2024-01-05, 10:37
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Så du tycker Misshandel och gräl är samma sak? Ett gärl är ju fine men såfort någon använder våld blir det ju automatiskt misshandel....

Misshandeln kan vara grov till och med men om jag inte vill att flickvännen grips för det då jag kanske var stygg jag också och vill förlåta.

Ingen kan ju tvinga mig att sitta i domstol och gola på flickvännen om jag inte vill det.

Förr i tiden kanske det var tvång att vittna, men knappast längre.

Dessa youtubers dock dom fattar inte att Chrille har fri vilja att inte anmäla nån misshandel.

Jockiboi tror inte på fri vilja , han tror på tvång och att tvinga Chrille att ta upp en obevisbar misshandel för ett år sen.

Så kan dom ta dit den Julialiknande tjock-kärringen med blurrat ansikte så får hon prata åt barnet Chrille.
Citera
2024-01-05, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Det är då själva fan vad svenskar gillar orosanmälningar inte undran på den stora hatkampanjer riktat mot socialtjänsten i Sverige… den står ni för, inte soc.

Du kanske anser att man inte bör göra något om ett barn är i en toxisk/farlig miljö? Är det inte bättre att göra en orosanmälan för mycket än en för lite? Ett barns välmående borde ju alltid vara i främsta rummet. Till och mad Anjo, som slår sig för bröstet när det rör barn och deras mående, verkar ju hålla med (även om han ALLVARLIGT tänkt helt åt helvete med sin sista video).
Citera
2024-01-05, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Att hon skulle bli uthängd och förnedrad publikt? Nä det hade jag inte önskat någon.

Tycker du verkligen att den här häxjakten är ok? Det är så smutsigt så det är hemskt. Hon är ju ingen massmördare. Jag står inte på nåns sida i det här. Jag tycker det är en vuxen sak mellan Chrippa och Linnea, så här ska inte denna saken skötas. Så smutsigt.

Häxjakt är aldrig okej, detta hade kunnat skötas på ett mycket bättre sätt parterna emellan. Att Linnéa inte verkar vara helt hemma på det psykiska planet är väl mer eller mindre uppenbart, det rättfärdigar dock inte en häxjakt, ännu mindre en misshandel (om den har ägt rum dvs).

För Linnéa och kvinnor rent generellt så hoppas jag verkligen inte att allt det här är ett påhitt från hennes sida, det är just sånt som gör att det har blivit lättare att ifrågasätta kvinnors trovärdighet.
Senast redigerad av SirColumbia 2024-01-05 kl. 10:41.
Citera
2024-01-05, 10:42
Medlem
Finnj-vels avatar
Alla vet nog vem jag är, och jag kan intyga att Chrippa kommer låsas in för det här. Han kommer förlora vårdnaden. Jag har sett bilderna.
Citera
2024-01-05, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Misshandel,hot och nu barnmisshandel och barnfridsbrott.

Ändå ska myndigheterna fokusera på männen.

Nu sitter en man oskyldigt häktad endast baserad på ord mot honom och förövaren som är kvinna ligger förmodligen oberörd och sover i Malmö nu med ett leende på läpparna.

Sverige är för sjukt!
Håll käften, chrippa sitter bra där han sitter. Du försvarar kvinnobox din jävla horunge?
Citera
2024-01-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Alla vet nog vem jag är, och jag kan intyga att Chrippa kommer låsas in för det här. Han kommer förlora vårdnaden. Jag har sett bilderna.
Fram med bilderna din haschrökande skit tomte annars snackar du bara skit
Citera
2024-01-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel

Jag har inte riktigt hängt med men är det bilder från misshandeln som han sitter häktad för eller har det hänt tidigare?
Citera
2024-01-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 389wantedSock
Fram med bilderna din haschrökande skit tomte annars snackar du bara skit

Ingen att ta seriöst, tror användaren aldrig haft ett seriöst inlägg på flashback.
Citera
2024-01-05, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Ledande frågor? Av det jag hörde berättade Chloe själv om vad hon upplevt. Enda "ledande frågan" var väl i så fall om huruvida Linnea slår pappa.

Och nej, barn hittar inte på sådana saker som Chloe berättar om. De kan absolut ljuga och hitta på men i detta fall märkte man att det var sanning.

Du vet ju inte vad som förangått detta .. det finns ju en risk ändå att Julia försökt förklara för Chloe vad som hänt och varför pappa är borta nu.
För att ta ett möjligen rätt extremt scenario (men bara för att få fram poängen) kan hon ha sagt att pappa är hos polisen för monstret Linnea slog dig i pannan och slog sedan Chrippa i ansiktet så det kom blod och då kom polisen dit och tog pappa. Såg du när hon slog sönder dörren och dina leksaker? Det gjorde hon.
Då blir ju detta något Chloe tror på, för varför skulle mamma ljuga och pappa är ju borta. Sen när hon då får dessa frågor när de av någon anledning spelar in berättar hon ju det hon nu "vet" (genom att ha fått det till sig genom sin mamma).

Så i detta fall skulle det ju inte vara att Chloe hittar på för hon tror ju på det och det är hennes sanning men bara för det behöver det inte vara sanningen från verkligheten. Det är ju tyvärr inte så svårt att göra detta, barn i den åldern är som svampar och kan inte alltid avgöra vad som är verkligt...och därför skrev jag tidigare att de borde förhört Chloe med rätt personal innan Julia haft möjligheten att berätta något. Typ som att man vill förhöra ögonvittnen direkt och hellre tar mindre information än att de haft tid att bli påverkade av omgivningen och allt blir fel.

För om Chloe hade varit rädd för Linnea: att hon skulle vara ett stort monster som skrikit och slagit henne så känns det väldigt konstigt att det är Linnea hon tyrt sig till i många videor. För om något är ju barn dock väldigt ärliga och tydliga med vad de känner. Tex om du kollat på Anjos video (jag tror det är den när Chrippa kört fast med bilen) och han filmar Lisen när hon sitter med Chloe - då kan du se hur hon reagerar då och det är snarare en reaktion mot någon man inte litar på.

Så det jag vill få fram med detta är bara att det finns helt logiska förklaringar också som talar helt emot det som Jocke/Julia/Anjo/Gustav m.fl sänder ut och att man får försöka tänka nyktert och kritiskt och inte svälja det med hull och hår direkt. De har ju en agenda med sitt drev.
Citera
2024-01-05, 10:51
Medlem
Anjo , Jocke ,Julia & Gustav har verkligen bekräftat vilka smuts dom är som människor .
Citera
2024-01-05, 10:54
Avslutad
I anjos video om "Chrippafallet" visar han upp ett meddelande som skickats till Jocke, för flera år sen, från Linneas syster som önskar en autograf till sin syster som fyller 20 år, från sin stora idol Jocke..

Om nu Jocke vetat om detta, VARFÖR har han inte visat detta för sin bror Chrippa?!

Det hade besparat Christofer och Julia detta helvete och framförallt hade Chloe sluppit detta helvetesår som glidit in i 2024.

VARFÖR håller Jocke käften om detta?
Han har uppenbarligen vetat om detta och att han inte skulle gjort en backgroundcheck på Linnea ser jag som inte troligt, då han upplåtit sitt hem och exponerat henne för sina barn...

Han visste hela tiden!

Jag tycker så jävla synd om Christofer och Julia och Chloe i denna sörja.

Var det värt det Jocke?

Fråga till Anjo och Jonna, Hur länge har ni vetat om detta?

Jacke tror jag varit ovetande, då han mobbats bort av Jocke och Chrippa..
Han har upplevt ett helvete med en golddigger/fameseeker, som exponerades och jagades av Jocke, Anjo, Rask, Danjal, Chrippa för en offentlig avrättning.

Jocke, en genuin fråga, är det värt det?
Citera
2024-01-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riktigarocco
Anjo , Jocke ,Julia & Gustav har verkligen bekräftat vilka smuts dom är som människor .

Du glömde Rask där men det är lätt hänt, i hans fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in