Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Ja det är märkligt, förmodligen ett bekräftelsebehov hos gäddan att skicka bild, denne vill kanske se hur barnet reagerar och utreda barnets intresse därmed. Men alla skickar inte, de blir lika uthängda ändå men slipper en förnedrande knorr med uthängningen.
Det är fortfarande sexuellt ofredande att skicka oombedda kukbilder, och särskilt allvarligt om man gör det till vad man tror är ett barn
Citat:
Det är ändå så att Dumpen kan förleda personer göra saker som de inte gjort utan Dumpens agerande. Detta måste vara rättesnöret i samhället. Sara undrar varför övrig media inte tar upp Dumpens agenda och rent av kritiserar Dumpen. De gör det av den anledningen jag nyss gav.
Det är vuxna individer som bör ta sitt vuxenansvar o söka hjälp för sina problem innan det går utöver andra, det spelar ingen roll om det finns barn på nätet som vill bli våldtagna så måste man som vuxen ta sitt ansvar
Citat:
Skulle det vara okej att polis gick ut och frågade om folk vill köpa knark, hembränt, stöldgods, vill böga, o.s.v. I förlängningen kan samhället bli så. Samhället har en tendens att inte stanna på en lagom nivå, utan drar ofta vidare i mer extrem nivå. Finns massor exempel, kändaste är väl Tyskland 80- 90 år sedan.
Om brottsprovokation ska tillåtas eller inte är något som ständigt diskuteras, bevisprovokation är däremot redan idag tillåtet, sen är det upp till oss medborgare att se till att inte låta det gå för långt
Jag är mot all form av våld och anser att när folk börjar misshandla förövare och potentiella förövare så har dom passerat en gräns och är något jag inte kan försvara även om jag kan förstå det med tanke på vår bristfälliga lagstiftning
Citat:
I många länder är homosex förbjudet och beivras, just detta är en förlängning av moraliserande. Dumpen har en klar moraliserande funktion, även om det inte är deras avsikt. Det är också det andra media vet, att det man skriver kan få andra konsekvenser och kan spinna på åt fel håll i samhället. Exempel misshandel, mord av pedofiler och förmodade pedofiler
.
Låt oss se till att det inte går längre än dumpens agerande, det är nämligen upp till oss medborgare att säga var gränsen ska gå