2024-01-03, 10:32
Medlem
Skönt att även al Ruri’s familj är glada och nöjda nu när han är död, glädjande!

Citat:
Saleh al-Aruri's sister: Allah has honored us with the death of my brother. Every day he prayed to be a martyr. I congratulate myself and all of Palestine for that... victory is on the way...

https://nitter.net/MOSSADil/status/1742249171669917996#m

Dessa namn har nämnts som några ytterligare som dog vid attacken, vet inte vad som är bekräftat?

Al-Qassam Commander Samir Fendi
Al-Qassam Commander Azzam Al-Aqra
Muhammad Al-Rayes
Muhammad Bashasha
Ahmed Hammoud

Pratas även om representanter från IRGC var på plats vilket inte är omöjligt med tanke på al Aruri’s starka band till Iran.
Citera
2024-01-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Du bryr dig inte ändå, men jag vill påtala att dina siffror är fel i presentationen till att börja med! För mindre vetande som är här och läser, de bör veta, dina siffror är ren och skär Hamas propaganda!
Det finns Max 20% civila i Gaza, 80% är direkt involverade i Hamas!

Så Israel har fel när de säger att Hamas militära del är 30-40 tusen man. Och du tror att det är 2 milj. Jag tycker du ska ringa IDF och informera dem. Jag gissar att du inte har några källor på det.
Citera
2024-01-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så Israel har fel när de säger att Hamas militära del är 30-40 tusen man. Och du tror att det är 2 milj. Jag tycker du ska ringa IDF och informera dem. Jag gissar att du inte har några källor på det.
Finns massvis absolut massvis med information på tex IG där gazaiterna själva talar om det, sedan om man är någorlunda normalbegåvad så förstår man ju att man inte behöver ingå i den ”militära” delen för att hjälpa, stödja, stå bakom ideal osv, my god
Citera
2024-01-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Finns massvis absolut massvis med information på tex IG där gazaiterna själva talar om det, sedan om man är någorlunda normalbegåvad så förstår man ju att man inte behöver ingå i den ”militära” delen för att hjälpa, stödja, stå bakom ideal osv, my god

Ja du får tro på vad du vill men du får presentera källor. Att civila stödjer en sida betyder inte att de blir Hamas. Det är som att säga att israeler är IDF. Det är ju inte konstigt att folk börjar ogilla den sida som bombar dem och stödja den sida som bekämpar bombarna. Men de räknas fortfarande som civila.

Sen kan det vara helt OK att bomba civila. Det behöver inte vara olagligt. Det får man utreda.

Nu får du inget mer svar tills du presenterar källor och experter som säger att Hamas består av 2 milj personer.
Citera
2024-01-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja du får tro på vad du vill men du får presentera källor. Att civila stödjer en sida betyder inte att de blir Hamas. Det är som att säga att israeler är IDF. Det är ju inte konstigt att folk börjar ogilla den sida som bombar dem och stödja den sida som bekämpar bombarna. Men de räknas fortfarande som civila.

Sen kan det vara helt OK att bomba civila. Det behöver inte vara olagligt. Det får man utreda.

Nu får du inget mer svar tills du presenterar källor och experter som säger att Hamas består av 2 milj personer.
Jag brukar inte vara en fitta som skriker efter källor för jag söker själv, men nu skall jag sänka mig till din nivå, du presenterar siffror till höger och vänster men har inga källor själv mer än IDF och (hör och häpna) palestinska myndigheter? VA? 😂😂😂😂 Naaah skall man inte framstå som en fitta som ylar efter källor så fort det går emot en så får man allt presentera trovärdiga källor själv! Och NEJ, palestinska myndigheter????? Är inte trovärdiga
Citera
2024-01-03, 11:04
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abingdon

Men den stora skillnaden mellan Nazytyskland/Japan är att det var länder där hela civilbefolkningen arbetade för, och producerade krigsmateriel. Det enda sättet att så ut så produktiva länder var att slå ut viktig infrastruktur och industrier. Vi pratar länder med flera miljoner i armén där man möttes på likvärdiga vilkor.

I Gaza produceras i princip INGENTING. Deras armé uppskattas till 10.000 - 30.000 pers. Att bomba civila i Gaza påverkar Hamas ingenting - det tycks snarare öka deras popularitet.

Dumheter, majoriteten av Gazas s.k. ”civilbefolkning” är beredda att när som helst under glatt tjutande massakrera civila israeler, mörda småbarn och skära brösten av tillfångatagna kvinnor — se gärna filmerna på hur kvinnor, gamla och barn firar och skriker av euforisk lycka när lemlästade israeler dumpas av från bilflaken den 7 oktober. Motsvarande mordiska instinkter hos civila tyskar och japaner under ww2 har ingen hört talas om.

Gazas araber i alla åldrar har som högsta önskan att slakta judar, civila tyskar suktade inte efter att skära halsen av amerikanska hemmafruar eller lemlästa engelska småbarn. Att Gazas befolkning nu stryker med i betydande omfattning är en nödvändighet. Hamas och den s.k. ”civilbefolkningen” är nämligen exakt samma mordiska araber.
Citera
2024-01-03, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Ja, antisemit, antisemit, antisemit. Vov, vov, vov.

Värst vad du har dåligt samvete för Syrien? Ett folkmord som heller aldrig hade inträffat utan Israels existens.
Snart kommer det även ett till hittepå, Buhuuu dumma judarna Israel okuperade buhuuu!

Har inget dåligt samvete för en endaste muslim! Men man måste framhäva hycklandet som Hamas och Gazaiterna håller på med, det handlar inte om marken eller snarare sanden, det enda det handlar om är antisemitism, att döda judarna! Och nu även tillsammans med nynazisterna, som här i Sverige där NMR demonstrerar tillsammans med antisemit muslimerna i så kallade PRO-Palestina demonstrationer, hahaha Palestina vilket påhitt!
Citera
2024-01-03, 11:42
Avstängd
Hur kunde Israel missa detta?

Hamasledaren Saleh Al Arouri ( dödad igår av Israel) intervjuas i libanesisk TV 30 augusti.” Vi vill ha krig med Israel”

https://www.memri.org/tv/hamas-deputy-chairman-arouri-we-want-total-war-with-israel-shut-down-everything
Citera
2024-01-03, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69

Hamasledaren Saleh Al Arouri ( dödad igår av Israel) intervjuas i libanesisk TV 30 augusti.” Vi vill ha krig med Israel”

https://www.memri.org/tv/hamas-deputy-chairman-arouri-we-want-total-war-with-israel-shut-down-everything

Att Hamas vill ha krig med Israel är ju själva anledningen till deras existens och står i deras stadgar. De har hållit på med det ända sen 1987, så gott de har kunnat. Så det var ju inget nytt direkt.
Citera
2024-01-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69

Jag undrar mer vem som var snäll nog att tala om för Israel att Saleh var där han var. Var det Hizbollah, en annan falang inom Hamas eller någon annan. Israelerna måste nog ha haft folk, som de litade på till 95 procent, inom synhåll.

Var det fler som strök med?
Citera
2024-01-03, 12:23
Medlem
"Israels självförsvar bedrivs inte längre inom folkrätten. Det finns tydliga indikationer på att krigsförbrytelser nu begås i Gaza."

enligt 15 folkrättsexperter.

Källa: https://www.dagensjuridik.se/debatt/oppet-brev-till-tobias-billstrom-om-7-oktober-och-ratten-till-sjalvforsvar-inom-folkratten/
Citera
2024-01-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
"Israels självförsvar bedrivs inte längre inom folkrätten. Det finns tydliga indikationer på att krigsförbrytelser nu begås i Gaza."

enligt 15 folkrättsexperter.

Källa: https://www.dagensjuridik.se/debatt/oppet-brev-till-tobias-billstrom-om-7-oktober-och-ratten-till-sjalvforsvar-inom-folkratten/

Det var en bra text. Jag skulle inte säga tydliga utan indikationer på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in