Regionen höjer skatten med 0,3%
Stockholm stad höjer skatten med 0,24%
Detta innebär konkret att ni får betala 540 kr mer i skatt för varje 100 000 kr ni tjänar.
En familj med en årsinkomst på 700 000 kr innebär denna skattehöjning att de kommer få 315 kr mindre i månaden samtidigt som man ska betala svinhög ränta på sin bostad.
För er som la er röst på dessa jävla muppar till politiker, är ni nöjda? Stockholm stad har fullt i kassan, trots detta väljer man att höja skatten och lägger hellre pengar på krogbesök på Grand Hotel än en krisande skola.
Den rödgröna sörjan i regionen lovade bättre vård, fråga vårdpersonalen om de tycker att de har fått bättre efter bytet av politiker.
Kort och gott, är ni nöjda med vad sossarna och deras anhängare har utfört för Stockholm?
Detta innebär konkret att ni får betala 540 kr mer i skatt för varje 100 000 kr ni tjänar.
En familj med en årsinkomst på 700 000 kr innebär denna skattehöjning att de kommer få 315 kr mindre i månaden samtidigt som man ska betala svinhög ränta på sin bostad.
För er som la er röst på dessa jävla muppar till politiker, är ni nöjda? Stockholm stad har fullt i kassan, trots detta väljer man att höja skatten och lägger hellre pengar på krogbesök på Grand Hotel än en krisande skola.
Den rödgröna sörjan i regionen lovade bättre vård, fråga vårdpersonalen om de tycker att de har fått bättre efter bytet av politiker.
Kort och gott, är ni nöjda med vad sossarna och deras anhängare har utfört för Stockholm?
Har du fakta på att de ska lägga pengarna på krogbesök ditt lilla CP?
Kan du leda i bevis att räntan beror på S, V och MP?
Det måste vara jobbigt att ha vinterlov från vuxensäris.
Jag är nöjd att man får höra om Sozzarnas brottslighet på nyhetern.
Sen att betala mer skatt har jag inget emot så länge det inte hamnar i Ghaza eller Ukraina.
Sverige 2023 var det mörkaste i historien så nu kan det bara bli bättre.
Sen har jag upplyst grannskapet om Sozzarna bravader så det röda är snart ett minne blott i mitt område.
EDIT: Om man skapar en tråd, kan man då inte försöka att skriva rätt? Man kan tro att hela forumet är AI-baserat pga dessa dyslektiska trådskapare.
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Du gjorde min dag. Hahaha!
Senast redigerad av KronPelle 2024-01-01 kl. 11:23.
Har du fakta på att de ska lägga pengarna på krogbesök ditt lilla CP?
Kan du leda i bevis att räntan beror på S, V och MP?
Vårda ditt språk annars kommer din mamma att rycka dig i örat. Vad fan har jag sagt något om räntan förutom att man bör undvika att höja skatten när folk har tufft?
Jag är nöjd att man får höra om Sozzarnas brottslighet på nyhetern.
Sen att betala mer skatt har jag inget emot så länge det inte hamnar i Ghaza eller Ukraina.
Sverige 2023 var det mörkaste i historien så nu kan det bara bli bättre.
Sen har jag upplyst grannskapet om Sozzarna bravader så det röda är snart ett minne blott i mitt område.
EDIT: Om man skapar en tråd, kan man då inte försöka att skriva rätt? Man kan tro att hela forumet är AI-baserat pga dessa dyslektiska trådskapare.
Du gjorde min dag. Hahaha!
Öhhhhhhh va?
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Nej, inte ett dugg jävla nöjd. Men alla jävla äckliga luffare som dyrkar demokrati är nöjda för de är på den vinnande sidan.
Ja, man borde få göra ett intelligenstest, samt behöva vara man för att få rösta då kvinnor har svårt att tänka logiskt.
Så du kör en sk "cherry pick" på en post och sen är dina beräkningar klara? Att bränslepriset sjönk direkt vid det nya året har du inte med i bitterkalkylen? Endast en idiot vill gå tillbaka till vänsterpolitiken.
Samma politik som satt och gjorde ingenting åt landets problem i 8 år och pissade bort en högkonjuktur.
Vissa tycks älska piskan.
"Det är häftigt att betala skatt"
- Mona Sahlin, 1994
Fan inget att gnälla för. Stockholm har fortfarande en av de lägsta kommunalskatterna i landet.
Vettiga politiker vet att sänka skatten. Det ger större skatteintäkter, googla laffer-kurvan.
Jag flyttar nog till Stockholm nästa år och därmed ökar Högerns chanser helt klart. Däremot inte skatteintäkterna, jag har ingen inkomst av tjänst sedan 20 år, bara inkomst av kapital. Jag är lite kluven om jag är ett ideal eller inte. Men jag är ett levande exempel på att meningen först i inlägget gäller.