2024-01-03, 16:41
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av their
Att någon inte vill/kan vara med i ett program är väl rätt så vanligt.

Kanske en önskan av denne själv att inte bli nämnd i serien, och som alla andra inblandade respekterade.

De sa att han inte hade haft kontakt med dem på 20 år "på ett vettigt sätt" och att det var mycket tjafs från honom "även innan han lämnade." Så om han inte ville bli nämnd fick de ändå in några små dolkar mellan raderna.

Det var både intressant och rörande att höra om Åsa, men jag fick också tanken att när deras scripta får mer programtid än en av huvudmedlemmarna i Killinggänget så säger väl det tillräckligt antar jag.

De gick ut med att "Killinggänget återförenas framför kameran" och jag blev lurad att titta på hela deras ryggdunkningsfest. De säger till och med själva i dokumentären att de aldrig har splittrats, så det är inte tal om någon återförening ifall den enda som har lämnat gruppen inte är tillbaka...
Citera
2024-01-03, 16:48
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jag tror det hade skapat för många frågor, hade låtit som han var död.
Okej om han haft svår cancer, men nu har han en sjukdom där han blir extremt utåtagerande och aggressiv så jag fattar att det bara var enklast att inte prata om honom.

Jo, du har en poäng där. Jag såg även dokumentären om Galenskaparna/After Shave, och det hade nog blivit skevt om de gett Jonas en likadan känslofylld homage som Peter Rangmar fick.

Men jag tror ändå att man hade kunnat säga något fint, och bryta stigmat kring psykisk ohälsa lite på samma gång. Typ ett "På grund av hans sjukdom var det svårt mellan oss ibland, men vi uppskattade honom och det han tillförde gruppen ändå" hade räckt långt.
Citera
2024-01-03, 16:50
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Är faktiskt märkligt att just Schyffert blev någon form av huvudperson när de de roliga var Johan Rheborg och Robert Gustafsson. Eller var det just därför?

Kan faktiskt inte komma på något roligt Schyffert sagt alls medans Percy Nilegård, Örjan Lax eller brandkaptenen Greger genast dyker upp när jag tänker på de andra.

Inde var faktiskt rolig (då) och förmodligen ganska tongivande.
Citera
2024-01-03, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Jo, du har en poäng där. Jag såg även dokumentären om Galenskaparna/After Shave, och det hade nog blivit skevt om de gett Jonas en likadan känslofylld homage som Peter Rangmar fick.

Men jag tror ändå att man hade kunnat säga något fint, och bryta stigmat kring psykisk ohälsa lite på samma gång. Typ ett "På grund av hans sjukdom var det svårt mellan oss ibland, men vi uppskattade honom och det han tillförde gruppen ändå" hade räckt långt.

Risken är väl om dom säger att Jonas är sjuk så kommer han kanske börja argumentera om det med dom på sociala medier och filmen blir tyngd av den konflikten.
Hade det gått att prata med honom, t ex om hans psykiska ohälsa varit depression och ångest, så hade man absolut kunna göra det du skriver och bryta stigmat. Men nu är väl problemet att det inte riktigt går att prata med honom.
Citera
2024-01-03, 17:19
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Risken är väl om dom säger att Jonas är sjuk så kommer han kanske börja argumentera om det med dom på sociala medier och filmen blir tyngd av den konflikten.
Hade det gått att prata med honom, t ex om hans psykiska ohälsa varit depression och ångest, så hade man absolut kunna göra det du skriver och bryta stigmat. Men nu är väl problemet att det inte riktigt går att prata med honom.

Ja, du har nog rätt. Man får läsa in sin egen tolkning i deras barskrapade, nästan intervention-liknande tonläge de hade i de få ord som sades.

Det verkar som att det är ett verkligt fenomen att bra humor- och musikgrupper har en ursprunglig medlem som var (i alla fall en del av) nyckeln till deras framgång, men som sedan aldrig nämns av de resterande medlemmarna. Tänker på Pete Best i Beatles, Syd Barrett i Pink Floyd och Jordan Reid i It's Always Sunny In Philadelphia, bland andra.
Citera
2024-01-03, 17:26
Medlem
Bret-Harts avatar
Hur kommer det sig att Inde inte var med i Nilecity, på grund av hans sjukdom?
Citera
2024-01-03, 17:56
Medlem
Får Jonas Inde, kanske den enda kvar man kan ha respekt för, med undantag för Rheborg vara med eller är han flr abti-PK?
Citera
2024-01-03, 19:00
Medlem
Vi får väl hoppas att dom själva, nångång, ger ut en berättelse om sig själva. Den riktiga sanningen.
Detta var ju något som SVT hittat på.
Citera
2024-01-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Hur kommer det sig att Inde inte var med i Nilecity, på grund av hans sjukdom?

Inde är med i föregångaren I Manegen med G.K... så väl som efterföljaren Percy Tårar, så att han inte är med i NileCity är faktiskt lite märkligt.
Själv led jag inte av det, hans typ av humor är inte alltid mitt förstahandsval om man säger så (han är genialisk i Torsk på Tallinn, men karaktären Tommy var aldrig min kopp med te), men som sagt konstigt rent kronologiskt att han inte spelar något i NileCity.
Citera
2024-01-03, 19:49
Avslutad
Citat:
Är faktiskt märkligt att just Schyffert blev någon form av huvudperson när de de roliga var Johan Rheborg och Robert Gustafsson. Eller var det just därför?

Kan faktiskt inte komma på något roligt Schyffert sagt alls medans Percy Nilegård, Örjan Lax eller brandkaptenen Greger genast dyker upp när jag tänker på de andra.
Schyffert har aldrig klarat sig på egen hand, han verkar inte kunna leverera tillräckligt roliga karaktärer utan har mest fungerat som utfyllnad för de andra som verkligen kan leverera. Han har dock på nåt konstigt vis lyckats suga åt sig äran för allt de andra åstadkommit.

Det enda Schyffert har klarat sig på är att sitta och se ut som ett frågetecken i diverse tevesoffor med en rolig min och skratta åt sina egna skämt.
Citera
2024-01-03, 20:20
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Vad tycker vi om denna dokumentärserie?

Hela 2 minuter om Jonas Inde på övriga 3 timmars autofellatio. Man hade velat höra ett litet uttalande från alla i gruppen, åtminstone...

Svårt att säga då jag inte kommer titta en sekund på den.

Citat:

Schyffert är bara en självgod idiot, som sagt aldrig rolig.

Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Schyffert har aldrig klarat sig på egen hand, han verkar inte kunna leverera tillräckligt roliga karaktärer utan har mest fungerat som utfyllnad för de andra som verkligen kan leverera. Han har dock på nåt konstigt vis lyckats suga åt sig äran för allt de andra åstadkommit.

Det enda Schyffert har klarat sig på är att sitta och se ut som ett frågetecken i diverse tevesoffor med en rolig min och skratta åt sina egna skämt.

Just det.
Citera
2024-01-03, 21:11
Medlem
paenkeikeus avatar
Citat:
Man brukar inte prata om sånt om personen inte själv ställer upp. Det är lite bad taste.

Citat:
Nej, precis. Det var ett litet skämt från min sida.

De hade kunnat prata om hur det var att jobba med Jonas, deras favoritkaraktärer från honom, roliga minnen från den tiden, hans roll i processen, hylla hans bidrag, hur mycket han betydde för deras framgång, osv. Att förminska honom till endast hans bipolaritet som du gör är vad vi brukar kalla "bad taste"

Enligt Inde har han inte blivit tillfrågad. Fegt i så fall, Jonas tror på diverse konstigheter, men han går att prata med faktiskt.

Bästa komikern de senaste åren är inte med på bilden. Dessutom ljuger projektledaren Maria Jämtelid i @svtnyheter eller vidarebefordrar lögn från @andreslokko & co

Jag har aldrig blivit tillfrågad om medverkan i denna dokumentär.

Allas lika värde?

https://x.com/alaskajew/status/1742511532393537682?s=20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in