Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkblomman
Det unika i kråksången är väl att de båda är offentliga personer och man vill väl förhindra ett karaktärsmord innan det har gått till rättegång.
För han är ju uppenbarligen dömd på förhand av väldigt många bara här på flashback! Folk har väl rätt till sina åsikter såklart.
Nu är det Julia som har valt att läcka dessa bilder som är tagna från Chloes surfplatta och detta är såklart för att man vill försöka förmedla en annan bild av Chrippa bland folk som följer honom. Detta verkar dom ha lyckats med.
Tycker jag det är rätt att skriva hat till Linnea eller stalka henne. Svar nej!
Men jag lägger inga större värderingar i att man har läckt dessa bilder då det är en risk man tar idag. Sen är det upp till Linnea om hon vill anmäla detta för förtal eller ej och domstol får avgöra om det är förtal.
Själv vill jag se om det går till åtal och då läsa fup och har han slagit Linnea så bör han såklart dömas för det!
Men likväl kan jag då tycka att Linnea bör dömas för olaga hot emot Julia och Chrippa.
Men nu var det ju också Jocke/Julia som först lyfte orsaken till det som hänt och en lång lång tid sa ju inte Linnea ett ord offentligt medans de i andra lägret kastade ut hur psyko hon varit och efterlyste ex osv och hade jag varit i hennes sits hade jag nog också bara velat säga någonting då ju. Men i övrigt har hon legat lågt vilket man kan ge henne.
Dock har ju fortfarande inget av det som Chrippas sida spridit ut till den stora massan något med just det aktuella tillfället som ligger till grund för detta ingripande även om det gjort att han mått dåligt tidigare vilket jag ju inte kan säga varken bu eller bä om då jag inte vet även om jag kan erkänna att jag tvivlar. Nu är det ju enbart för att måla upp Linnea som en fullblodspsykopat och döda hennes person för framtiden om Chrippa skulle dömas.
Hade de lagt fram bevis som rört själva misshandelstillfället så vore det en annan sak. Men just med tanke på att Chrippa inte kunnat säga något är ju allt som sprids enbart antaganden
De hade ju även kunnat vänta ut åtalet och utifrån dom hade de ju kunnat ta med Chrippa och berätta om hans upplevelse i relationen.
Men just nu är det tyvärr mest bara innehållsmjölkning av dem då de vet att det här leder till ett stort antal views.