2022-12-31, 19:47
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Ett par veckor av feber och sjukdom gav mig mjlighet att plja den hr serien frn brjan till slut. Fr det frsta s r jag medveten om att det finns uppenbara historiska felaktigheter, vilket vanligtvis str mig men sedan nr jag har hela serien bakom mig och inser vilket enormt projekt det r att trycka in s mycket historia i ngonting som skall vara dramatiskt och dramatiserat nog fr att tilltala tittare, s anser jag att det r okej.

En rant om slutet och politisk korrekthet som jag lgger inom spoiler-taggar fr att inte frstra fr ngon:

Sammantaget - En bra serie som jag missade fr lnge (men andra sidan r det bttre att se en serie efter den har slutat produceras, s att man kan plja alla ssonger). Trist att ngon knde fr att delvis sabotera serien med slutet (min personliga sikt). Det gjorde att sex bra ssonger (ven om 4 och 5 var p tok fr lnga) avslutades med ett "meh" frn min inre kritiker.
Citera
2023-07-24, 02:46
Medlem
*Spoiler*

Finns det fler sdana ormscener ssom i ssong 4 avsnitt 15 avrttningen i kommande avsnitt? Kommer ej kolla mer d - inget fan av att se ormar p det stter. Annars generellt bra serie
Citera
2023-07-24, 06:15
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
*Spoiler*

Finns det fler sdana ormscener ssom i ssong 4 avsnitt 15 avrttningen i kommande avsnitt? Kommer ej kolla mer d - inget fan av att se ormar p det stter. Annars generellt bra serie
Hur menar du p "det sttet"?
Citera
2023-07-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Hur menar du p "det sttet"?

Flera ormar i en scen som biter ngon p det sttet. Vill ej se nt snt. Nn enstaka ormscen dr ngon viking hller i en r ok dock. Vore tacksam fr svar mvh
Citera
2023-07-24, 18:19
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Flera ormar i en scen som biter ngon p det sttet. Vill ej se nt snt. Nn enstaka ormscen dr ngon viking hller i en r ok dock. Vore tacksam fr svar mvh
Tror inte det r ngot sdant mer. Minns inte, tyvrr.
Citera
2023-07-24, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Tror inte det r ngot sdant mer. Minns inte, tyvrr.

Tack fr hjlp
Citera
2023-08-26, 18:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Setrom detta Vikings och fly frbannad man blir! Ragnar var fan fr det frsta inte norsk! Han var frn Uppsala.

Sedan detta jvla TV-program trackar ner p svenska vikingar som bara den. Enda svenska vikingen som syns i ssong 1 r en jvla lnnfet Jarl som blir ddad dessutom i slutet. Hur fan kunde denna serien bli till? Ragnar var fan inte norsk.
Citera
2024-01-05, 01:11
Medlem
Jag lskar serien

Men funderar p vad Jibu ger honom
Kokablad och betelntter tror jag betelntter gr en rd i munnen kokablad gr en pigg

Inte opium som en del tror p opium blir man helt seg som p heroin

Jag ser om hela serien fr tredje gngen

Men en sak str jag mig p
En av hstarna
Den r i Kattegatt
Sen helt pltsligt r den i Wessex
Sen r det p andra sidan vattnet i Frankrike
Jag fattar ju givetvis att dom har begrnsat med hstar men nd.
Men den hsten har varit ver hela vrlden snart tror jag.
Skimmeln med pullargrimma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in