2024-01-05, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Helvete vad borderline-Linneas groupies är patetiska. Ni tål inte att den råa sanningen kommer fram genom ett barn. Helt plötsligt ska ni komma och moralpredika och leka jurister.

Det är ju uppenbart att Chloe talar sanning och det var fan genialiskt att fråga ut henne. Chrippas eventuella rättegång påverkas inte av huruvida borderline-Linnea har slagit honom eller Chloe tidigare ändå, så det har noll betydelse för någon "utredning". Svenska feministiska domstolar bryr sig inte ett jota om fysisk eller psykisk misshandel mot män där kvinnan är förövaren.

Det är bara bra att Sverige får se vilken häxa borderline-Linnea är och att det blir omöjligt för henne att få en normal pojkvän någonsin inom landets gränser. Hon kommer få leva ensam resten av sitt liv

Dravel!

Det skulle kunna vara den absolut största frågan i en rättegång angående misshandel, om det visar sig att L slagit C och C. Skulle mycket väl kunna frikänna C helt från misshandel, om det visar sig att han blivit provocerad på det sättet. Vet inte om man skulle kalla det nödvärn, men jag tror nästan det.
Citera
2024-01-05, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Det skulle Linnea tänkt på innan hon började utöva sin terror.

Att hon skulle bli uthängd och förnedrad publikt? Nä det hade jag inte önskat någon.

Tycker du verkligen att den här häxjakten är ok? Det är så smutsigt så det är hemskt. Hon är ju ingen massmördare. Jag står inte på nåns sida i det här. Jag tycker det är en vuxen sak mellan Chrippa och Linnea, så här ska inte denna saken skötas. Så smutsigt.
Citera
2024-01-05, 09:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Gå in på clue News, Anjo eller Rask.

Liam M hade jag sagt som första stället man bör se video för att få så lite påverkan som möjligt på vad man själv ska tycka.
Han lägger ju mer bara fram bevisen och om det inte är riktiga bevis så säger Liam att dessa är deras åsikter som kan vara fejk.

Anjo tror ju att varje bild han får är bevisad fakta.
Citera
2024-01-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Tror att det är denna killen som avses: https://www.instagram.com/bjorklundgustav/?hl=en

Med andra ord han som misstänkts ha hyrt ut bostaden till Chrippa/Linnea svart.

Misstänkts? Han har ju gått ut med att dom har bott där utan hyreskontrakt i hans lägenhet.
Citera
2024-01-05, 09:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Så han som är vän med Chrippa har gått ut och sagt att Chrippa slår Linnea?
Förstår jag det rätt?

Yes, korrekt.
Citera
2024-01-05, 09:17
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Dravel!

Det skulle kunna vara den absolut största frågan i en rättegång angående misshandel, om det visar sig att L slagit C och C. Skulle mycket väl kunna frikänna C helt från misshandel, om det visar sig att han blivit provocerad på det sättet. Vet inte om man skulle kalla det nödvärn, men jag tror nästan det.

Det finns inga skador på C och C, men dom finns på L.

Spelar ingen roll om hon sparka Chrille i huvudet för ett år sedan som Chrille sen valde att inte anmäla.
Det är ingen misshandel då eftersom Chrille är den som väljer att anmäla om HAN tyckte att det har misshandlats, men det tyckte han ej. Det var kärleksbråk mellan två samtyckande vuxna, helt laglig spark mot huvud så länge Chrille inte anmälde det.

Inte fan blir han frikänd genom att Anjo vill få Linnea dömd för misshandel som Chrille inte anser var en misshandel.

Ska Anjo anmäla åt Chrille då eller?
Citera
2024-01-05, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Nej barnmisshandel, pedofiler och våldtäksmän ska inte hängas ut. Tack, då vet vi vart du står!

Du vet ju inte ens vad som är sant i detta ännu, det är ju bara hörsägen och rykten, sms-konversationer och en massa insinuationer. Tycker du att det räcker utan bättre bevis att göra så här?

Tack, då vet jag vart du står!
Citera
2024-01-05, 09:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Misstänkts? Han har ju gått ut med att dom har bott där utan hyreskontrakt i hans lägenhet.

Har enbart läst vad andra har skrivit här i tråden och inte följt vad han har skrivit på sina sociala medier, dvs om han har erkänt "brottet" eller inte. Tack för klargörandet i frågan.
Citera
2024-01-05, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det finns inga skador på C och C, men dom finns på L.

Spelar ingen roll om hon sparka Chrille i huvudet för ett år sedan som Chrille sen valde att inte anmäla.
Det är ingen misshandel då eftersom Chrille är den som väljer att anmäla om HAN tyckte att det har misshandlats, men det tyckte han ej. Det var kärleksbråk mellan två samtyckande vuxna, helt laglig spark mot huvud så länge Chrille inte anmälde det.

Inte fan blir han frikänd genom att Anjo vill få Linnea dömd för misshandel som Chrille inte anser var en misshandel.

Ska Anjo anmäla åt Chrille då eller?

En spark i huvudet blir inte "Laglig" bara för den andra inte anmäler? Är du så jävla korkad? "Ingen såg mig köpa knark så då är det helt lagligt"
Citera
2024-01-05, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Såg av en slump på TikTok igår.
Han är alltså häktad för misshandel av henne? Stämmer det ?
Någon som kan ge en sammanfattning?

Den 29:e december blir polis kallad till Linnea och Chrippas gemensamma bostad pga pågående misshandel. 1:a Januari häktas Chrippa misstänkt för misshandel.

Det är vad vi egentligen vet officiellt.

Det har dock kommit uppgifter och bevis på att Chrippa och hans dotter levt under vidriga omständigheter med Linnea. Psykisk terror och våld har varit ett förekommande problem. Det har läckt chattar och film/er på hur Linnea utövar både våld och mentalt våld mot honom. Utåt sett har de gett ett sken av det lyckliga paret. Vi som följt Chrippa har sett hur han förändrats efter han blev tillsammans med henne, några av oss varnade till och med för detta.

Det har kommit tidigare pojkvänner från Linnea som styrker bilden av henne som människa.

Nu finns det 2 läger. De som håller på Linnea och de som håller på Chrippa. De som håller på Chrippa i detta fallet har till viss del gjort det pga allt skit som läckt ut. Linneas läger hävdar massa saker utan direkta bevis. Däremot något som talar emot Chrippa är att han är häktad och inte Linnea. Men det behöver rimligtvis inte ha betydelse då man oftast tror på kvinnan och det är tabubelagt att män också kan bli utsatta för våld.

Jag har aldrig varit ett fan av Chrippa, men jag väljer ändå att åsidåsätta detta, då jag är fullkomligt övertygad om att han hamnat i klorna på ett monster och jag har svårt att se att oprovocerat attackerat en kvinna. Det styrker även hans ex, som gått ut med att säga att han aldrig lagt ett finger på henne. Och jag har svårt att se att en snart 40 åring helt plötsligt börjar med detta beteende.
Citera
2024-01-05, 09:30
Medlem
Varför anmälde inte crippa linnea om hon slog hans dotter???? Även det är ju sjukt. Han säger att han gör allt för dottern och att ingen ska röre henne osv osv. Även det är bara skitsnack.

Vilket extremt luftslott detta har varit och skitsnack från hans sida. Förespråkar att stå upp för sig själv hela tiden så är han rena motsatsen själv.

Synd om barnet och soc borde hoppa in nu
Citera
2024-01-05, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Varför anmälde inte crippa linnea om hon slog hans dotter???? Även det är ju sjukt. Han säger att han gör allt för dottern och att ingen ska röre henne osv osv. Även det är bara skitsnack.

Vilket extremt luftslott detta har varit och skitsnack från hans sida. Förespråkar att stå upp för sig själv hela tiden så är han rena motsatsen själv.

Synd om barnet och soc borde hoppa in nu

Han kanske inte bevittna det och Chloe kanske inte har berättat då ingen har frågat tidigare.

I och med att Anjo verkar ha tagit bort Chloe från videon så kanske dom har gått till polisen med detta. Återstår att se och där har dom utbildad personal för att hålla förhör med ett barn.

Skulle dom ha gjort direkt och skippat videon imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in