2024-01-03, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paenkeikeu
Enligt Inde har han inte blivit tillfrågad. Fegt i så fall, Jonas tror på diverse konstigheter, men han går att prata med faktiskt.

Bästa komikern de senaste åren är inte med på bilden. Dessutom ljuger projektledaren Maria Jämtelid i @svtnyheter eller vidarebefordrar lögn från @andreslokko & co

Jag har aldrig blivit tillfrågad om medverkan i denna dokumentär.

Allas lika värde?

https://x.com/alaskajew/status/1742511532393537682?s=20

Jag fattar dock att dom undviker en person som är galen och utåtagerande. Dom flesta undviker såna personer.
Citera
2024-01-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jag fattar dock att dom undviker en person som är galen och utåtagerande. Dom flesta undviker såna personer.

Då kan man ändå göra det på ett snyggare sätt än att uttryckligen påstå att Inde faktiskt blivit tillfrågad men tackat nej. Edit: utan att fördjupa mig närmre i vad som egentligen är sant och inte.
Senast redigerad av Daninho 2024-01-03 kl. 21:50. Anledning: Tillägg
Citera
2024-01-03, 22:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Är faktiskt märkligt att just Schyffert blev någon form av huvudperson när de de roliga var Johan Rheborg och Robert Gustafsson. Eller var det just därför?

Kan faktiskt inte komma på något roligt Schyffert sagt alls medans Percy Nilegård, Örjan Lax eller brandkaptenen Greger genast dyker upp när jag tänker på de andra.

Han var huvudpersonen just för att han INTE var rolig och spexig som de andra. Han var klippan i mitten som höll ihop ett gäng galningar. Hans roll var extremt tydlig och behövdes för att allt skulle funka.

Sen var han snygg och cool på 90-talet och det bidrog såklart till hans ledarstatus.
Citera
2024-01-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Då kan man ändå göra det på ett snyggare sätt än att uttryckligen påstå att Inde faktiskt blivit tillfrågad men tackat nej. Edit: utan att fördjupa mig närmre i vad som egentligen är sant och inte.

Jag tror alla gör bäst i att inte lägga sig debatter där psykotiska människor ingår, så slipper man fundera så mycket på vad som är sant och falskt.
Citera
2024-01-03, 22:40
Medlem
Sveriges mest överhajpad gäng narcissister. Hade gärna fått sjunka i glömska för min del. En gammal ond tid.
Citera
2024-01-03, 22:48
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Tråkigt att det gick som det gick med Inde, några av hans karaktärer var de bästa de gjort imo.

Edit: Identifierar sig Martin Luuk som kvinna?
Vad har han nu sagt?

Vad ska ska man säga om Lokkos frisyr?

Varför behövs den här dokun, det har ju redan släpps en bok om det,
TV-historier har gjort ett avsnitt av Nilecity, varför behövs det mer?

Jag misstänker att detta är ett förspel för en comeback
Senast redigerad av Crapmagic 2024-01-03 kl. 22:52.
Citera
2024-01-04, 00:02
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Schyffert är bara en självgod idiot, som sagt aldrig rolig.
Det är faktiskt ett ganska underligt bananskal.

Inte rolig men går som komiker för att han producerade tillsammans med komiker. Jag har själv gått på det, och antagligen insett flera gånger att han inte är kul, och nu inser det igen.
Nästan som en Kardashian, känd för att vara känd.
Varför existerar han i någon form av rampljus?

Sökte nu innan jag postade, att han kanske är producenten bakom mycket, som är anonymt för tittaren, men en grej för folk i branschen. Men verkar ju mest vara välkalibrerad surfning på sitt namn från NileCity snarare än något äkta underhållande värde. En skicklighet i det så klart, men ändå. Mest förvånad över att jag själv blivit lurad att han är rolig när han inte är det, och att det verkar som att många inom både humorsfären och mediasfären också är lurade.

Är det pondus? Eller varför klarar man bli respekterad över något man inte kan, utan att någon lyfter på ögonbrynen? Har han en kamerafylld privat ö han flyger mäktiga och rika till för "fest"? <-skämt det sista.
Citera
2024-01-04, 00:04
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paenkeikeu
Enligt Inde har han inte blivit tillfrågad. Fegt i så fall, Jonas tror på diverse konstigheter, men han går att prata med faktiskt.

Bästa komikern de senaste åren är inte med på bilden. Dessutom ljuger projektledaren Maria Jämtelid i @svtnyheter eller vidarebefordrar lögn från @andreslokko & co

Jag har aldrig blivit tillfrågad om medverkan i denna dokumentär.

Allas lika värde?

https://x.com/alaskajew/status/1742511532393537682?s=20

Ja, det där låter mer logiskt. Nog för att han har en psykisk sjukdom, men han verkar kunna svara på tilltal i sina senaste klassiker och i kommentarsfälten.

Men jag såg nu också att han knappt får säga något i gamla intervjuer med Killinggänget heller. Så fort han börjar prata så hoppar alla in och avbryter honom
Citera
2024-01-04, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Det var intressant att se vilket bekräftelsebehov han fortfarande har, trots all framgång du räknar upp. Det räcker inte att vara omtyckt av större delen av Sverige och alla miljoner på banken. Jag tror det är vanligt bland dylika mediaprrsonligheter

Till och med förhållandet hans är en självisk skapad PK-produkt, tillverkad bara för att han ska kunna samla godhetspoäng och visa upp för Sverige att han minsann är en god, modern, öppensinnad PK-man utan fördomar som minsann blev ihop med en syrian.
Citera
2024-01-04, 01:35
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Till och med förhållandet hans är en självisk skapad PK-produkt, tillverkad bara för att han ska kunna samla godhetspoäng och visa upp för Sverige att han minsann är en god, modern, öppensinnad PK-man utan fördomar som minsann blev ihop med en syrian.

Att hon dessutom är en dömd sexualförbrytare som har våldfört sig på en tjänstemans könsorgan utan att ha blivit cancellerad, till skillnad från andra "komiker" måste ju betyda något också
Citera
2024-01-04, 04:01
Medlem
Kanastras avatar
Jag var nog delvis i målgruppen när dom var som hetast på 90-talet och får skamrusningar i kroppen när jag ser gamla klipp och påminns att vi ungdomar använde repliker från deras verk i vår vardag eller härmade hela sketcher. Det var väl vanligt bland ungdomen då, att apa efter Killinggänget eller Hassan. Nu har ungarna sina förebilder på tiktok eller snap eller vad som nu är deras scen.
Men jag tyckte dom var roliga då, även om lilla Kanastra inte förstod alla referenser.

'Filofax, cant beat the feeling!'
Citera
2024-01-04, 05:47
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Schyffert har aldrig klarat sig på egen hand, han verkar inte kunna leverera tillräckligt roliga karaktärer utan har mest fungerat som utfyllnad för de andra som verkligen kan leverera. Han har dock på nåt konstigt vis lyckats suga åt sig äran för allt de andra åstadkommit.

Det enda Schyffert har klarat sig på är att sitta och se ut som ett frågetecken i diverse tevesoffor med en rolig min och skratta åt sina egna skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Han var huvudpersonen just för att han INTE var rolig och spexig som de andra. Han var klippan i mitten som höll ihop ett gäng galningar. Hans roll var extremt tydlig och behövdes för att allt skulle funka.

Sen var han snygg och cool på 90-talet och det bidrog såklart till hans ledarstatus.

Som Jerry Seinfeld. Schyffert var den coola ledarfiguren omgärdad av clowner. Utan honom hade det inte funkat. Det hade bara blivit Robert Gustavsson som gjorde roliga buskisgubbar.

Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

Jonas Inde är geniet. Det enda som finns kvar av Killinggängets anda är Indes Hockygänget på YouTube + hans "klassiska låtar" Svårt att avgöra om han bara är sinnessjuk eller geni.

Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Det var när de blev woke som det dog. Som när de försökte göra det där på Dramaten och fokuserade på att slakta mansrollen. Patetiskt fiasko. Jag leker ibland med tanken på om KG tagit tillbaka Jonas Inde och gått helt anti-woke. Typ Fyra nyanser av brunt del II - och gjort parodi på wokemänniskor.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Jag var nog delvis i målgruppen när dom var som hetast på 90-talet och får skamrusningar i kroppen när jag ser gamla klipp och påminns att vi ungdomar använde repliker från deras verk i vår vardag eller härmade hela sketcher. Det var väl vanligt bland ungdomen då, att apa efter Killinggänget eller Hassan. Nu har ungarna sina förebilder på tiktok eller snap eller vad som nu är deras scen.
Men jag tyckte dom var roliga då, även om lilla Kanastra inte förstod alla referenser.
Känns som Hassan var en KG grej.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Filofax, cant beat the feeling!'
Senast redigerad av 526 2024-01-04 kl. 05:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in