Citat:
Ursprungligen postat av
Fd.Spermie
Det kallas inte hämnd, det kallas rättvisa.
Sen vet varken du eller jag om jag eller Chrippa kan slå kvinnor.
Som tur är har jag själv aldrig hamnat i den situationen och vet inte faktiskt vad jag hade gjort, men jag vet vad jag tycker är rätt och jag vet vad jag tycker personen som tar sig friheten att skada mig förtjänar. Ingen har rätt att röra mig, ingen har faktiskt rätt att röra någon annan alls oprovocerat.
Väljer någon jävel att själv ta sig rätten att bestämma att jag ska få stryk så tycker jag att det helt i sin ordning att jag såklart också ska få bestämma att den ska få smaka på exakt samma medicin.
Samma regler gäller för alla och man kan inte tro eller påstå att det är okej att slå andra människor men ingen får slå dig, det är ett efterblivet tankesätt.
Vi män har grövre skelett, större muskler, längre längd och större hjärnor än kvinnor.. men det är mer för att vi ska tåla stryk bättre än dom och kunna skydda nån kvinna om det behövs.
Men dessa faktum gör ju att det blir enormt fel om män börjar använda den fysiska skillnaden för att slå nån som är mindre.
Samma med barn och djur.
Man kan ju inte slå barn.
Och djur slår man om man är ett psykfall som gillar att slå på mindre varelser som inte kan slå tbx.
Kvinnan kan dessutom hämta en kniv om du slår henne sen är det du som ligger pyrt till om du inte lyckas knocka henne med ett snabbt slag innan hon hinner fram.
Absolut inget positivt kan vinnas genom att slå tbx istället för att ta några smällar medans man lämnar platsen.
Fråga Chrille eller nån som blev knivhuggen av frun lixom.. dom vet att jag har rätt.
Förlåtelse och avståndstagande framför hämnd och karma. Alltid.
Finns ingen tävling förutom i alla förhållanden som slutar som detta gjorde.
Förhållanden som håller livet ut händer endast mellan vuxna som inte.måste ha rätt som att allt är en tävling fast inget egentligen är en tävling speciellt inte i förhållanden som ju är rena respektfulla samarbeten och samlevnad som förvandlades till tävlingar mellan två slavmentaliteter som tävlar om vem som är bäst istället.
Chrille vann väl tävlingen mot Linnea fast han vann att bli dömd i domstol.