2024-01-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ja Kyrkans överhuvud Krylli har tom högre grad i Ryska FSB än vad Putin själv har. Kyrkan är i praktiken ett huvudorgan för att infiltrera befolkningen. Stalin blev överförtjust att få kontroll över Kyrkan. Snacka om att ha direktkanal i människors psyke när dom biktar sig.

https://sverigesradio.se/avsnitt/putins-nya-drag-mobiliserar-kyrkan-i-kriget

och vi behöver inte bli upprörda och skrika om förtryck när ryskortodoxa kyrkan inte får som de vill i Ukraina just nu. Finns alltså goda skäl till det. Den brukar komma upp i kritiken mot Ukraina.
Citera
2024-01-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ja Kyrkans överhuvud Krylli har tom högre grad i Ryska FSB än vad Putin själv har. Kyrkan är i praktiken ett huvudorgan för att infiltrera befolkningen. Stalin blev överförtjust att få kontroll över Kyrkan. Snacka om att ha direktkanal i människors psyke när dom biktar sig.

https://sverigesradio.se/avsnitt/putins-nya-drag-mobiliserar-kyrkan-i-kriget

Kievstyret med Zelenski i spetsen förbjöd i höst den ryska ortodoxa moskva grenen som Krylli leder att verka i Ukraina och att kalla dess lokaler i Kiev vid sitt rätta namn, spioncentral.
En trojansk häst mitti huvudstaden. Vissa protesterade högljutt över detta och angrep Zelenski för detta.
Flera flitiga tangentbordsknattrare här,
följde upp. Nämner inga här, men de är därmed avslöjade som marionetter i Peskovs desinformations arme' som jobbar enligt metod M som i marionetter , KGB metod sedan gammalt.
Citera
2024-01-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Jag vägrar att tro att det finns onda och goda folkslag. Varför skull ondska eller godhet låta sig begränsas av nationsgränser? Ryssland är ett stort land med många olika folkslag, religioner och etniska grupper. Skulle alla vara onda? Dessutom är 20% av befolkningen i Ukraina ryssar. Är de också onda?

Jag har aldrig påstått att alla ryssar är onda. Det ryssarna gör i Ukraina är ondska.
Det finns många ryssar som är emot Putins anfallskrig mot det ukrainska folket.
Citera
2024-01-03, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Helt nya uppgifter för mig.
Det låter så fantastiskt påhittat (inte av dig) att det finns precis de uppgifterna som man själva begått som man (ukr) presenterar som rysslands påhitt.

Om det är helt nya uppgifter för dig så beror det på att du inte haft något intresse av situationen.
De som följt detta vet att Ryssarna torterar och mördar.
Citera
2024-01-03, 20:49
Medlem
Sgt.Blands avatar
Z-dårarna lipar nu över att det går rykten att Nato har gett tillåtelse till UAF att använda deras vapen mot rysk mark. Får se om Scalp slår till snart då mot någon rysk hamn. Finns ju några större fartyg kvar att sänka iaf. Har för mig att kryssaren Moskva hade ett systerfartyg placerat i SH också.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ki3ybs5lpw2a
Senast redigerad av Sgt.Bland 2024-01-03 kl. 21:16.
Citera
2024-01-03, 20:52
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Fanns en kvinna som stred på ryska sidan i början av kriget som ryssarna använde som affischnamn för sin propaganda. Hon var skarpskytt i Mariupol området och man gjorde massor av glorifierade propagandaartiklar om henne där man berättade glatt hur många hon dödat och vilken superkrigare hon var. Några månader senare stupade hon.
Kan nog vara hon här du tänker på.

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/deadly-female-russian-sniper-26-11398873

Sen kom jag också på hon det ryska befälet som såg lite transig ut. Karla eller vad hon kallades? Hon blev ju hajmarsad så det är ju inte precis i öppen strid hon dog. Befäl kan man ju inte räkna som soldater heller för de flesta sitter ju bara och trycker i en bunker nånstans.

https://www.dailymail.co.uk/galleries/article-11081025/Missile-kills-female-Russian-officer-enjoyed-killing-Ukrainians.html
Citera
2024-01-03, 20:57
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Kan nog vara hon här du tänker på.

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/deadly-female-russian-sniper-26-11398873

Sen kom jag också på hon det ryska befälet som såg lite transig ut. Karla eller vad hon kallades? Hon blev ju hajmarsad så det är ju inte precis i öppen strid hon dog. Befäl kan man ju inte räkna som soldater heller för de flesta sitter ju bara och trycker i en bunker nånstans.

https://www.dailymail.co.uk/galleries/article-11081025/Missile-kills-female-Russian-officer-enjoyed-killing-Ukrainians.html

Hon blev inte himarshad utan det var nog snare ett mord inom Donetsk maffian.
Arslen och Motorola blev också mördade av sina egna.
Det påstods vara "GRAD" men vi vet ju tex hur det gick till när man mördade azov krigsfångarna.
Citera
2024-01-03, 21:03
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Jag vägrar att tro att det finns onda och goda folkslag. Varför skull ondska eller godhet låta sig begränsas av nationsgränser? Ryssland är ett stort land med många olika folkslag, religioner och etniska grupper. Skulle alla vara onda? Dessutom är 20% av befolkningen i Ukraina ryssar. Är de också onda?
Problemet är att ryssarna låter sig tystas.
När ingen längre vågar opponera sig, jag då får Martin Luther King tyvärr rätt:
“Den stora tragedin är inte de onda människornas brutalitet utan de goda människornas tystnad”
Citera
2024-01-03, 21:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Han har ju ständigt en galen präst i smygandes i bakgrunden, glömt namnet men den gubben hade någon annan bakgrund än kyrklig.

Ärkebiskopen i Ryssland är f.d. underrättelseofficer från typ KGB.
Citera
2024-01-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Ukraina har beskjutit civila i Donetsk med artilleri i alla år. Ukraina beskjuter civila i Belgorod med missiler. Ganska ordentlig ondska där också, den du företräder. Men du ser dig väl som någon sorts Ukraina-Jesus ändå. Tycker du också Ukraina verkar vara en god stat? Som jagar människor att tvångsrekrytera. Tar in tonåringar, kvinnor, medelålders och gamla, bara det blir trupp av det. Skitsamma om de kan slåss och överleva. En fullständig otrolig ondska det där.

Hade inte hänt om inte Ryssland fått separatisterna att kasta ut de ukrainska myndigheterna. Tror du inte att skåningarna skulle riskera att bli beskjutna av svenskt artilleri om Danmark besatte Skåne?
Citera
2024-01-03, 21:43
Moderator
-Info-s avatar
Newsweek har en artikel om detta:

Citat:
'Ukrainian Missile' Falls on Belgorod, Turns Out to Be Russian Air Defense

https://www.newsweek.com/ukraine-missile-belgorod-russian-air-defense-pantsir-1857483
Citera
2024-01-03, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
"Du kallar alla som tycker att läget kan bli farligt om inte Ukrainas behov inte tillgodoses för Putins lakejer och dyl.."
skriver du.
Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Varför ljuger du?
"Väst pumpar in gränslösa mängder vapen och ammunition in i Ukraina!
Ukrainas militär är överlägsen Rysslands trots numerärt mindre antal soldater!"
Har aldrig skrivit och kommer aldrig att göra. Varför ljuger du?
Det jag har skrivit, återkommande, är att Väst stödjer Ukraina med enorma belopp och vapensystem av senaste design konstruerade för att slå ut ryskt skrot som underhållits illa.
Detta sker nu, och är i ökande och är långsiktigt och stabilt. Vapensystem och finansiellt stöd väller nu in i Ukraina dag för dag och är i ökande Putin hjälpte till rejält med den massiva terrorbombningen nyss på.det landet, Ukraina, som ryssland fullskaligt invaderat. Omvärlden är mycket upprörda över rysslands omfattande krigsbrott och terrorbombningar av civilbefolkning.
Ukraina sköt ner det mesta.
Du upprörs över att jag skriver om det och refererar till pålitliga och kontrollerbara källor.
Märkligt.
Vad är din agenda? Egentligen?
Liknar mest desinformation i någon form.
Ta inte illa upp över det jag skrev, men är det inte så att man ibland blir förblindad i farten i sin övertygelse? Jag kanske överdrev i vad jag skrev men du förstår vad jag menar tror jag. Sunt ifrågasättande är alltid av godo.
Vänligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in