2024-01-01, 02:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Varifrån Putin får stålarna till att kraftigt bygga ut året runt transporter på Nord-Ost-Passagen vet jag faktiskt inte.
Bara att detta sker med högsta prioritet!

Finns bara ett logiskt svar på detta : Det kommer att bekostas utav det ryska folket !

För med en ny budget på 30 % på försvaret i tillägg.., så blir det nog tighta nerskärningar lite "här och där". Brutala rent sagt.

Denna uppoffring kan nog smältas utav ryska folket i ett år..(men inte blir det lätt).., men sedan då ?

Det är därför jag har sagt att jag har reviderat mina synpunkter för Ukraina, angående 2024. Zelensky behöver se bortom 2024..
Citera
2024-01-01, 02:32
Avstängd
Russophobias avatar
NRN.
No Russophobia News.
Kan nu idag då skriva exklusivt skriva till sina trogna läsare om att

Kadyrov och hans 4 regemente som redan är stationeserad i SVO -Ukraina.
Kommer att tillföra ytterligare en division nu lagom till den ryska julen med
nya soldater pluss då all full utrustning och speciellt då deras nya Jihad Machines.

De här nya och insatta trupperna skall då första hand igå i städning och ränsning av de nya och erövrade landområden där det kan finnas någon överblvlit Nazesvin kvar i någon källare eller dylikt.
Citera
2024-01-01, 02:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Det är svårt att förstå vad USA (genom Nato) har med detta att göra. Vilken rätt har USA att bland sig i Europas angelägenheter? Föreställ er hur USA skulle reagera om Ryssland stödde frihetsrörelser i Mellanamerika. Ryska vapen till Nicaragua, El Salvador, Kuba, Venezuela. Hoppsan! Där vore tredje världskriget inte långt borta. Alla ska hålla sig borta från USA:s bakgård, men här i Europa kan USA ta sig ton.

Nej det är inte svårt att förstå. Utan USA hade Europa varit Naziland mot resten av världen. Om Hitler hade hunnit först i kärnvapenracet hade tyska varit vårt modersmål!
Citera
2024-01-01, 02:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Det finns 8 miljarder människor i världen, 300 miljoner bor i USA. Inse att ni är en minoritet, ni och den kristna högern, judarna och allt vad där är. Alla vill inte ha er livsstil, ni är en udda grupp som ändå vill dominera världen och tvinga på andra ert sätt att leva. Ge upp och åk hem.

Vi är hemma, var är ni? Ryssarna är nu på Ukrainsk mark, de hör inte hemma där och bör skjutas av som ohyra.
Citera
2024-01-01, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russophobia
NRN.
No Russophobia News.
Kan nu idag då skriva exklusivt skriva till sina trogna läsare om att

Kadyrov och hans 4 regemente som redan är stationeserad i SVO -Ukraina.
Kommer att tillföra ytterligare en division nu lagom till den ryska julen med
nya soldater pluss då all full utrustning och speciellt då deras nya Jihad Machines.

De här nya och insatta trupperna skall då första hand igå i städning och ränsning av de nya och erövrade landområden där det kan finnas någon överblvlit Nazesvin kvar i någon källare eller dylikt.

Gott! Vi behöver fler TikTok-videos med tjetjener. Gärna perforerade med 7.62 i framstupa sidoläge.
Citera
2024-01-01, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Om Ukraina nästa år fått vapen så det räcker! Då kan dom byta taktik.
Gå från enbart försvar till motattack i full skala.

Strida på lika villkor.

Då får Ryssland gå till FN och gnälla 😀. Så mycket dom vill.

En nyårsönskan 😁.
Gott nytt år!

Och vi i väst kan säga . Vi hade ingen aning om detta.

Jo, det var väl ungefär förhoppningen sist med. Det som lovades kom inte i tid ens för det som blev en sommaroffensiv, Usa har enorma lager som väntar på och blir destruerade medans kriget pågår. Om inte inte EU plus Uk visar att de menar allvar så blir nästa år ungefär lika enastående. Förluster i människoliv, något som inte moskva bryr sig om, men demokratiska väst har svårare att motivera, med tiden.

Usa, menar jag, är ute ur leken, mer symboliska summor.
Citera
2024-01-01, 03:25
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Then I should be a fucking Saint to You!

Jag är en sadistisk pedofil som trots multipla möjligheter att leva ut mina lustar valt att inte leva ut mina perversiteter.
Många av mina ryska "bröder" har inte visat samma återhållsamhet i Ukraina.

Varför måste kriget vara över innan boende i befriade områden kan använda sina Smartphones och visa lyckan de uppbär över att vara befriade av Ryssland?

Vore det inte en fantastisk PR-point för Ryssland att vinna i att kunna visa upp hur lyckliga invånarna är i de områden de befriat?

Trist att du inte kunde hålla dina perversioner privata kan jag tycka, men din slutsats är är ändå värd att lyftas fram.

Om det nu var så att dessa "befriade" områden skulle vara så lyckliga så har jag svårt att se att inte internet skulle svämmas över av fantastiska glädjebesked över sagda tillstånd.

Att frånvaron av dessa besked lyser med sin frånvaro tyder tyvärr på det motsatta.

Å andra sidan har ju Bolsjeviker aldrig kunnat klandras för propaganda som tilltalar den mer belevade delen av populasen.
Citera
2024-01-01, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Ja nått vi lärt hos hör är att när trollen som stödjer ryzzorcherna postar frenetiskt så går det åt helvete för pissryzzen

Stor komik i att att Ryzzen ens bemödar sig att gråta ut likt en liten skolflicka i fn häromdagen och bli pissade på

Ser fram emot fler insatser av F 16 planen

Ryzzen måste dö

Jag blir glatt överraskad om f-16 får tillstånd att agera över ukrainskt luftrum och ännu mer om de får användas tillsammans med tillhörande utrustning. Men jag tvivlar, vi får gott hoppas att det händer närmaste decenniet.
Citera
2024-01-01, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Biden vinner inte kommande val dock.

Ukraina och Europa gör bäst i att räkna bort USA right fucking now.

Som de borde gjort första gången Trump blev vald. USA is lost to us.
Ja. USA is lost to us. Ju fortare fler begriper detta ju bättre.
Citera
2024-01-01, 04:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Ja. USA is lost to us. Ju fortare fler begriper detta ju bättre.
Jag påtalade detta redan 2016. Det är sorgligt att ingen lyssnade.
Citera
2024-01-01, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Siten mediazon har väl drygt 50 000 ryska förluster som KIA.

putin sade i ett uttalande förra veckan eller så att det just nu var ca 660 000 soldater i ukraina.
man gick in med knappt 300 000, kallade in reserver 250 000, sedan 50 000 wagners, några akhmat, och milisen i öst från starten 2014.

så det är troligen inte ukrainas kraftigt överdrivna siffror vi skall ta hänsyn till

Mediazon ligger väl i linje med Ukrainas uppgifter om ryska förluster.
De har bara räknat den minoritet av döda som de funnit namnet på i öppna källor. KIA är betydligt fler. Av Wagners över 20k döda fanns bara några tusen med på Mediazon.
Tror vi kan utgå ifrån att Ukrainas uppgifter om ryska förluster är relativt korrekta.
Stämmer hyfsat väl med såväl USAs estimat som ryskt läckage.
Citera
2024-01-01, 04:33
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Mediazon ligger väl i linje med Ukrainas uppgifter om ryska förluster.
De har bara räknat den minoritet av döda som de funnit namnet på i öppna källor. KIA är betydligt fler. Av Wagners över 20k döda fanns bara några tusen med på Mediazon.
Tror vi kan utgå ifrån att Ukrainas uppgifter om ryska förluster är relativt korrekta.
Stämmer hyfsat väl med såväl USAs estimat som ryskt läckage.
Inte för vara elak mot andra men spetznas finns dom något mer ? Eller var det dom Ukraina tog bort ganska fort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in