Citat:
Seså... försök få OECD-siffrorna att visa att Sverige i genomsnitt åren 2020-2023 haft högre överdödlighet än Nya Zeeland. Du menar på full allvar att du först skall sitta och ljuga om statistik som du knåpat ihop själv och sedan ljugit om att det är OECD som gjort den, sedan be MIG ta datakörkort när jag är skärpt nog för att dels upptäcka fusket men också exakt hur du gjort för att förfalska statistiken, och slutligen försöka byta ämne genom att hipp som happ överge diskussionen om Nya Zealands överdödlighet till förmån för en kommentar (ingen studie eller artikel) i the Lancet som gäller vikten av att använda befintliga och nya granulära analyser för att kunna informera förebyggande och lotsa sjukvårdsinsatserna, för att mildra vad som enligt Office for Health Improvement and Disparities (OHID) i Storbritannien är en fortsatt ojämn påverkan på dödligheten?
Ditt motto verkar vara: "jag ljuger så mycket det går och om jag blir påkommen så rycker jag bara lite på axlarna och byter ämne till något helt annat".
Herregud...
Ditt motto verkar vara: "jag ljuger så mycket det går och om jag blir påkommen så rycker jag bara lite på axlarna och byter ämne till något helt annat".
Herregud...
Nä, just det... det kan du inte för det HAR vi inte.
Kod:
ÖVERDÖDLIGHET SVERIGE VS NYA ZEELAND 2020-2023 2020-2023 Nya Zeeland 9,81 % Sverige 2,31 % 2020 Nya Zeeland 0,31 % Sverige 7,27 % 2021 Nya Zeeland 6,66 % Sverige -0,06 % 2022 Nya Zeeland 17,76 % Sverige 2,64 % 2023 Nya Zeeland 14,52 % Sverige -0,62 % Källa:https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=HEALTH_MORTALITY