2024-01-03, 00:10
Bannlyst
Är det olagligt för min flickvän (hon är amerikanare och har väldigt stora bröst) att stöna skithögt när hon är är hos mig. Jag är student och bor i en sketen studentlägenhet och väggarna är tunna. Är det okej för mig att knulla henne hårt så att sängen bankar mot vägen samtidigt som hon stönar högt? Flera gånger om dagen och på olägliga tider, typ mitt i natten, 00,03,02,23? Alltså vi pratar HÖGT.

Har grannar rätt att klaga? Kan jag bli utkastad? Får inte jag fortplanta mig bäst jag vill? Jag pluggar på universitet, kan det krångla sig något där?
Senast redigerad av Svenskamanarcucks 2024-01-03 kl. 00:30.
Citera
2024-01-03, 00:23
Medlem
AutofyllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskamanarcucks
Är det olagligt för min flickvän (hon är amerikanare och har väldigt stora bröst) att stöna skithögt när hon är är hos mig. Jag är student och bor i en sketen studentlägenhet och väggarna är tunga. Är det okej för mig att knulla henne hårt så att sängen bankar mot vägen samtidigt som hon stönar högt? Flera gånger om dagen och på olägliga tider, typ mitt i natten, 00,03,02,23? Alltså vi pratar HÖGT.

Har grannar rätt att klaga? Kan jag bli utkastad? Får inte jag fortplanta mig bäst jag vill? Jag pluggar på universitet, kan det krångla sig något där?

Hej,

I och med att du bor i hyresrätt gäller följande: man får “inte utsätta sina grannar för störningar som kan vara skadliga för hälsan eller annars försämra bostadsmiljön på ett sätt som inte skäligen bör tålas”. (7 kap 9§ bostadsrättslagen och 25§ hyreslagen)

Straffrättsligt kan det bli tal om ofredande (4 kap 7 § brottsbalken) ifall ni medvetet stör era grannar eller fortsätter efter tillsägningar.

Skoj att du slutat runka till femdom porr som du tidigare skrivit om och istället gör som resterande del av befolkningen och tömmer dig på riktigt.
Senast redigerad av AutofyllarN 2024-01-03 kl. 00:25.
Citera
2024-01-03, 00:29
Medlem
Dra ut sängen från väggen och stoppa något i munnen på henne Hon tycker nog bara att det är lite extra krydda till sexet Men skämt åsido så självklart kan det bli problem om ni/du stör för mycket och du kan åka ut
Citera
2024-01-03, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutofyllarN
Hej,

I och med att du bor i hyresrätt gäller följande: man får “inte utsätta sina grannar för störningar som kan vara skadliga för hälsan eller annars försämra bostadsmiljön på ett sätt som inte skäligen bör tålas”. (7 kap 9§ bostadsrättslagen och 25§ hyreslagen)

Straffrättsligt kan det bli tal om ofredande (4 kap 7 § brottsbalken) ifall ni medvetet stör era grannar eller fortsätter efter tillsägningar.

Skoj att du slutat runka till femdom porr som du tidigare skrivit om och istället gör som resterande del av befolkningen och tömmer dig på riktigt.

Hur allvarligt är det?

Jag har förövrigt aldrig runkat till det.
Citera
2024-01-03, 00:37
Medlem
AutofyllarNs avatar
Citat:
Hur allvarligt är det?
Ifall du nu inte fått några klagomål så kan du avvakta, då det principiellt rent civilrättsligt krävs sådana innan det blir tal om varning/vräkning.

Straffrättsligt är det en bedömningssport som polisman på plats får avgöra (och då ta i beaktning tidigare samtal, ljudnivå, tid et cetera) - men som sagt om ingen klagat ännu så lär väl ingen heller ringa till SOS i första hand.

Citat:
Jag har förövrigt alltid runkat till det.
Exakt.
Citera
2024-01-03, 00:39
Avslutad
Citat:
Är det olagligt för min flickvän (hon är amerikanare och har väldigt stora bröst) att stöna skithögt när hon är är hos mig. Jag är student och bor i en sketen studentlägenhet och väggarna är tunna. Är det okej för mig att knulla henne hårt så att sängen bankar mot vägen samtidigt som hon stönar högt? Flera gånger om dagen och på olägliga tider, typ mitt i natten, 00,03,02,23? Alltså vi pratar HÖGT.

Man bör självklart visa hänsyn mot sina grannar och efter 22 bör det vara tyst, gäller även musik, fester mm
Ja, du kan bli vräkt om du stör ofta, gäller även BRF
Om du vill störa dina grannar ska du köpa dig en villa,
Du ska nog ha samtycke för fortplantning...
Universitetet har inte med saken att göra
Citera
2024-01-03, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av strandgatan99
Man bör självklart visa hänsyn mot sina grannar och efter 22 bör det vara tyst, gäller även musik, fester mm
Ja, du kan bli vräkt om du stör ofta, gäller även BRF
Om du vill störa dina grannar ska du köpa dig en villa,
Du ska nog ha samtycke för fortplantning...
Universitetet har inte med saken att göra

Om min farsa inte är hemma kan jag gå dit kan min fru skrika hur mycket hon vill då?
Citera
2024-01-03, 03:39
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Om grannarna stör sig så lär de ju ringa störnigs jouren och fu kan få det uträtt.

Bara att bjuda in dem och låta dem titta och lysna när ni kör, så kan de ge direkt feedback på vad som är okay och vad som är för högt.
Citera
2024-01-03, 03:40
Medlem
theshades avatar
Efter 22 ska det vara tyst, oavsett hur stora bröst hon har.
Citera
2024-01-03, 13:10
Medlem
Citat:
Hej,

Att tillverka barn är väl något som skäligen bör tålas?
Citera
2024-01-03, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ifall du nu inte fått några klagomål så kan du avvakta, då det principiellt rent civilrättsligt krävs sådana innan det blir tal om varning/vräkning.

Straffrättsligt är det en bedömningssport som polisman på plats får avgöra (och då ta i beaktning tidigare samtal, ljudnivå, tid et cetera) - men som sagt om ingen klagat ännu så lär väl ingen heller ringa till SOS i första hand.

Exakt.

Det där skrev jag inte! Jag skrev att jag ALDRIG har gjort det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in