2024-01-04, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Varför tycker du det? Det är ju inte som att du har problem med att kasta Linnea under bussen

Nej det är nog bara du och några till som har ett sånt stort hat mot familjen Berg att du inte ens kan se klart. Det är du som tycker samhället ska vara fullt av massa borderline brudar. Vi vet det!
Citera
2024-01-04, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Jag har förstått att det verkar finnas det, så det kan bli intressant. Hittar man bara den videon som Chrippa hade filmat så är saker biff. Men även olaga hot tycker jag nog att hon gör sig skyldig till av det jag har sett!

Jag tror på karma, så vi får väl se om den når Linnea
Citera
2024-01-04, 12:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Åh nej, inte en till som tro att domaren han gå igenom alla bevis, förhöra alla vittnen, polis, läkare, osv.
Och efter att ha gjort allt detta så tog dem beslut om vilken grad av misshandel det handlade om.
Allt detta på 20 minuter.
Världens snabbaste jävla domare verkar ni tro att dem hade
TR kan ändra rubriceringen - och gör ofta det - om den bevisning som finns inte når upp till den begärda rubriceringen. Sen kan det ändras i efterhand igen.
Hur ser beslutet ut? Vad står i det? Det är vad som gäller f.n.
Citera
2024-01-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ja usch vad jag störde mig på det, han va riktigt slibbig, och det va tydligt hur Linnea vantrivdes.

Den relationen innehöll så mycket skit från båda håll att den här utgången kanske rent av blir deras räddning.

Tror detta behövdes för att få isär de.
Citera
2024-01-04, 12:50
Medlem
Citat:
Det unika i kråksången är väl att de båda är offentliga personer och man vill väl förhindra ett karaktärsmord innan det har gått till rättegång.

För han är ju uppenbarligen dömd på förhand av väldigt många bara här på flashback! Folk har väl rätt till sina åsikter såklart.

Nu är det Julia som har valt att läcka dessa bilder som är tagna från Chloes surfplatta och detta är såklart för att man vill försöka förmedla en annan bild av Chrippa bland folk som följer honom. Detta verkar dom ha lyckats med.

Tycker jag det är rätt att skriva hat till Linnea eller stalka henne. Svar nej!

Men jag lägger inga större värderingar i att man har läckt dessa bilder då det är en risk man tar idag. Sen är det upp till Linnea om hon vill anmäla detta för förtal eller ej och domstol får avgöra om det är förtal.

Själv vill jag se om det går till åtal och då läsa fup och har han slagit Linnea så bör han såklart dömas för det!

Men likväl kan jag då tycka att Linnea bör dömas för olaga hot emot Julia och Chrippa.

Men nu var det ju också Jocke/Julia som först lyfte orsaken till det som hänt och en lång lång tid sa ju inte Linnea ett ord offentligt medans de i andra lägret kastade ut hur psyko hon varit och efterlyste ex osv och hade jag varit i hennes sits hade jag nog också bara velat säga någonting då ju. Men i övrigt har hon legat lågt vilket man kan ge henne.
Dock har ju fortfarande inget av det som Chrippas sida spridit ut till den stora massan något med just det aktuella tillfället som ligger till grund för detta ingripande även om det gjort att han mått dåligt tidigare vilket jag ju inte kan säga varken bu eller bä om då jag inte vet även om jag kan erkänna att jag tvivlar. Nu är det ju enbart för att måla upp Linnea som en fullblodspsykopat och döda hennes person för framtiden om Chrippa skulle dömas.
Hade de lagt fram bevis som rört själva misshandelstillfället så vore det en annan sak. Men just med tanke på att Chrippa inte kunnat säga något är ju allt som sprids enbart antaganden

De hade ju även kunnat vänta ut åtalet och utifrån dom hade de ju kunnat ta med Chrippa och berätta om hans upplevelse i relationen.
Men just nu är det tyvärr mest bara innehållsmjölkning av dem då de vet att det här leder till ett stort antal views.
Citera
2024-01-04, 12:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Tyvärr kommer tjejer som hon alltid träffa nya killar som ska få sina liv förstörda så småningom. Lyckligtvis kanske uppmärksamheten hon får nu gör att normala snubbar aktar sig för henne och att hon måste söka sig utomlands för att kunna träffa någon.

Nästa offer blir nån på Hinseberg.
Citera
2024-01-04, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
TR kan ändra rubriceringen - och gör ofta det - om den bevisning som finns inte når upp till den begärda rubriceringen. Sen kan det ändras i efterhand igen.
Nej, det är inte Tingsrätten som ändrar någon rubricering. Det gör Åklagaren. Har åklagaren väckt åtal och det inte uppnår till den rubricering så blir det en friande dom.

Dock brukar alla åklagare, i sin stämningsansökan skriva att brottet, om det bedöms som mildare, att åtalad bör bli dömd för det. Men återigen, det är åklagarens jobb!
Citera
2024-01-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Tingsrätten ändring ingenting. Utan snarare att Åklagaren har ett andrahandsyrkande om inte Tingsrätten finner förstahandsyrkandet styrkt.
Senast redigerad av KimPa 2024-01-04 kl. 12:58.
Citera
2024-01-04, 12:55
Medlem
Citat:
Även om han har gått bakom ryggen på L så rättfärdigar inte det att skriva hot om att slå sönder någon med batong eller att man ska komma med personer osv. Men o andra sidan så hade uppenbarligen L inget emot att Chrippa gick bakom ryggen på Julia och svek henne.

Men det mer korrekta hade varit att först göra slut och sedan inlett en relation såklart. Jag personligen tycker att han borde ha stannat med Julia från första början och inte slängt bort de åren tillsammans.

Men så är jag lite konservativ av mig och många verkar ge upp sina förhållanden allt för lättvindligt och nu i efterhand så verkar det ha varit dumt beslut av Chrippa!

Men samtidigt säger Julia själv att hon fick utstå psykisk misshandel i förhållandet med Chrippa i rätten så det känns ju inte heller helt friskt. Och det gör ju även att man ifrågasätter hennes engagemang nu när hon helt plötsligt säger att hon inte gjort det.

Det bästa hade nog isf varit om de gått isär och hållt sig singlar båda två nu när man har hur det gick för dem upplagt.
Citera
2024-01-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det ser ut som kretsen kring Jocke har blivit betydligt mindre och med det har han börjat bjuda hem/med Anjo.
Snart kommer rask…han fiskar i bottenskrapet nu.

Det kan nog bero på att folk lagt benen på ryggen och har insett att de ’kan bli’ nästa offer.
Den som har klarat sig bäst är Riley, där har Jocke varit helt tyst.
Har alltid undrat vad som hände, men jag gillar Riley såpass att jag är glad för hans skull att han sluppit något drev.

Jag hade aldrig velat röra mig i dessa kretsar.

Jag gillade också Riley och undrar ibland vad som hände med honom.
Citera
2024-01-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Riley var i ett flyktingläger och filmade en mörkhyad naken unge med snorren framme.. i samarbete med Unicef.
Jag tyckte som så att om Riley inte filmar nakna barn på svenska stränder och laddar upp det på youtube så varför är det okej att filma ett flyktingbarn naket och ladda upp det på youtube som uppmärksammades för närvaron av pedofiler som gillar familjekanaler och såna som Jocke som gärna filmar sina barn i baddräkt trots att det finns pddos som gillar just det medans vanligt folk skiter i sånt.

Det var väl ungefär då som jocke slutade prata om Riley för evigt för att inte uppmärksamma folk på att jocke själv skrev sexchatt med minderåriga på den tiden vilket folk inte fick veta innan chattloggarna läcktes av ungen som jocke ville knulla.

Ääh, skaffa dig nån annan snubbe att tycka om än Riley jag tycker han gjorde bort sig i samarbete med unicef "för barns rättigheter" att visa barn snorrar för pedos i vinstsyfte.

Ja när nån som slår kvinnor tycker synd om mig så blir jag ledsen och tar åt mig verkligen.

Nu ska jag gå och gråta.

Ta hand om dig.

Chrille kanske kan streama från fängelset sen så du har nån kvinhomisshandlare att se upp till igen på dagarna.

Jag har noll koll på det du beskriver om Riley och unicef och jag varken vill eller kan uttala mig om det.
Pedofilsnacket kring någon alls är heller inget jag har noterat.
Jag har dock ytterst svårt för filmandet av barnen däremot, och jag har uttryckt det tidigare.

Har inget större förtroende för dessa organisationer som unisef heller, och med det inte tagit del av deras material.

Riley som person gav ett gemytligt intryck enligt vad jag tog del av, och kan enbart ha det som min utgångspunkt.
Citera
2024-01-04, 13:04
Avslutad
Älskar Julias kärleksförklraingar till mannen som lämnade henne för PsykLinnea och i så många vloggar förnedrar henne helt offentligt kallar henne gorilla fattig osv osv, satte henne hos KF.

Vad fan ser alla hos denna Chriippa? Han var ju ett jävla as mot Julia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in