2024-01-04, 15:27
Medlem
Joe Blows avatar
Så självupptagna att det blir tragikomik. "Innan oss fanns det ingen humor alls. Det var bara vi som kunde göra humor. När vi slutade göra humor dog hela konceptet humor." Ungefär. Visst var dom stundtals riktigt bra men mycket var för internt och rent introvert.

Man borde ha berättat att när Schyffert kom hem från London/MTV och fick göra Manegen så snodde han ju nästan allt från en engelsk komiker som jag inte minns namnet på. Åtskilliga sketcher/figurer var kopierat rakt av. Man har berättat/erkänt det tidigare.
Citera
2024-01-04, 15:32
Medlem
3 timmar är på tok för långt.
Som andra har varit inne på så blev det segt efter första avsnittet.
Och självklart trycker man in kommunistisk propaganda i sista avsnittet, svt kan givetvis inte hålla sig.

Jonas Inde var fogmassan som höll ihop gänget, det är klart och tydligt. Hans inre mörker höll gänget levande. När han fick nog och stack så dog KG.
Att han inte fick vara med i "dokumentären", han själv påstår aldrig har fått förfrågan om att vara med, handlar uteslutande om att han har uttryckt fel politiska åsikter. Inget annat. Svt skulle ALDRIG tillåta att annat än globalistpropaganda sänds, eller ha med folk som har någon annan uppfattning än gällande vänstervansinne.

Anledningen till att JI inte var med i Nilecity var för att han var på torken under inspelningen, han gjorde dock en del manusarbete.

Det är också tydligt att gruppen tog ett kraftigt politiskt ställningstagande till förmån för vänsterpropaganda och den globalistiska kulturmarxismen, kanske var därför som JI hoppade av.

HS gick från att vara en hip ironiker till en gapande apa som skriker ut kulturmarxistiskt propaganda och sparkar på de svaga i samhället inför vänsterpublik, som han sedan kallar för "stand-up".
JR och även RG klarar sig bra själva, de har sin publik, trots att de slutade vara roliga för länge sedan. Även deras mer seriösa framträdanden har varit mediokra.
AL och ML verkar mest bara vara märkliga, då som nu. Roliga, kanske, men som det framkom gruppens politiska officerare.
JI är den enda som fortsatt vågat gå sin egna väg.
Citera
2024-01-04, 15:33
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jo men de kanske inte gör det, källan på det är väl Jonas och honom ska vi ta med en nypa salt.
Jo, men då får man väl lägga ut mejlet till allmänheten då. När två parter som ger motstridiga uppgifter, då får ju parten som hävdar att man de facto har skickat ett mejl till motparten också delge denna information till allmänheten.
Citera
2024-01-04, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jo, men då får man väl lägga ut mejlet till allmänheten då. När två parter som ger motstridiga uppgifter, då får ju parten som hävdar att man de facto har skickat ett mejl till motparten också delge denna information till allmänheten.

Jag tror inte dom bryr sig så mycket ärligt talat. Bättre att bara ignorera Jonas. Jag menar vad spelar det för roll. Jonas är inte en del av den världen längre.
Citera
2024-01-04, 15:50
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Jag tror inte dom bryr sig så mycket ärligt talat. Bättre att bara ignorera Jonas. Jag menar vad spelar det för roll. Jonas är inte en del av den världen längre.
Såklart de inte bryr sig, varför skulle de? Han är en nazist och således värd 0 i deras ögon. Det är just därför det inte skulle förvåna mig om man helt enkelt sket i att kontakta honom.
Citera
2024-01-04, 15:53
Medlem
Citat:
Såklart de inte bryr sig, varför skulle de? Han är en nazist och således värd 0 i deras ögon. Det är just därför det inte skulle förvåna mig om man helt enkelt sket i att kontakta honom.

Han är väl inte nazist, han är sjuk.
Citera
2024-01-04, 16:18
Medlem
Beundrar er som har tålamod att se sånt skit, blir ni inte stressade över att ni kastar bort massa onödig tid? Såg 5 minuter
Citera
2024-01-04, 16:21
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Han är väl inte nazist, han är sjuk.
Skitsamma. Du vet vad jag menar.
Citera
2024-01-04, 16:23
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Ja, precis! Det är lite därför också jag tar upp Jonas. Det är som att de har gjort en dokumentär om Beatles, men fokuserat mest på Ringo och hans solokarriär. Och sen bara nämnt i förbifarten "Ja just det, vi hade någon som hette typ Lennon också. Det var väl synd att han dog..."
Inde tyckte jag var bäst i gruppen. Lite smartare.
Resten var jag inte så imponerad av faktiskt.
Citera
2024-01-04, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LypsylKungen
Beundrar er som har tålamod att se sånt skit, blir ni inte stressade över att ni kastar bort massa onödig tid? Såg 5 minuter

En enda minut med PK-idioten Schyffert är en minut för mkt!
Citera
2024-01-04, 16:36
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Är faktiskt märkligt att just Schyffert blev någon form av huvudperson när de de roliga var Johan Rheborg och Robert Gustafsson. Eller var det just därför?

Kan faktiskt inte komma på något roligt Schyffert sagt alls medans Percy Nilegård, Örjan Lax eller brandkaptenen Greger genast dyker upp när jag tänker på de andra.
Schyffert var aldrig rolig. Kanske kunde han skriva manus och bidra till humor på det sättet.
Citera
2024-01-04, 16:39
Medlem
Citat:
Skitsamma. Du vet vad jag menar.

Nej det är väldigt stor skillnad. Du verkar tro att man hatar Jonas, så är det nog inte. Men det svårt att göra saker med folk som är sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in