2024-01-04, 11:37
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Det är faktiskt ett ganska underligt bananskal.

Inte rolig men går som komiker för att han producerade tillsammans med komiker. Jag har själv gått på det, och antagligen insett flera gånger att han inte är kul, och nu inser det igen.
Nästan som en Kardashian, känd för att vara känd.
Varför existerar han i någon form av rampljus?

Han knullade med chefer på SVT. Avslöjas i Martin Sonebys roast av honom, kolla Schyfferts min då det sägs.
Citera
2024-01-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, men då ska man väl för fan ändå inte ljuga för det? Stå bakom beslutet istället. SVT saknar ryggrad, jävla kräk.

Jo men de kanske inte gör det, källan på det är väl Jonas och honom ska vi ta med en nypa salt.
Citera
2024-01-04, 12:17
Medlem
JymdKjams avatar
Deras produktioner var dock väldigt mycket mer populära hos den manliga delen av befolkningen än hos den kvinnliga.

Det var något som inte framkommit och borde forskas lite i kanske?
Citera
2024-01-04, 12:17
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Är faktiskt märkligt att just Schyffert blev någon form av huvudperson när de de roliga var Johan Rheborg och Robert Gustafsson. Eller var det just därför?

Kan faktiskt inte komma på något roligt Schyffert sagt alls medans Percy Nilegård, Örjan Lax eller brandkaptenen Greger genast dyker upp när jag tänker på de andra.

Om du gillar Rheborg ska du se Spermaharen. På den DVDn gör Rheborg sin bästa roll någonsin som Ensamseglaren. Skev men fantastiskt rolig.

Mvh
Citera
2024-01-04, 12:18
Medlem
Första avsnittet och lite av andra var väl intressant sen blev den här serien ett sömnpiller.

Samtliga förutom Robert framstår som mer eller mindre osympatiska och jobbiga. Speciellt Rheborg verkar har blivit en gammal sur och tvär gubbe.

Jonas Inde var ett geni och den komiska stöttepelaren i gänget, synd han inte var med. Kanske hade vi fått se honom prata seriöst och sammanhängande.. eller så hade han virrigt börjat yra om judefrågan och sina stulna hårddiskar och dom hade fått bryta intervjun. Hade varit kul att se, vilket som.
Citera
2024-01-04, 12:22
Medlem
Riktigt mysig
Citera
2024-01-04, 12:28
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
De har ingenting på Staffan och Bengt.
Hade slagit ihop sina påsar, jävlar vilken superkvintett.
Stefan och Krister leder 90talet humormässigt med. Kungarna av fars.
Nej de kommer som bäst trea i humor
Citera
2024-01-04, 12:36
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Deras produktioner var dock väldigt mycket mer populära hos den manliga delen av befolkningen än hos den kvinnliga.

Det var något som inte framkommit och borde forskas lite i kanske?

Att Schyffert har hållit sig kvar i rampljuset beror väl inte minst på att han sedan var skickligare på att sälja in sig till en kvinnlig publik. På samma sätt som t.ex. Jonas Gardell och Alex Schulman skapade han en säljande persona som kombinerade sårat barn, rolig mobbare och medlidsam världsförbättrare.
Citera
2024-01-04, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av paenkeikeu
Enligt Inde har han inte blivit tillfrågad. Fegt i så fall, Jonas tror på diverse konstigheter, men han går att prata med faktiskt.

Bästa komikern de senaste åren är inte med på bilden. Dessutom ljuger projektledaren Maria Jämtelid i @svtnyheter eller vidarebefordrar lögn från @andreslokko & co

Jag har aldrig blivit tillfrågad om medverkan i denna dokumentär.

Allas lika värde?

https://x.com/alaskajew/status/1742511532393537682?s=20

Nu kan det vara så att Jonas Inde skrev sitt X inlägg i affekt, vad jag förstår har eller lider han av av både Depression samt Bipolär och då kan det kanske hoppa ut grodor ur munnen på tangenterna ?
Samt, det var en ju en kvinna med i dokumentären som dels sade att hon hade försökt nå honom tidigare och ringde till honom medan kamerorna rullade- oavsett

Inde är helt fantastisk och jag hoppas att han mår bättre idag.
Citera
2024-01-04, 13:00
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Om du gillar Rheborg ska du se Spermaharen. På den DVDn gör Rheborg sin bästa roll någonsin som Ensamseglaren. Skev men fantastiskt rolig.

Mvh
Jo ravioli känner jag till...
Citera
2024-01-04, 13:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Jorå, han är helt okej som komediskådespelare. Men en komiker som skämtar om rasister är däremot i klass med de som går ut på scen och ropar "Trump sucks!" till stående ovationer. Oavsett vad man gillar för ideologi så kan man inse att det inte finns någon talang i att bara skjuta mot öppet mål. Men han nämner ju också hela tiden att han är rädd för att bli utanför, så det är väldigt logiskt att han aldrig tar några risker.

Det var intressant att se vilket bekräftelsebehov han fortfarande har, trots all framgång du räknar upp. Det räcker inte att vara omtyckt av större delen av Sverige och alla miljoner på banken. Jag tror det är vanligt bland dylika mediaprrsonligheter
Han är en urusel skådespelare, ren amatörrevy när Schyffert spelar.
Utan att de övriga bar produktionen så hade Schyffert gjort platt fall.
Citera
2024-01-04, 13:43
Avslutad
Jag har sett Schyffert göra standup på ett företagsevent. Det var skämskudde på. Den som bokade trodde nog man skulle få killing-kul men som sagt hans roll är ju inte den roliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in