2024-01-03, 03:08
Medlem
Bandydrakens avatar
Vad tycker vi om denna dokumentärserie?

Hela 2 minuter om Jonas Inde på övriga 3 timmars autofellatio. Man hade velat höra ett litet uttalande från alla i gruppen, åtminstone...
Citera
2024-01-03, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Vad tycker vi om denna dokumentärserie?

Hela 2 minuter om Jonas Inde på övriga 3 timmars autofellatio. Man hade velat höra ett litet uttalande från alla i gruppen, åtminstone...

Finns väl inte så mycket att säga, han är sjuk helt enkelt.
Citera
2024-01-03, 04:25
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Finns väl inte så mycket att säga, han är sjuk helt enkelt.

Ja, men de sa inte ens det!

En jävla massa gnäll från Schyffert som fortfarande var sur för han inte fick ett tack när han hade ringt några samtal och bokat hotellrum för 20 år sedan, det hann man med. Och hjältevändningen när han äntligen kom på att han kunde lära sig vara rolig själv och faktiskt bidra med något vettigt fick ytterligare en halvtimmes programtid.

Någon slags skill lärde han ju sig, för han lyckades bli årets komiker trots att han inte är rolig...
Citera
2024-01-03, 08:02
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Är faktiskt märkligt att just Schyffert blev någon form av huvudperson när de de roliga var Johan Rheborg och Robert Gustafsson. Eller var det just därför?

Kan faktiskt inte komma på något roligt Schyffert sagt alls medans Percy Nilegård, Örjan Lax eller brandkaptenen Greger genast dyker upp när jag tänker på de andra.
Citera
2024-01-03, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Är faktiskt märkligt att just Schyffert blev någon form av huvudperson när de de roliga var Johan Rheborg och Robert Gustafsson. Eller var det just därför?

Kan faktiskt inte komma på något roligt Schyffert sagt alls medans Percy Nilegård, Örjan Lax eller brandkaptenen Greger genast dyker upp när jag tänker på de andra.
Schyffert hade rollen som "straight man" i sammanhanget. Hans jobb var att vara normal och verklighetsanknuten så att de andra kunde kuka ur fullständigt. Det är en vanlig grej i komedi och säger mer om komikerns relation till de andra i scenen än komikerns förmåga att vara rolig i ett vakuum. Jag kan hålla med om att Schyfferts förmåga till stand up comedy inte är den bästa, men han var en av de drivande krafterna bakom flertalet framgångsrika revyer, serier, filmer och TV-program. Att han är hatad på flashback för att han gör sig lustig på rasisters bekostnad är inte samma sak som att han inte är rolig, men få uppskattar att vara the butt of the joke..
Citera
2024-01-03, 10:11
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Ja, precis! Det är lite därför också jag tar upp Jonas. Det är som att de har gjort en dokumentär om Beatles, men fokuserat mest på Ringo och hans solokarriär. Och sen bara nämnt i förbifarten "Ja just det, vi hade någon som hette typ Lennon också. Det var väl synd att han dog..."
Citera
2024-01-03, 10:21
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
Schyffert hade rollen som "straight man" i sammanhanget. Hans jobb var att vara normal och verklighetsanknuten så att de andra kunde kuka ur fullständigt. Det är en vanlig grej i komedi och säger mer om komikerns relation till de andra i scenen än komikerns förmåga att vara rolig i ett vakuum. Jag kan hålla med om att Schyfferts förmåga till stand up comedy inte är den bästa, men han var en av de drivande krafterna bakom flertalet framgångsrika revyer, serier, filmer och TV-program. Att han är hatad på flashback för att han gör sig lustig på rasisters bekostnad är inte samma sak som att han inte är rolig, men få uppskattar att vara the butt of the joke..

Jorå, han är helt okej som komediskådespelare. Men en komiker som skämtar om rasister är däremot i klass med de som går ut på scen och ropar "Trump sucks!" till stående ovationer. Oavsett vad man gillar för ideologi så kan man inse att det inte finns någon talang i att bara skjuta mot öppet mål. Men han nämner ju också hela tiden att han är rädd för att bli utanför, så det är väldigt logiskt att han aldrig tar några risker.

Det var intressant att se vilket bekräftelsebehov han fortfarande har, trots all framgång du räknar upp. Det räcker inte att vara omtyckt av större delen av Sverige och alla miljoner på banken. Jag tror det är vanligt bland dylika mediaprrsonligheter
Citera
2024-01-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ja, men de sa inte ens det!

.

Man brukar inte prata om sånt om personen inte själv ställer upp. Det är lite bad taste.
Citera
2024-01-03, 11:59
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Man brukar inte prata om sånt om personen inte själv ställer upp. Det är lite bad taste.

Nej, precis. Det var ett litet skämt från min sida.

De hade kunnat prata om hur det var att jobba med Jonas, deras favoritkaraktärer från honom, roliga minnen från den tiden, hans roll i processen, hylla hans bidrag, hur mycket han betydde för deras framgång, osv. Att förminska honom till endast hans bipolaritet som du gör är vad vi brukar kalla "bad taste"
Citera
2024-01-03, 12:06
Medlem
Citat:
Nej, precis. Det var ett litet skämt från min sida.

De hade kunnat prata om hur det var att jobba med Jonas, deras favoritkaraktärer från honom, roliga minnen från den tiden, hans roll i processen, hylla hans bidrag, hur mycket han betydde för deras framgång, osv. Att förminska honom till endast hans bipolaritet som du gör är vad vi brukar kalla "bad taste"

Jag tror det hade skapat för många frågor, hade låtit som han var död.
Okej om han haft svår cancer, men nu har han en sjukdom där han blir extremt utåtagerande och aggressiv så jag fattar att det bara var enklast att inte prata om honom.
Citera
2024-01-03, 14:20
Medlem
Att någon inte vill/kan vara med i ett program är väl rätt så vanligt.

Kanske en önskan av denne själv att inte bli nämnd i serien, och som alla andra inblandade respekterade.
Citera
2024-01-03, 14:32
Medlem
drinksareonmes avatar
Tråkigt att det gick som det gick med Inde, några av hans karaktärer var de bästa de gjort imo.

Edit: Identifierar sig Martin Luuk som kvinna?
Senast redigerad av drinksareonme 2024-01-03 kl. 14:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in