Citat:
Ursprungligen postat av
Muszyca
Killinggänget hade inte varit lika roliga om inte Schyffert fanns där som "the straight man". Hans fullständigt oinspirerade "mm, det är roligt" kontrasterade klockrent mot Suddens excentrism i sketchen om novemberkåsan eller vad det var. Väldigt vältajmat. Han bidrog ofta till dynamiken på det sättet. Någon behövde vara kvar på jorden för att jymdprogrammet skulle kunna genomföras. På den tiden hade han ju inte samma PK-persona heller, så det var lättare att skilja mellan honom som privatperson och skådespelare.
Enig!
Jag avskyr vad Schyffert blivit de senaste 20 åren, och vill helst slippa se människan överhuvudtaget i fortsättningen, förutom i Killinggänget-material.
Han var bra som straight man, helt klart och humorn var en närmast perfekt blandning av slapstick och trams, samt mer kommentarer på tidsandan. 90-talet som fenomen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Orellanin
Nilecity och det tidigare materialet var riktigt kul, klassiker faktiskt, men sedan blev det rätt trist.
Jag måste säga att både Percy Tårar och Torsk På Tallinn är klassiker, och de kom efter Nilecity. Jag är dock mycket glad att man inte fortsatte det hela med 1-2 serier till, som hade blivit urvattnade och skrubbat bort lite av den komiska briljansen hos Killinggänget.