2024-01-04, 18:42
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Synvinkel ? ... Vilket i sin tur betyder, att jag har under tidens gång sett detta mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies i konnektion med omständigheterna ur ett helt annat perspektiv och sålunda kunnat komma fram till vissa slutsatser som talat för hur, och på vilket sätt som mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies med största sannolikhet gick till under natten den 16:e Oktober 2022.

Mina frågor, som jag under gårdagen ställde i tråden beträffande Fröken Janss*n, var med anledning av att jag undrade över vad andra trådmedlemmar hade kommit fram till gällande ( A ) ... Varför Fröken Janss*n placerade den 21-åriga flickan T*ve T*nnieś cykel vid Pizzerian "Arena" ... vilket inte har varit så speciellt svårt att förstå om man konnekterat andra omständigheter kopplat till natten den 16:e Oktober 2022 ... samt ( B ) Beträffande Fröken Janss*n:s val av transportfordon under den aktuella tidiga morgontiden ... vilket heller inte var så speciellt svårt att förstå gällande varför Fröken Janss*n valde att transportera den avlidna och mördade flick-kroppen inom just det fordonet.

Det framgår med all tydlighet att du är föga intresserad av att vilja diskutera det tidigare mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies utan däremot sagt, så ligger ditt intresse i att visa upp dig på styva linan för att sålunda provocera men, tyvärr så biter inte provokationer på mig.

Mvh/
@JokerMannen/
Varför tror du att jag vill provocera? för att jag ifrågasätter? Men du har delvis rätt, jag tycker amatördetektiver som ibland blir tända på brottsoffer / och eller förövare eller inget av det är ganska patetiska. Sedan ska du sluta svänga dig med ord du inte klarar av att hantera men det är en bisak.
Citera
2024-01-04, 18:44
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Många med Jokermannen har det mesta klart för sig hur mordet gick till. Dessutom är det ett diskussionsforum och alla vi andra fattar vad Jokern menar. Har du själv nåt konkret eller antagande att komma med? 99% av svenska folket förstår att dom tillsammans dräpte Tove. Nåt annat existerar inte och Johanna var tydlig med den saken.
Trist att domstolen gick på en annan linje då? Säger inte att du har fel i sak men så blev det. Att du däremot hänvisar till Jokermannen gör mig möjligen lite oroad.
Citera
2024-01-04, 18:51
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Motivet var nog avundsjuka hos dom 2 mördarna. Tove var motsatsen mot dessa monster. . Söt och framgångsrik. Något annat motiv är svårt att hitta. Två bittra och misslyckade individer klarade inte detta.
Haha, Berätta gärna på vilket sätt hon var framgångsrik? Jag vet inte vem hon var men jag har uppfattat det som att hon var en pundare? Och steget från pundare till framgångsrik är ganska långt....
Senast redigerad av johkv637 2024-01-04 kl. 18:58.
Citera
2024-01-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Varför tror du att jag vill provocera? för att jag ifrågasätter? Men du har delvis rätt, jag tycker amatördetektiver som ibland blir tända på brottsoffer / och eller förövare eller inget av det är ganska patetiska.

➡ Sedan ska du sluta svänga dig med ord du inte klarar av att hantera men det är en bisak.

➡ Mina ord-svängningar har överhuvudtaget ingenting med mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies att göra. Just den här tråden handlar som bekant om ett mycket brutalt och hänsynslöst mord som ägde rum under natten den 16:e Oktober 2022 inom Vetlanda.

Det handlade om två likasinnade kamrater varav den ena vara Fröken Hellm*n och den andra hennes kamrat, Fröken Janss*n.

Båda fröknarna bar sig mycket vidrigt och empatilöst åt när de båda tillsammans och i samförstånd hanterade den avlidna och mördade flick-kroppen.

Ps: Håll dig fortsättningsvis till trådens rubrik och inte mina ord-svängningar ... Ds.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-01-04 kl. 19:09.
Citera
2024-01-04, 19:13
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
➡ Mina ord-svängningar har överhuvudtaget ingenting med mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies att göra. Just den här tråden handlar som bekant om ett mycket brutalt och hänsynslöst mord som ägde rum under natten den 16:e Oktober 2022 inom Vetlanda.

Det handlade om två likasinnade kamrater varav den ena vara Fröken Hellm*n och den andra hennes kamrat, Fröken Janss*n.

Båda fröknarna bar sig mycket vidrigt och empatilöst åt när de båda tillsammans och i samförstånd hanterade den avlidna och mördade flick-kroppen.

Ps: Håll dig fortsättningsvis till trådens rubrik och inte mina ord-svängningar ... Ds.

Mvh/
@JokerMannen/
Problemet är att du har utsett dig själv till talesman gällande kriminalfrågor, och om du gör det samtidigt som du använder dig av plattityder och ord du inte kan hantera för att framstå som kunnig och/eller insatt så framstår du som patetisk. Du har ingenting att komma med som inte en normalbegåvad person har, mer än din personliga åsikt.
Senast redigerad av johkv637 2024-01-04 kl. 19:16.
Citera
2024-01-04, 19:16
Medlem
Citat:
Haha, Berätta gärna på vilket sätt hon var framgångsrik? Jag vet inte vem hon var men jag har uppfattat det som att hon var en pundare? Och steget från pundare till framgångsrik är ganska långt....

När du framfört ordet "Pundare" så undrar jag över om det var Fröken Hellm*n som du menade och tänkte på ?

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-04, 19:17
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
När du framfört ordet "Pundare" så undrar jag över om det var Fröken Hellm*n som du menade och tänkte på ?

Mvh/
@JokerMannen/
Det var brottsoffret
Citera
2024-01-04, 19:20
Medlem
johkv637s avatar
Citat:

Mvh/
@JokerMannen/
Anser du att brottsoffret inte hade drogproblem? Hon som var så framgångsrik. Skulle uppskatta en återkoppling om vad som gjorde henne framgångsrik
Senast redigerad av johkv637 2024-01-04 kl. 19:23.
Citera
2024-01-04, 19:32
Medlem
Citat:
Det är din tro. Resten av svenska folket har en annan uppfattning. Mig kan du inte övertyga hur många gånger du än försöker.

➡ Klart är att Maja ljög och att hon deltog i mördandet. Har aldrig trott nåt annat. Hovrätten är en skam och borde skämmas.

Både TingsRätten så som Göta HovRätten deklarerade sig med tydligheter om att Fröken Hellm*n:s berättelser saknade fullständiga trovärdigheter. Problemet som vid det aktuella tillfället inom Göta HovRätten uppstod var att det inte gick att slå hål på Fröken Hellm*n:s berättelser tillika sagt så hade Fröken Hellm*n vid det aktuella tillfället en mycket skicklig försvarsadvokat som lyckades med att trolla bort både det ena så som det andra och då, till sin klients fördelar, speciellt beträffande Fröken Hellm*n:s snark- och sov-historia.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-01-04 kl. 19:36.
Citera
2024-01-04, 19:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Här kommer en ganska simpel kommentar på dina långa text-robot-ramsor.

Har du tolkningsföreträde ? Nope. Vägens ände - snippa snapp sno-rum.

Nej, verkligen inte.

Tvärtom, det är inte jag som påstår "Den bild jag ger finns i fup."

Jag påstår att:

Fakta: sådant som är "sant", och går att objektivt att bevisa. Det är helt oberoende av vad vi har för åsikter om det. Det är ett säkert konstaterat sakförhållande.

Ex på fakta är att något står i FUP. Tex:

"Kl. 02:59:40 skickar Johanna ett SMS till Maja med innehållet: ”Är i donkendriven
nu✌”
Maja svarar med tummen upp emoji.
"

Detta går att objektivt bevisa genom att vi som har FUP alla kan läsa dessa rader.

Det är också bevisat, dvs fakta att denna konversation skett mellan Johanna och Maja. Den finns sparad i deras mobiler, och återgiven i FUP.

En teori är en tolkning av ett sakförhållande.

"Inom filosofin skiljer man på objektiva faktum och subjektiva värden. Vidare skiljer man på givna och säkra faktum och teorier som är tolkningar av fakta. För att något ska anses vara ett faktum måste det kunna falsifieras och beskrivas med en sann påståendesats."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Faktum

Däremot är det inte ett faktum, utan en teori/tolkning av ovan sms konversation att påstå att Johanna gör segertecknet (över att mordet lyckades) och att Maja gör tummen upp för att visa att hon "gillar" mordet.

På detta vis är det mesta som vi diskuterar här olika tolkningar som vi subjektivt gör utifrån FUP.

Att påstå att t ex Maja är egoistisk, det är inte "fakta"utan en subjektiv bedömning utifrån det som finns i FUP. Förhör, vittnesmål osv.

Så det är knappast jag som påstår att jag har tolkningsföreträde här, utan istället ifrågasätter skribenten som påstår att faktum, nämligen och saken är, framför var och vartannat påstående.
Senast redigerad av notknapparen 2024-01-04 kl. 20:50.
Citera
2024-01-04, 19:59
Medlem
Citat:
Anser du att brottsoffret inte hade drogproblem? Hon som var så framgångsrik. Skulle uppskatta en återkoppling om vad som gjorde henne framgångsrik

Lägg ner ditt idiotí-skrivande om den tidigare mördade 21-åriga flicka T*ve T*nnies, Du skall enbart låta bli med att försöka svartmåla ett brottsoffer. Den lilla "KantarellPrinsessan" T*ve T*nnies var en rättskaffens person och som framförallt sagt inte hade några drogproblem.

Du har tidigare framfört i ditt inlägg beträffande drogproblem, låt mig då klargöra för dig att den person som verkligen hade problem med både alkoholhaltiga drycker så som droger som till exempel: Kokain-snortning, Hasch ... även Hasch-kaks-bakning och Cannabis-rökning var just lilla Fröken Hellm*n.

Fröken Hellm*n hade också lite förkärlek till att kombinera alkoholhaltiga drycker med droger och, som vid ett antal tidigare tillfällen hade lett fram till att Fröken Hellm*n fått upplevt både hörsel-hallucinationer, vanföreställningar samt därtill även demon-syner, dessutom sagt så har Fröken Hellm*n även tidigare missbrukat psykopharmaka-preparat som vid åtminstone två tidigare tillfällen lett fram till intoxikation samt därtill då också sjukhusvård.

Du kan bland annat läsa enligt ovan skrivet i Fröken Hellm*n:s tidigare gjorda Paragraf-7-undersökning, om du nu är intresserad av hur faktan talat beträffande Fröken Hellm*n vill säga ?

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-01-04 kl. 20:02.
Citera
2024-01-04, 20:04
Avslutad
Citat:
Både TingsRätten så som Göta HovRätten deklarerade sig med tydligheter om att Fröken Hellm*n:s berättelser saknade fullständiga trovärdigheter. Problemet som vid det aktuella tillfället inom Göta HovRätten uppstod var att det inte gick att slå hål på Fröken Hellm*n:s berättelser tillika sagt så hade Fröken Hellm*n vid det aktuella tillfället en mycket skicklig försvarsadvokat som lyckades med att trolla bort både det ena så som det andra och då, till sin klients fördelar, speciellt beträffande Fröken Hellm*n:s snark- och sov-historia.

Mvh/
@JokerMannen/
Mycket skicklig försvarsadvokat, det krävs inte särskilt mycket skicklighet när man företräder en människa som är oskyldig till brottsanklagelserna.
Maja själv har erkänt sin del, Johanna, hon och hennes pinsamma klåpare till advokat, hävdar fortfarande att Johanna inte dödade Tove, att hon inte hade uppsåt, utan bara var en helt vanlig tjej som fällde Tove, satte sig på henne när hon fallit handlöst bakåt och slagit i huvudet, då ströp Johanna Tove lite, så att hennes tunga åkte ut och hon började låta konstigt.
Det är väl inte någonting en 20-årig naturutbildad student bör ha vetskap om, att det kan leda till döden om man stryper någons luftvägar och pressar ner personens lungor med hela sin kroppstyngd? Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in