2024-01-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Numret kan ha flera anledningar.
Och varför går du enbart på anklagelser som kommer från nära anhöriga till Chrippa??
Det kan lika gärna vara så att han skrivit det själv och att de nu säger att hon skrivit det för att de fattar att det är sjukt av honom.

Ingenting sånt har ju bevisats av oberoende källa utan det som sprids är ju antingen sånt som Chrippas nära skickar ut (vilket ju om man tänker till lite och analyserar har en väldigt tvivelaktig sanningshalt då mycket absolut inte går ihop och att det är ihopkokat av desperation) eller spekulationer åt Linneas håll.

Jag går inte enbart på info från den sidan, har varken försvarat henne eller kräftan. Dock sett en del saker som är anmärkningsvärt och därför tar jag ingens parti.
Antingen är det en kvinnoboxare eller en Gone Girl.

Tror inte att någon av de är helt oskyldiga som jag skrivit tidigare, så när någon går hårt åt att L skulle vara helt oskyldiga, det tåls att ifrågasättas.
Speciellt från någon som tidigare hävdat att hon är en pundare.
Citera
2024-01-03, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Nej han har filmat en tidigare händelse. Chrippa har varit utsatt för våld av henne mer än en gång.

Lustigt hur många här refererar till sig själva, men en brud av detta psykotiska slag är en mästare att manipulera sin omgivning.

Hon förtjänade säkerligen varenda smäll om hon nu inte tillfogat dessa skador själv, för så sjuka kan dessa psyko brudar vara. Och som vanligt får mannen sitta av tid.

Jag är inget direkt fan av Chrippa, men sanningen lär segra i vilket fall. Vi har Julia som sagt att under 7 år har han aldrig varit våldsam mot henne. Vi har videoklipp på Linnea helt jävla galen! Även ex som kommit fram och vittnat åt Chrippas fördel.

Tror hon ångrar sig att hon satt igång detta.
Har han filmat när hon ”slår honom”? Varför slår hon? Va hände, innan, efter, varför?
Citera
2024-01-03, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Varför har ni videos när hon e galen? Det e ju han som GJORT henne galen din ballong. 🎈

Tror du att linnea är 160 väger ca 60 ska slå ner den där beasten? Hahaha ge dig nu

Måste man slå ned någon för att det ska vara straffbart? Våld är Våld oavsett vad. Ett slag i ansiktet är ett våldsbrott oavsett om du väger 60 kilo och slår till en som väger 110 kilo.
Citera
2024-01-03, 16:33
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Nej han har filmat en tidigare händelse. Chrippa har varit utsatt för våld av henne mer än en gång.

Lustigt hur många här refererar till sig själva, men en brud av detta psykotiska slag är en mästare att manipulera sin omgivning.

Hon förtjänade säkerligen varenda smäll om hon nu inte tillfogat dessa skador själv, för så sjuka kan dessa psyko brudar vara. Och som vanligt får mannen sitta av tid.

Jag är inget direkt fan av Chrippa, men sanningen lär segra i vilket fall. Vi har Julia som sagt att under 7 år har han aldrig varit våldsam mot henne. Vi har videoklipp på Linnea helt jävla galen! Även ex som kommit fram och vittnat åt Chrippas fördel.

Vilka klipp? Vart kan man se?
Citera
2024-01-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag går inte enbart på info från den sidan, har varken försvarat henne eller kräftan. Dock sett en del saker som är anmärkningsvärt och därför tar jag ingens parti.
Antingen är det en kvinnoboxare eller en Gone Girl.

Tror inte att någon av de är helt oskyldiga som jag skrivit tidigare, så när någon går hårt åt att L skulle vara helt oskyldiga, det tåls att ifrågasättas.
Speciellt från någon som tidigare hävdat att hon är en pundare.

Tror också det är en mix av ett toxic förhållande. Ingen av dom har rent mjöl i påsen.

Men sen tror jag inte Linnea är grovt misshandlad.
Citera
2024-01-03, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Hur sjukt är de inte att Chrippa fortsatt ha kontakt och svarat på meddelandena från henne trots att han har bildat familj (och dessutom då hon är 11 år yngre och då även varit omyndig under en del av den kontakten och Chrippa åldersmässigt varit 25+ hela tiden).
Och att han dessutom gjort valet att lämna sin familj för denna tjej.
Det om något är ju vad som är smutsigt
.

Så tyvärr har Chrippa satt sig i det här helt själv. Han blev ju inte tvingad att lämna Julia och Chloe utan gjorde det frivilligt. Han flyttade in hos Linnea och sedan tillsammans med henne till lägenheten på Södermalm. Och så som han levt livet med sån ignorans kring vad han gjort och inte velat ta ansvar för så väntade man ju bara på att han skulle plockas in och även om detta var ett oväntat sätt så hittade karma sitt sätt att skaka om honom - sorgligt nog att det blev genom ett våldsbrott.
Jag har uttryckt tidigare att det är fullständigt vidrigt mot Julia och Chloe, äckligt gubbsjukt beteende.
Att Linnea hade en dold agenda är nu uppenbart.
Särskilt dold var den inte heller egentligen.
Jag har uttryckt mig elakt i tråden gällande Chrippas bristande moral.
Jag tror detta kommer bli väldigt smutsigt och vem vet, regler kring "youtubers/influencers" kanske kommer förändras.
Som det är idag, har mobbningen flyttat från skolgården till youtube, där vuxna människor förtalar och mobbar andra vuxna om vem som ska få vara med i tuffa gänget...
Citera
Medlem
Citat:
Slår man får man räkna med att få tillbaka. Kvinnor tror de är fridlysta från sånt!

En vuxen man(även pojk som stoppar i sig steroider) som inte klarar av en smäll från en liten tjej som Linnea är ingen riktig man.

Han lär säkert väga +40kg, lär vara betydligt starka och hårdare och att jämställa detta i våldskapacitet är ju löjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Vilka klipp? Vart kan man se?

Nä, inget som finns offentligt så att säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Men Chrippa har ju känt Linnea längre än 7 år och hon har varit normal tills nu? + Julia säger i sina förhör att Chrippa hållit på med psykiskt misshandel. Så Linnea kan ha ändrat sig men inte Chrippa? Många måttstockar i tråden.
Ja och i Kroatien var det väl linnea som kom på HANS grabbresa och knulla henne bakom jullan pullans rygg det gilla du va julia
Citera
2024-01-03, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Har han filmat när hon ”slår honom”? Varför slår hon? Va hände, innan, efter, varför?
Svettigt för Linnea nu kanske? Tänk om Chrippa har samlat egna bevis som kan sätta dit våpet?
Citera
2024-01-03, 16:37
Medlem
Citat:

Körde han i diket flera gånger då menar du då??

Och jo Julia har yttrat sig i det andra fallet (gällande hennes ex Henrik) att Chrippa har varit på henne. Dock mest psykiskt och kanske inte fysiskt men kan ju även ha dämpats då de hade Chloe 24/7 alla dagar och att han hade ett jobb med rutiner och inte var hemma i samma utsträckning..det var väl jobb,gym, youtube då som gällde när de var i Sverige.. och det är ju dessutom mycket möjligt att omständigheterna med all stress och om han dragit upp stereoid/droganvändningen vilket kan ha gjort honom mer känslig.

Sen de exen som klivit fram skulle man nog kunna ifrågasätta både en och två gånger med tanke på sättet de kommit fram.
Citera
2024-01-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Måste man slå ned någon för att det ska vara straffbart? Våld är Våld oavsett vad. Ett slag i ansiktet är ett våldsbrott oavsett om du väger 60 kilo och slår till en som väger 110 kilo.

Det är en jävla skillnad på ringa misshandel och grov misshandel, en knuff, en örfil, handflata på bröstet och sparka eller slå med nävar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in