2024-01-04, 00:43
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Som antivaxxare måste man hålla lågan brinnande, det är faktiskt med blandad känsla jag tittar på sånt här.
https://m.youtube.com/watch?v=Q0dznt5yegc

Oavsett vad det beror på, även om jag skulle sätta en slant på vaccinet, är det tragiskt i sig.
Killen har ett hundratal stämningar och en raserad karriär framför sig - han måste dra in stålar tillräckligt för att klara sig ur det patraskeri han ägnat sig åt de senaste 20 åren när han inte kunnat hålla sin lilla pillesnopp i styr. Blir intressant att se om han är bättre på att ljuga om vaccin än om hur han förgripit sig på unga flickor.

Det ser ut som han är en jävel på båda två.
Citera
2024-01-04, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Att du inte kan läsa och ta till dig fakta. Det dog inte 90 tusen personer år 2020, utan drygt 98 tusen.
Du är så förblindad av dina fantasier att Covid inte är farligt, att folk inte dör, trots att folk dött som flugor och i sådan omfattning att krematorierna inte klarade av att hålla jämna steg när det var som värst.

https://vision.se/tidningenvision/arkiv/2021/nr2/kistorna-stod-i-ko-utanfor-krematoriet/

Under 2021 sjönk överdödligheten, men fortfarande överdödlighet. Under 2021 fanns det mesta på plats vad gäller vaccinationer och restriktioner, rekommendationer. Under 2022 steg överdödligheten ånyo och jag tror inte att totalsiffran för 2023 kommer vara någon munter läsning det heller.

Du har haft några veckor på dig nu. Har du lyckats hitta ett enda exempel än på en person under 50 utanför riskgrupp som dött av covid de senaste 2 åren? Eller behöver du mer tid? Jag kan tycka att det borde vara rätt enkelt att hitta om nu covid är så fruktansvärt farligt och "folk dör som flugor".

För du kan inte komma och påstå att covid är farligt om det endast är multisjuka 90-åringar som dör av det.

Sen har det även förklarats för dig ungefär 10 000 gånger i tråden att Sverige hade stor underdödlighet 2019 vilket automatiskt gör att sannolikheten för stor överdödlighet efterföljande år dvs 2020 är ganska stor. Detta är normalt. Någon överdödlighet att tala om finns inte i Sverige under den senaste femårsperioden, hur gärna du än vill att det ska göra det. Nästinill bara personer som redan låg för döden har dött av/med/i covid. Några hade kanske levt några månader till om det inte vore för covid. Övriga dödsfall är endast undantag. Dvs tar du bort alla personer i riskgrupp (inklusive hög ålder) finns inte minsta tecken på någon "pandemi". Dödsfallen utanför denna grupp är så försvinnande få att de inte har någon påverkan alls att tala om på dödstatistiken. Det ser ut som vilket år som helst.

Så i princip kan man säga att 2020 snodde en massa dödsfall från 2019 och 2021.
Citera
2024-01-04, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du menar att det lilla antalet döda 2019 innan pandemin hunnit till Sverige skulle vara någon form av motargument?

Det som gjorde att smittan var utbredd vintern 2021/2022 var Omicrons inträde på marknaden. Majoriteten av befolkningen i de flesta länder hade redan varit exponerade för SARS-CoV-2 och korsimmuniteten och antalet vaccinerade hjälpte till att hålla nere antalet svårt sjuka och döda. Om fler varit vaccinerade hade det varit ännu färre.

Från September 1 September 2021 - 1 April 2022 vårdades 454 fullvaccinerade personer på IVA i Sverige. Antalet ovaccinerade var 668, vilket sett till antalet vaccinerade är en smått talande bild för hur vaccinet fungerade sett till en population - något som bekräftas av i stort sett varje land med någorlunda detaljerad statistik i ämnet. Det dog inte ens hälften så många som de två tidigare vågorna - och andelen ovaccinerade som dog var skyhögt större än andelen vaccinerade. Inte oväntat med tanke på vaccinets effekt.

Precis som jag förutspådde har pandemin stabiliserat sig och vi får finna oss i att ett antal äldre dukar under i COVID varje år - precis som den årliga influensan. Tant korrektamund0 hade rätt IGEN! Tänka sig!

Hur mycket information har du om de ovaccinerade på iva? Hade de avstått själva från vaccinationen? Hur pass dåliga var de innan (sjukdomar)? Hade de varit en av de som var vaccinerad och ändå hamnade där?

Även om vi inte hade börjat vaccinationen hade dödsantalet gått ner. Då vi även då hade en hög pik i smittade. Och även de vaccinerade fick antikroppar av själva sjukdomen.

Hur många människor hade vi med bakomliggande sjukdomar från att börja med? I praktiken dör de av. Och om vi leker med tanken att lika många föds med samma sjukdom. Så ser vi att åldern har en stor betydelse för att dö i covid.
Citera
2024-01-04, 07:00
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Hur mycket information har du om de ovaccinerade på iva? Hade de avstått själva från vaccinationen? Hur pass dåliga var de innan (sjukdomar)? Hade de varit en av de som var vaccinerad och ändå hamnade där?

Även om vi inte hade börjat vaccinationen hade dödsantalet gått ner. Då vi även då hade en hög pik i smittade. Och även de vaccinerade fick antikroppar av själva sjukdomen.

Hur många människor hade vi med bakomliggande sjukdomar från att börja med? I praktiken dör de av. Och om vi leker med tanken att lika många föds med samma sjukdom. Så ser vi att åldern har en stor betydelse för att dö i covid.

Din signaturvideo visar den mörka sanningen om Vaids.. Vaccinframkallad aids som bryter ner immunförsvaret genom nanopartiklar som klär ut sig med kroppens egna proteiner och orsakar tumörer och blodproppar som immunförsvaret uppfattar som en del av kroppen och gör ingenting för att stoppa händelseförloppet där vaccineffektivitets % visar hur folks immunförsvar gradvis har brytits ner.

Massdöd är en ryttare i apokalypsen.
Citera
2024-01-04, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Din signaturvideo visar den mörka sanningen om Vaids.. Vaccinframkallad aids som bryter ner immunförsvaret genom nanopartiklar som klär ut sig med kroppens egna proteiner och orsakar tumörer och blodproppar som immunförsvaret uppfattar som en del av kroppen och gör ingenting för att stoppa händelseförloppet där vaccineffektivitets % visar hur folks immunförsvar gradvis har brytits ner.

Massdöd är en ryttare i apokalypsen.

Är ej insatt så pass mycket om just detta. Mer än att jag vet att detta vaccin arbetar annorlunda mot traditionella vaccin.

Där emot är jag besviken hur pass dåligt den verkligen fungerar.

Ingen på mitt företag 500+ har klarat sig från covid i år. De smittar varandra som "flugor". Vet bara ett fåtal som är ovaccinerade.

Innan mobben går attack att de inte blir så pass sjuka, så har de upplevt exakt samma symptom som de hade innan vaccinationen. Så slutsatsen? Hjälpte vaccinet dem?
Citera
2024-01-04, 09:12
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Är ej insatt så pass mycket om just detta. Mer än att jag vet att detta vaccin arbetar annorlunda mot traditionella vaccin.

Där emot är jag besviken hur pass dåligt den verkligen fungerar.

Ingen på mitt företag 500+ har klarat sig från covid i år. De smittar varandra som "flugor". Vet bara ett fåtal som är ovaccinerade.

Innan mobben går attack att de inte blir så pass sjuka, så har de upplevt exakt samma symptom som de hade innan vaccinationen. Så slutsatsen? Hjälpte vaccinet dem?

Dem ska inte hälpa. Nano är gift.

Magnetism fungerar och löser upp nanoproppar så beställ en låda med hematitägg och låt personalen ta en varsin.

Kan bli för sent dock. Kanske redan är för sent.

Finns vetenskap som visat att magnetism löser upp blodproppar som nano orsakar.

Viruset har alltid varit klent mot friska människor så det var aldrig nån fara för arbetarna, men nano är en tickande plötslig död som närmar sig och folk får knappast veta från vården vad vetenskapen säger om varken, virus, nano och magnetism.
Citera
2024-01-04, 09:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nehej, du kommer inte ihåg?
Du tänker då inte på t.ex. Nya Zealand, gissar jag? De har ju klarat sig betydligt bättre med avsikt på överdödligheten, eller hur? Undrar vad de gjorde annorlunda?

https://ourworldindata.org/grapher/cumulative-excess-mortality-p-scores-projected-baseline?tab=chart&region=Europe&country=SWE~NZL

Har du någonsin funderat på vad just Nya Zealand gjorde annorlunda? Skulle inte det vara en bra diskussionspunkt?

Herregud...

Nya Zeeland = pajaslandet nummer 1 när det kommer till pandemihantering. De släppte inte ens sina egna medborgare under den s.k pandemin om jag inte minns fel, pga svår hypokondri.

Jacinda borde få sitta inspärrad på dårhus resten av livet för vad hon gjorde med alla ovaccinerade.
Citera
2024-01-04, 09:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Du har haft några veckor på dig nu. Har du lyckats hitta ett enda exempel än på en person under 50 utanför riskgrupp som dött av covid de senaste 2 åren? Eller behöver du mer tid? Jag kan tycka att det borde vara rätt enkelt att hitta om nu covid är så fruktansvärt farligt och "folk dör som flugor".

För du kan inte komma och påstå att covid är farligt om det endast är multisjuka 90-åringar som dör av det.

Sen har det även förklarats för dig ungefär 10 000 gånger i tråden att Sverige hade stor underdödlighet 2019 vilket automatiskt gör att sannolikheten för stor överdödlighet efterföljande år dvs 2020 är ganska stor. Detta är normalt. Någon överdödlighet att tala om finns inte i Sverige under den senaste femårsperioden, hur gärna du än vill att det ska göra det. Nästinill bara personer som redan låg för döden har dött av/med/i covid. Några hade kanske levt några månader till om det inte vore för covid. Övriga dödsfall är endast undantag. Dvs tar du bort alla personer i riskgrupp (inklusive hög ålder) finns inte minsta tecken på någon "pandemi". Dödsfallen utanför denna grupp är så försvinnande få att de inte har någon påverkan alls att tala om på dödstatistiken. Det ser ut som vilket år som helst.

Det här är så enkelt att ett barn förstår logiken i det. Om det är underdödlighet 2019, så är det inte konstigt att det blir överdödlighet när sådana här virus slår till initialt.

Men på det stora hela så Sverige faktiskt lyckats bättre än de flesta länder sett till överdödlighet där vi ligger i den absoluta toppen. Det går inte att komma ifrån hur man än vrider och vänder på det hela.

Ska man vara rättvis så kan man inte titta bara på en utvald del av pandemin, utan man måste se helheten och hur det gick på totalen. Sverige bevisar att mindre var mer.

Att vården inte pallade trycket och inte har tillräckligt med IVA-platser ska politikerna lastas för. Det är likadant varenda vinter med överbelagda sjukhus och har varit så under en lång tid.
Citera
2024-01-04, 10:18
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nya Zeeland = pajaslandet nummer 1 när det kommer till pandemihantering. De släppte inte ens sina egna medborgare under den s.k pandemin om jag inte minns fel, pga svår hypokondri.

Jacinda borde få sitta inspärrad på dårhus resten av livet för vad hon gjorde med alla ovaccinerade.
Jaha. Men hur var det med överdödligheten som du verkar mena är den verkliga indikatorn på hur man hanterat pandemin? Har de massiv överdödlighet i Nya Zealand? Man får den känslan när man läser ditt inlägg ovan.
https://ourworldindata.org/grapher/excess-deaths-cumulative-economist?country=SWE~NZL

Hur många döda i COVID har de i Nya Zealand? Är det fler än i Sverige? När jag tittar så ser det ut som om Nya Zealand haft drygt 5,200 döda och Sverige har drygt 26,400 döda. Räknat på befolkning så har alltså Sverige 2,587 döda per 1M invånare och Nya Zealand har 1,081 döda.
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Det lustiga är att Nya Zealand är ett av världens absolut överviktigaste länder, med en obesity-rate på 32.8%. Du har ju hela tiden påstått att det är fetma som gör att folk dör i COVID. Hur hänger det här ihop? Vad är det Nya Zealand gjort som skiljer sig från andra länder?
https://wisevoter.com/country-rankings/obesity-rates-by-country/

Vad menar du att Jacinda gjorde med alla ovaccinerade? Var Jacinda nazist och fascist?

Du som är så duktig på statistik och fakta, kan inte du berätta för oss andra varför någon skall sitta på dårhus i det här fallet? Grunda gärna ditt svar på officiella källor och statistik.
Citera
2024-01-04, 11:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88

I princip inget av det du och Kurt-Sune skriver stämmer. Ni verkar ha märkliga nyhetskanaler, eller är det så att ni informerar varandra med era lögner?

30% av de som avlidit senaste året kategoriserar inte FHM som åldringar. Åldringar är de över 80 år som alltså utgör 70% av de coviddöda. Ändå påstår du att det bara är multisjuka 90-åringar som dör, vilket alltså är en direkt lögn.

Rörande din "stora underdödlighet år 2019 är den ju också bullshit. Det har dött i princip 90 tusen människor varje år under hela 2000-talet, utom just år 2020 då det var närmare 100 tusen som strök med och det blir svårt att skylla det på vaccinet. Vad man däremot kan vara rätt säker på att denna siffra hade varit ännu större om inte restriktioner och rekommendationer hade funnits. Exempelvis fanns ju knappt ett enda dödsfall i influensa under år 2020, pga den sjukdomen nästan försvann. Där sparades uppskattningsvis mellan 1000-2000 personer. Det minskade resandet medförde också färre dödsfall i trafiken, vilket också drog ned total dödlighet under år 2020, men ändå + 10 tusen fler döda än normalt.

2021 hade vi 92 tusen döda och år 2022 blev det 95 tusen döda. Ska bli intressant att se siffrorna för år 2023, men jag tror trenden är stigande.
Citera
2024-01-04, 11:47
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
I princip inget av det du och Kurt-Sune skriver stämmer. Ni verkar ha märkliga nyhetskanaler, eller är det så att ni informerar varandra med era lögner?

30% av de som avlidit senaste året kategoriserar inte FHM som åldringar. Åldringar är de över 80 år som alltså utgör 70% av de coviddöda. Ändå påstår du att det bara är multisjuka 90-åringar som dör, vilket alltså är en direkt lögn.

Rörande din "stora underdödlighet år 2019 är den ju också bullshit. Det har dött i princip 90 tusen människor varje år under hela 2000-talet, utom just år 2020 då det var närmare 100 tusen som strök med och det blir svårt att skylla det på vaccinet. Vad man däremot kan vara rätt säker på att denna siffra hade varit ännu större om inte restriktioner och rekommendationer hade funnits. Exempelvis fanns ju knappt ett enda dödsfall i influensa under år 2020, pga den sjukdomen nästan försvann. Där sparades uppskattningsvis mellan 1000-2000 personer. Det minskade resandet medförde också färre dödsfall i trafiken, vilket också drog ned total dödlighet under år 2020, men ändå + 10 tusen fler döda än normalt.

2021 hade vi 92 tusen döda och år 2022 blev det 95 tusen döda. Ska bli intressant att se siffrorna för år 2023, men jag tror trenden är stigande.

Verkar ju finnas en stark korrelation mellan hårdare restriktioner o högre dödlighet. Så orsakade restriktioner fler dödsfall än covid?
Hur många av våra dödsfall orsakades av att man nekade folk vård o gav dem morfin vilket ökar dödligheten?

I de kliniska studierna fanns en icke signifikant ökad total dödlighet i gruppen vaccinerade. Detta är den enda säkra data baserat på dubbel blind studie om vaccinets påverkan på totala dödligheten.

Dvs för friska personer finns det ingenting säkert som pekar på att vi överhuvudtaget skulle vaccinerat oss. Att använda myndighetsmakt för att öka pfizers vinster är bisarrt. Tur vi inte bor i USA där folk avskedades o spädbarn injicerades.

Ytterligare en i raden skandaler inom läkemedelsindustrin när opioid eländet börjat avta.
Citera
2024-01-04, 11:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jaha. Men hur var det med överdödligheten som du verkar mena är den verkliga indikatorn på hur man hanterat pandemin? Har de massiv överdödlighet i Nya Zealand? Man får den känslan när man läser ditt inlägg ovan.
https://ourworldindata.org/grapher/excess-deaths-cumulative-economist?country=SWE~NZL

Hur många döda i COVID har de i Nya Zealand? Är det fler än i Sverige? När jag tittar så ser det ut som om Nya Zealand haft drygt 5,200 döda och Sverige har drygt 26,400 döda. Räknat på befolkning så har alltså Sverige 2,587 döda per 1M invånare och Nya Zealand har 1,081 döda.
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Det lustiga är att Nya Zealand är ett av världens absolut överviktigaste länder, med en obesity-rate på 32.8%. Du har ju hela tiden påstått att det är fetma som gör att folk dör i COVID. Hur hänger det här ihop? Vad är det Nya Zealand gjort som skiljer sig från andra länder?
https://wisevoter.com/country-rankings/obesity-rates-by-country/

Vad menar du att Jacinda gjorde med alla ovaccinerade? Var Jacinda nazist och fascist?

Du som är så duktig på statistik och fakta, kan inte du berätta för oss andra varför någon skall sitta på dårhus i det här fallet? Grunda gärna ditt svar på officiella källor och statistik.

Tack för bra länkar och statistik. Just hur många som dött i många länder tror jag präglas av en betydande underrapportering i u-länderna, men för i-länderna tror jag att siffrorna stämmer hyggligt väl. Nya Zeeland är intressant. Hade Sverige gjort som Nya Zeeland skulle jag tror att våra dödssiffror antagligen varit lägre än deras. I vart fall måste det ju vara så med tanke på att Sveriges befolkning inte är lika överviktig som deras. Rent demografiskt skulle jag även kunna tänka mig att deras befolkning också är äldre än Sveriges, men det är jag osäker på. Inget jag tittat på.

Man kan tycka mycket om Jacinda, men vad gäller covid-pandemin tycker jag hon hanterade det exemplariskt. Ett skolboksexempel på hur man ska göra om vi råkar ut för något sånt här i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in