Citat:
Joda jag vet exakt vad omsättning och bnp är( jag driver ett mindre. Företag så detta är vardag för mig) och du verkar ju ochså förstå vad detta innebär,, men det du inte alls verkar vilja ta in här att det blir en öerhörd ökning på kostnadsidan i och med kriget, till stor del beroende på att man inte överhuvudtaget får några intäkter på den produkten som man ökat tillverkningen av ( krigsmateriel) ,,om det du försöker påstå, nämligen att man får ökade intäkter i och med den ökade produktionen och de därigenom ökade skatteintäkterna om detta sammantaget ger staten ökade finanser? Jag då har du upptäckt något ingen annan innan dig förstått,, ja du har helt enkelt uppfunnit den självgående evigt stegrande blomstrande ekonomin! Vilken ingen annan än du lyckats med! Jag får gratulera till nästa nobelpristagare i ekonomi! Det ryska geniet som löst världens ekonomlska problem! Formeln är oslagbart enkel! Tillverka mängder av bomber som du kasserar! Som blomstrar ekonomi ,!!!godnatt,,,
Seriöst. Lider du av en kognitiv funktionsnedsättning? Du erkänner ju nu att omsättning och inkomster är detsamma. Ändå begriper du inte vad BNP är. Om staten lagar vägar så ökar BNP. Eller bygger en bro. Det har ingen betydelse om bron skulle förstöras dagen efter den står färdig. Du kan inte ha förstått formeln för hur BNP beräknas från användarsidan eller hur finanspolitik fungerar. Sen står inte militära utgifter för mer än en faktor bakom den starka ryska BNP-tillväxten. Gas och olja samt importsubstitution är andra faktorer.