2024-01-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Seriöst. Lider du av en kognitiv funktionsnedsättning? Du erkänner ju nu att omsättning och inkomster är detsamma. Ändå begriper du inte vad BNP är. Om staten lagar vägar så ökar BNP. Eller bygger en bro. Det har ingen betydelse om bron skulle förstöras dagen efter den står färdig. Du kan inte ha förstått formeln för hur BNP beräknas från användarsidan eller hur finanspolitik fungerar. Sen står inte militära utgifter för mer än en faktor bakom den starka ryska BNP-tillväxten. Gas och olja samt importsubstitution är andra faktorer.
Joda jag vet exakt vad omsättning och bnp är( jag driver ett mindre. Företag så detta är vardag för mig) och du verkar ju ochså förstå vad detta innebär,, men det du inte alls verkar vilja ta in här att det blir en öerhörd ökning på kostnadsidan i och med kriget, till stor del beroende på att man inte överhuvudtaget får några intäkter på den produkten som man ökat tillverkningen av ( krigsmateriel) ,,om det du försöker påstå, nämligen att man får ökade intäkter i och med den ökade produktionen och de därigenom ökade skatteintäkterna om detta sammantaget ger staten ökade finanser? Jag då har du upptäckt något ingen annan innan dig förstått,, ja du har helt enkelt uppfunnit den självgående evigt stegrande blomstrande ekonomin! Vilken ingen annan än du lyckats med! Jag får gratulera till nästa nobelpristagare i ekonomi! Det ryska geniet som löst världens ekonomlska problem! Formeln är oslagbart enkel! Tillverka mängder av bomber som du kasserar! Som blomstrar ekonomi ,!!!godnatt,,,
Citera
2024-01-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Inte ett militärt flyg, inte ett militärt fartyg påverkades av detta. Din våta dröm hände inte. Förstås.

Vad vet du om det. Även militären använder GPS.
Citera
2024-01-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Sanktionernas huvudsyfter är att slå sönder rysk krigsindustri. Med tanke på att dom måste tigga om ammunition från Nordkorea och köpa drönare från Iran är ett gott tecken.

Men håller med om att Sanktionerna borde utökas betydligt. Vi är långt borta från Sovjettidens sanktioner fortfarande. Men till slut kan vi nog bygga en järnridå runt Ryssland så får dom hålla på med sina våldtäktsorgier på hemmaplan bäst dom vill.

Ryssland har själva hävdat man i fortsättningen helt kommer att fokusera på Asien, och inte vill ha med Väst att göra!
Man kan givetvis utöka sanktionerna och förbjuda import av ryska bananer!
Senast redigerad av Hultabultan 2024-01-04 kl. 12:58.
Citera
2024-01-04, 12:55
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Vad vet du om det. Även militären använder GPS.

https://www.newsweek.com/finland-nato-gps-attack-unprecedented-1857098
Citat:
Traficom's aviation chief Jari Pöntinen said that GPS disturbances did not affect flight safety, because planes are equipped with other navigation systems.

Nuff said, du får hitta på nya lögner att sprida.
Citera
2024-01-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Ryssland har själva hävdat man i fortsättningen helt kommer att fokusera på Asien, och inte vill ha med Väst att göra!

Ja det ska vara BRICS, ny valuta och ny världsordning.
Allt enligt plan.
Citera
2024-01-04, 13:01
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du svarade inte på det jag syftade på (tror jag), men jag håller ändå med dig. Vi får se om de politiska vindarna vänder för att köpa energi. Men det är omöjligt för Putin att räkna hem kriget ekonomiskt även om kriget slutar imorgon, genom att sälja de erövrade naturtillgångarna. Europa är dock de största förlorarna på det.

Europa vinner på det, slippa smutsig energi från en galen diktator, bli självförsörjande.

Ryssland är däremot på väg att förlora allt, hur svårt ska det vara att få väck Putin?
Citera
2024-01-04, 13:12
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nja. Vår energi är smutsigare nu än före kriget, och vi (vi som i EU) importerar väl ungefär lika mycket fortfarande.

Putin är mindre av en galen diktator än många arabstaters ledare som vi köper olja från.

Vår energi är tillfälligt smutsigare för att Putin är en galen diktator som tvingar fram temporär kolbränning men kärnkraften kommer med stormsteg, Frankrike är redan där.

Araberna är också galna men invaderar inte demokratiska Europeiska länder.

Putin är dödsdömd, frågan är om han också fördömt hela Federationen.

Dessutom är du inte Svensk, ingen Svensk är sådan landsförrädare att han håller på Putin (bespara mig ”jag är neutral”-lögnen, alla vet att det är Putinspråk för att man är pro-Z).
Citera
2024-01-04, 13:16
Medlem
Jack.Elams avatar
Finns en video i den tweeten där 4 ryska stridsvagnar åker på stryk.

https://twitter.com/UKikaski/status/1742878412497150027
Citat:
Groundhog Day!

The katsaps are still trying to push on #Synkivka in the #Kupyansk sector.

‘‘Being a katsap means doing the same thing over and over again, but expecting different results.” - Me

It is incredible to continually watch this happen. In almost any other real world, the leaders responsible for this kind of senseless slaughter would be ousted. In Russia, however, this is glorious defense of motherland. What an f'd up society.
Citera
2024-01-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ryssarna väntar på att Trump ska bryta med Europa. Sedan gör de upp om en ny gräns ungefär där den gamla gick före 1989.
Många tror Trump kommer bidra till minskat stöd till ukraina, förutsättning för att skall kunna påverka alls är att han får politisk makt, där är en rejäl uppförsbacke, men om han trots det lyckas bli president, tror jag han tvärvänder, gubbjäveln är helt känslostyrd, och fullkomligt hatar att bli toppstyrd, när hsn tar vid o tar över konflikten med ryssland kommer han garanterat agera så us går som vinnare ur striden, nu är det en konflikt, o. Trumpgalningen kommer garanterat höja allt stöd till ukr,,,
Citera
2024-01-04, 13:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Man tycker Putin skulle ge upp medans han har några flygplan kvar.

https://twitter.com/UKikaski/status/1742856830328418696
Z-dårarna fönekar att detta har hänt men det cirkulerar en film nu som påstås visa att någon sätter fyr på planet på platsen. Ingen drönare alltså för detta är ju långt ifrån Ukraina.

https://x.com/wartranslated/status/1742878260290031748
Citera
2024-01-04, 13:36
Medlem
Sgt.Blands avatar
Svenska flygvapnet hjälper till att hålla koll på ryssen. Finns nog en hel del teknisk utrustning i den där Gulfstreamen.

https://bsky.app/profile/altwip.bsky.social/post/3ki5lwer4ou2h

Detta planet handlar det nog om.

https://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/materiel-och-teknik/luft/s-102-b/
Senast redigerad av Sgt.Bland 2024-01-04 kl. 13:58.
Citera
2024-01-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ryssland har vare sig lånat eller tryckt nya pengar. Den ryska skuldsättningsgraden är förövrigt extremt låg till den internationella bankplutokratins förtret.

Må så vara (även om du knappast har en aning om den saken), de hade väl att ta av isf. För du är väl inte så in i helvete korkad att du inbillar dig att kriget är nån sorts plusaffär? I sånt fall hade alla länder massproducerat ammunition och vapen för att omgående sänka skiten i havet - ekonomin blomstrar och ingen behöver dö, perfekt ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in