2024-01-03, 20:19
Medlem
Oavsett om och att detta är flashback, hur f.n tänker man att lägga ut sms-konversationer mellan Chrippa och Linnea privata konversation och se detta som något "bevis" för att hon är "störd". Det är ju mellan två vuxna människor och deras högst privata sfär.

Hur kan man inte ens skämmas att tycka att detta är ok och riktigt?

Vill de som lägger ut sånt, själva lägga ut sina privata sms-konversationer här på på flashback? Tror inte det, så direkt pinsamt och skämskudde till er som gör sånt...Så integritetskränkande...

Skärpning hade nog varit det minsta att förstå...
Citera
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ni som skyddar Linnea spring

Kommit fram ännu mer som kommer fram sen.

Vi som INTE fått ta del av bevisen av Jockiboi som fick dig att tvärvända och tycker att rätten ska dömma.... är vi på linneas sida?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
https://postlmg.cc/hzqNNDLK

Av den här ”konversationen” att döma så verkar det ju inte som att Chrippa är speciellt aggressiV, Linnéa är dock väldigt aggressiv i hur hon uttrycker sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Kanske därför man vald ut precis den konversationen. Vad har skrivits före, efter osv?

Chrippa: "Jag har gett dig allting", vad menas ens med det. Har skrev ju exakt samma till Julia, låter bara som ett skuldbeläggande drag i en toxic destruktiv och pskylogisk misshandel.

Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Det har du såklart rätt i, det hade varit tämligen intressant att se hela konversationen.

Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Exakt, det där är bara en del och säger egentligen ingenting.
Tycker mer det ser dåligt ut för Chrippas del i just den konversationen. Det ser mer ut som att L vet saker om de "dåliga föräldrarna" vad de pysslar med och har en del att langa fram för att han ska kunna bli av med vårdnaden.

Citat:
Ursprungligen postat av adinik
ja kan endast utläsa en sak av den där bilden o det e att jocke & co har access t chrippas imessage o har loggat in genom en ipad. hoppas!! det här ses som nån slags vilseledning, förstöra fup o får på fingrarna av rättsväsendet. för de där e nt okej!

ja men den visar heller nt nån vacker sida av L.

Den bevisar inte ens att det är Linnea som faktiskt skrivit det överhuvudtaget. Att det kommer från hennes nummer möjligtvis (man ser ju inte eftersom det är överstruket) men helt krasst behöver hon inte ha skrivit en rad av det där sålänge någon annan kunnat haft tillgång till hennes telefon. Det är ju inte ställt utan rimligt tvivel om man även ska kasta in såna termer.
Sedan sättet som Chrippa svarat på dessa känns ju inte riktigt trovärdigt om det faktiskt varit att detta är sanning när man sett/hört honom reagera under press i andra sammanhang.
Och att han nu använt samma uttryck med att han skulle ha gett henne allt både till Julia och Linnea är ju mest ett tecken på att hans ordförråd är rätt begränsat
Det börjar ju kännas lite fishy då han som nämnt tydligen hotat med att förstöra Julias liv (men nu när hon ska hjälpa Chrippa har han inte gjort något..så frågan är om hennes lögner är nu eller om de var i rättssak i rättegången som var) och nu har tydligen Linnea hotat med att förstöra Chrippas liv??
Citera
2024-01-03, 20:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
När det väl blir rättegång kommer hela zigenarligan bli kallad. Och alla kommer bli straffade på olika sätt. Massmedia kommer intressera sig för det. Detta kommer bli slutet för Jocke, Anjo, rask, bögen som smyger utanför L lägenhet, chrippasföre detta mfl.

L är kanske sjuk. Men i det här gänget tycker jag inte hon utmärker sig speciellt. Däremot var hon den enda bidrog med lite skönhet till gruppen.

Kan säga 1 persons karriär är över snart.

Tror ni jag har så här hög svansföriing utan anledning?
Citera
2024-01-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Den bevisar inte ens att det är Linnea som faktiskt skrivit det överhuvudtaget. Att det kommer från hennes nummer möjligtvis (man ser ju inte eftersom det är överstruket) men helt krasst behöver hon inte ha skrivit en rad av det där sålänge någon annan kunnat haft tillgång till hennes telefon. Det är ju inte ställt utan rimligt tvivel om man även ska kasta in såna termer.
Sedan sättet som Chrippa svarat på dessa känns ju inte riktigt trovärdigt om det faktiskt varit att detta är sanning när man sett/hört honom reagera under press i andra sammanhang.
Och att han nu använt samma uttryck med att han skulle ha gett henne allt både till Julia och Linnea är ju mest ett tecken på att hans ordförråd är rätt begränsat
Det börjar ju kännas lite fishy då han som nämnt tydligen hotat med att förstöra Julias liv (men nu när hon ska hjälpa Chrippa har han inte gjort något..så frågan är om hennes lögner är nu eller om de var i rättssak i rättegången som var) och nu har tydligen Linnea hotat med att förstöra Chrippas liv??

kom igen. högst troligt e de ju linnea. nu ska vi nt överdriva skyddandet av varken linnea elr chrippa genom o spela de korten.
de behövs heller nt mke hjärnceller för skriva pk om man vet att de finns en risk att de läcker. de skulle vi alla gjort.

samma skrot o korn brukar man säga, chrippa o linnea e no' rätt så lika. ingen e oskyldig frågan e bara hur skyldig.
Citera
2024-01-03, 20:24
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Kan säga 1 persons karriär är över snart.

Tror ni jag har så här hög svansföriing utan anledning?

Finns väl ingen i det här gänget som har en karriär. Möjligtvis Jocke. Han kommer definitivt förlora mest på detta.
Citera
2024-01-03, 20:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det var ju skrivet på ett väldigt tydligt sätt så om någon sitter på riktiga sms från Linnea kan man ju börja med att jämföra stilarna. Sen om det ska föreställa en konversation mellan Linnea och Chrippa så tror jag inte nån ens tror på det själv att Chrippa skulle skrivit som den i blått?? Snarare att det här gör att hela handlingen med misshandeln nästan planerats och att detta skulle användas just som "titta vilken psykbrud hon är och hur fiiiin och gullig Chrippa är" 🤦‍♂️
Linnea skickade ju bild hur hon och Chrippa skrev till varandra till cluee

Hon skriver och och inte &
Hon använder inte förkortningar som tex tsm eller nt
Citera
2024-01-03, 20:31
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det intressanta är ju vilka skador som dokumenterades på henne. Det är ju det han sitter häktad för, en misshandel som ska ha skett den 29 december i deras hem.

Sen om det inte fanns några skador och han satt och kollade på tv när polisen stormade in, då blir bevisbördan lite knepigare. Det måste håvas in bevis i alla dess former för att visa vilken part som är den mest ruttna.

Om han nu är skyldig så ser det dock inte så bra ut att lägga upp bevis för Linneas fördel.

Att som cluee föra fram bevis till Chrippas fördel, även om han säger att han inte vet om det sant, och sedan kontakta Linnea för en intervju är toxic influencerbeteende. Även om Chrippa är oskyldig.
Citera
2024-01-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adinik
kom igen. högst troligt e de ju linnea. nu ska vi nt överdriva skyddandet av varken linnea elr chrippa genom o spela de korten.
de behövs heller nt mke hjärnceller för skriva pk om man vet att de finns en risk att de läcker. de skulle vi alla gjort.

samma skrot o korn brukar man säga, chrippa o linnea e no' rätt så lika. ingen e oskyldig frågan e bara hur skyldig.

Jag menar bara att just nu verkar det som att alldeles för många sväljer minsta lilla sk "bevis" som kommer från Jocke &co utan att ens vara lite kritisk med tanke på hur motsägelsefullt vissa saker varit, hur desperata de verkligen verkar samt att det uppenbarligen cirkulerar osanningar från den gruppen.

Det mest komiska är egentligen att jag inte är på Linneas sida heller även om jag är fullt medveten om att jag definitivt upplevs så men tack vare att det som sprids för att hon skulle vara en total galning helt tappar trovärdighet så som det läggs fram och när man faktiskt set det objektivt. Men jag har varit i den här tråden tillräckligt länge för att ha en bild av Chrippa och även om jag hade trott att Linnea vore ett psyko så hade jag inte köpt att Chrippa skulle vara oskyldig. Sen är jag som jag skrivit förvånad att det blev just det här som bet honom i ändan och inte typ skatte/drogrelaterat brott eller att kronofogden faktiskt skulle gjort något.
Citera
2024-01-03, 20:35
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Har sms konversationer läckt?

Du menar den här fejkade konversationen?

https://i.postimg.cc/0Q6xMrrK/3-C47-BCCB-C968-449-D-9-AE2-9669164-C7547.png
Citera
2024-01-03, 20:36
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ni som skyddar Linnea spring

Kommit fram ännu mer som kommer fram sen.
Du kan ju inte sitta och säga A men inte B

Fram med skiten, vad hindrar dig?
Citera
2024-01-03, 20:37
Medlem
Citat:

Ofta han skriver jag älskar dig hejdå! När hon skrivit som hon gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in