2024-01-02, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Inga problem att dricka energidryck under graviditeten heller så länge man håller sig under gränserna för koffein.
En kopp kaffe vs en burk energidryck är
Enligt Livsmedelsverket ungefär samma mängd koffein

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/mat-och-dryck/drycker-och-alkohol/energidrycker
Ja men hur vet du att hon hållt sig under gränserna ? Då hon själv satt och sa att hon är beroende av det till Celine och Bella när dom prata drinkar bla och vet att mitt ex fick rådet av barnmorskan att ej dricka det då det kan leda till missfall el skada på fostret
2024-01-02, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Är ej bekant med han , men känner en som står honom nära och enligt hen så gör han allt för att få träffa dottern men N har satt sig på tvären med allt

Så då är det bara ljug från N sida om att han inte försökt ta kontakt med henne för att få träffa dottern!
2024-01-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
https://fragor.livsmedelsverket.se/org/livsmedelsverket/d/energidryck-vid-amning/

Livsmedelsverket avråder inte från att dricka energidryck vid amning.

*Det finns mycket Livsmedelsverket Ej avråder ifrån på grund av bristande forskning inom vissa ämnen, så även Koffein.
Så länge det inte finns tillräckligt med forskning (vilket det inte gör med koffein) så får inte Livsmedelsverket avråda, inte heller råda.

*För mig handlar det om sunt förnuft!!!
Detta bekräftar bara vilket dåligt omdöme N har. m.m.

Spädbarn är jättekänsliga och är under utveckling. Jag skulle Aldrig våga riskera mitt barns liv eller att något händer barnet för en Energidryck med en allmänt hög Koffeinhalt som Latitude.

*Det är tur att tillverkarna skriver på burkarna.
Latitude dryck:
"Hög koffeinhalt. Rekommenderas ej till gravida, ammande, barn eller andra personer känsliga för koffein. Användning ihop med alkoholhaltig dryck rekommenderas ej"

PUNKT
Senast redigerad av Artmovie 2024-01-02 kl. 10:15.
2024-01-02, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356
Så då är det bara ljug från N sida om att han inte försökt ta kontakt med henne för att få träffa dottern!
Så som jag fatta det har han försökt få kontakt med N direkt efter ca 5 där då han själv fick reda på att han blev pappa genom andra . Sen om han gjort det personligt el genom en advokat el en förmedlare som kommunen / familjerätten ordnat vet jag ej . Men vet att han vill vara en del i sin dotters liv
2024-01-02, 10:25
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Kan tänka mig att Adrian Podde är extremt nöjd med att han dissade Nicci Hernestig.

Samma sak med hennes ex Ben Midkus, Mathias Guss och Marcelo Peña de måste vara överlyckliga att de inte gjorde henne gravid.

När man väljer att bli en offentlig person och särskilt när det handlar om reality så får man räkna med att bli granskad in i minsta detalj.
Att sedan klaga på att folk har åsikter är så "Karen", hon och hennes mamma verkar vara lika och mamman har skämt bort henne och förstört henne så att hon är en jättebebis som inte klarar sig själv.

Det är väldigt sorgligt egentligen att vara så gammal men inte självständig och dessutom nu fått barn som hon inte kan ta hand om själv.
Var inte hennes mamma sjukskriven för psykisk ohälsa?
Hur orkar hon ta hand om en bebis?
Är det verkligen bra om hon mår så dåligt att hon inte orkar jobba?

Läste här att Nicci gjort sin Insta privat, har hört att man inte får det om man har samarbeten men hon kanske inte har några?
Nu var det Nicci som dissade Adrian för hennes familj ville hon skulle satsa på han men hon tyckte han var för seriös och tråkig, Sedan att hon försökte eller hur man ska säga i Love Island visade sig vara dödfött för han visade snabbt inget intresse för dissa du mig innan så dissar jag dig nu!

För hans syrra och Niccis morsa är bästa vänner och deras familjer umgås en del samt att Adrian och Niccis äldre bror varit vänner men det har visst skurit sig så dem fungerar inte mer, Sedan vem och om Adrian hittat något nytt det vete sjutton sista var att jag tror det hänt något med mamman hans som han hintade via IG innan Jul har jag för mig!

Utöver det så får Nicci bete sig och göra vad sjutton hon vill det är inte något jag orkar bry mig om ens...!
2024-01-02, 12:29
Medlem
Citat:
Är ej bekant med han , men känner en som står honom nära och enligt hen så gör han allt för att få träffa dottern men N har satt sig på tvären med allt

Helt fruktansvärt. Han måste dra in högre makter
2024-01-02, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nu var det Nicci som dissade Adrian för hennes familj ville hon skulle satsa på han men hon tyckte han var för seriös och tråkig, Sedan att hon försökte eller hur man ska säga i Love Island visade sig vara dödfött för han visade snabbt inget intresse för dissa du mig innan så dissar jag dig nu!

För hans syrra och Niccis morsa är bästa vänner och deras familjer umgås en del samt att Adrian och Niccis äldre bror varit vänner men det har visst skurit sig så dem fungerar inte mer, Sedan vem och om Adrian hittat något nytt det vete sjutton sista var att jag tror det hänt något med mamman hans som han hintade via IG innan Jul har jag för mig!

Utöver det så får Nicci bete sig och göra vad sjutton hon vill det är inte något jag orkar bry mig om ens...!
stämmer bra att dom varit vänner men ej längre pga Adrians syrra försvara A då hon tycker N har gått för långt .

Adrian insåg snabbt att hennes brosa inte gick att lita på då han är precis som sin syrra så deras vänskap dog snabbt
Ang Adrians mamma så gällde det ej henne utan pappan han skrev bara att hon måste vara stark
Han pröva och dejta ett tag men det sprack
2024-01-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Nä det var Adrian på hemma plan redan. Han tänkte ge henne en chans men sket i det . Och det ska han bara vara tacksam för . För ingen människa ska behöva gå igenom det Andreas blir utsatt för .

Ang dejtade så träffar väl Adrian en kille nu. Kul för honom om han hittat kärleken och äntligen vågat komma ut el så kanske han är bi . Spelar ingen roll bara han blir lycklig
2024-01-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Helt fruktansvärt. Han måste dra in högre makter
Ja om detta nu stämmer så vägra hon medge faderskapstest som A ska ha skrivit på. Lika så umgänget med sin dotter nekar hon till och även hittat på en ny anmälan mot A det var det exphon hinta om
2024-01-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ja om detta nu stämmer så vägra hon medge faderskapstest som A ska ha skrivit på. Lika så umgänget med sin dotter nekar hon till och även hittat på en ny anmälan mot A det var det exphon hinta om
Hoppas han inte skrivit på innan han gjort faderskapstest. Så mycket N ljuger om vet man ju vad som är sant eller inte.
2024-01-02, 12:44
Medlem
Citat:
Nä det var Adrian på hemma plan redan. Han tänkte ge henne en chans men sket i det . Och det ska han bara vara tacksam för . För ingen människa ska behöva gå igenom det Andreas blir utsatt för .

Ang dejtade så träffar väl Adrian en kille nu. Kul för honom om han hittat kärleken och äntligen vågat komma ut el så kanske han är bi . Spelar ingen roll bara han blir lycklig

Adrian dejtar en kille? Haha what?
2024-01-02, 13:01
Medlem
Citat:

Men vad ?? Vägrar hon medge faderskapstest? Vägrar hon att det görs ett test eller resultatet av det? Kan man vägra att det görs en faderskapsutredning när det finns en pappa med i bilden? Tror inte det.
Eller innebär detta att N vill få till att det inte är A som är pappan? Då skulle det innebära att N blivit gravid men någon annan... Så många frågetecken detta gav?????

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in