specialutbildade poliser för att ens få höra barn. Men anjo kan väl allt bäst själv! Hade Chloe sett allt de där så hade hon väl inte dragits till Linnea som hon gjort. Hon ville ju bara vara med Linnea, hålla handen hela tiden och leka. Kollar man på barn som är våldsutsatta så är de långt ifrån så de ser ut. Och att Julia ställer frågorna som säkert inte gjort annat än färga barnet sen hon kom hem. Blanda inte in det lilla barnet i denna jävla cirkus. Sjuka människor hela bunten. Har droger hemma samtidigt som man knarkar när man har vårdnaden över ett barn. Låter en okänd tjej få bli ungens mamma fast man inte känner personen. På ett par dagar så flyttar dom ihop och han lämnar barnet själv med Linnea många gånger. Det gör man inte så tidigt i en relation. Och nu vet vi hur de var bakom filmandet. Chloe är det enda riktiga offret i allt de här. Linnea har ju skrivit i sms om att hon kan berätta saker som gör att de förlorar vårdnaden. Då är de förmodligen rätt allvarligt. Utöver det man redan vet med allt flängande med barnet, knark o ostabilitet. Även om hon skriver sjuka saker så ser man att såfort hon drar upp att hon kan anmäla så lägger Chrippa sig platt och kan skriva att han älskar henne istället för att käfta emot för att inte få henne att göra det.. man kan läsa konversationerna på 2 olika sätt.
Senast redigerad av Cecham 2024-01-05 kl. 13:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in