Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Såg av en slump på TikTok igår.
Han är alltså häktad för misshandel av henne? Stämmer det ?
Någon som kan ge en sammanfattning?
Den 29:e december blir polis kallad till Linnea och Chrippas gemensamma bostad pga pågående misshandel. 1:a Januari häktas Chrippa misstänkt för misshandel.
Det är vad vi egentligen vet officiellt.
Det har dock kommit uppgifter och bevis på att Chrippa och hans dotter levt under vidriga omständigheter med Linnea. Psykisk terror och våld har varit ett förekommande problem. Det har läckt chattar och film/er på hur Linnea utövar både våld och mentalt våld mot honom. Utåt sett har de gett ett sken av det lyckliga paret. Vi som följt Chrippa har sett hur han förändrats efter han blev tillsammans med henne, några av oss varnade till och med för detta.
Det har kommit tidigare pojkvänner från Linnea som styrker bilden av henne som människa.
Nu finns det 2 läger. De som håller på Linnea och de som håller på Chrippa. De som håller på Chrippa i detta fallet har till viss del gjort det pga allt skit som läckt ut. Linneas läger hävdar massa saker utan direkta bevis. Däremot något som talar emot Chrippa är att han är häktad och inte Linnea. Men det behöver rimligtvis inte ha betydelse då man oftast tror på kvinnan och det är tabubelagt att män också kan bli utsatta för våld.
Jag har aldrig varit ett fan av Chrippa, men jag väljer ändå att åsidåsätta detta, då jag är fullkomligt övertygad om att han hamnat i klorna på ett monster och jag har svårt att se att oprovocerat attackerat en kvinna. Det styrker även hans ex, som gått ut med att säga att han aldrig lagt ett finger på henne. Och jag har svårt att se att en snart 40 åring helt plötsligt börjar med detta beteende.