2024-01-01, 01:00
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vi får väl se hur det blir snart, när nästan garanterat USA drar bort (betydande) stöd till Ukraina?
Det finns ju ett ordspråk som heter "hålla god min i elakt spel", och just detta sysslar Biden med.
Han låtsas brinna för Ukrainas sak, för att inte göra allierade länder i EU besvikna.
Men egentligen så skiter han i vilket, vad det blir med Ukraina!

Aha okej Vatnik
Nästan säkert säger du
Kan du ge oss en källa. Eller drar du det bara ur röven som vanligt?
Citera
2024-01-01, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
shit happens... det händer dagligen på ukrainas sida och man försöker hela tiden få det till rysska s-300 som anfaller bostadshus trots filmer.. eller att de flyger in i polen eller rumänien. finns otalaiga av dessa ukrainska bortförklaringar.

lika olyckligt på båda sidor då civila dör av egna vapen såklart.

Kan du inte visa oss alla dessa filmer
Citera
2024-01-01, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Aha okej Vatnik
Nästan säkert säger du
Kan du ge oss en källa. Eller drar du det bara ur röven som vanligt?
Håller med dej. Tror verkligen inte Biden sviker Ukraina. Tvärtom. Biden delar inte republikanernas uppfattning att Ukraina ska offras.
Citera
2024-01-01, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag har reviderat mina synpunkter mina synpunkter för Ukraina 2024.
Putin är långtifrån slagen, han "darrade" nog under sommar/hösten efter Prigozin`s kuppförsök. Har efter det styrt upp, sitter säkrare nu, och återigen dubblat insatserna med massiva budgetökning på försvaret. Vinst eller att dö, det är så det kommer att sluta för hans del. Dock så visar det nog att det finns ett missnöje..

Skulle tro Putin fått förskottsbetalning från Kina, för att Ryssland skall ha råd med väldiga satsningar för sjötransport i Norra Ishavet året runt.
Man har redan byggt en hel del, men mycket återstår inom främst olja och gas.
Det handlar om nya olje och gasfält, hamnar, isbrytare, isgående transportfartyg och nya samhällen.
Enligt Putin har dessa investeringar allra högsta prioritet, för att bli mindre beroende av Väst!
Senast redigerad av Hultabultan 2024-01-01 kl. 01:37.
Citera
2024-01-01, 01:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Håller med dej. Tror verkligen inte Biden sviker Ukraina. Tvärtom. Biden delar inte republikanernas uppfattning att Ukraina ska offras.
Biden vinner inte kommande val dock.

Ukraina och Europa gör bäst i att räkna bort USA right fucking now.

Som de borde gjort första gången Trump blev vald. USA is lost to us.
Citera
2024-01-01, 01:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Skulle tro Putin fått förskottsbetalning från Kina, för att Ryssland skall ha råd med väldiga satsningar för sjötransport i Norra Ishavet året runt.
Det handlar om nya olje och gasfält, hamnar, isbrytare, isgående transportfartyg och nya samhällen.
Enligt Putin har dessa investeringar allra högsta prioritet, för att bli oberoende av Väst!

(det fetade)

Nej.., det tror jag inte.

Putin har nog kapital (sagt ifrån mig som "pro Ukraina" i tråden). För oligarker kan inte investera/riskera sina pengar i väst som det är nu. Det är inhemsk produktion som gäller, finns inga andra alternativ. Det är "det" som blåser upp den egna ekonomin i ett kortare perspektiv..

Det är dock inte i längden en fördel.
Citera
2024-01-01, 01:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ok. Här blir det uppenbart att du är en ekonomisk idiot. Nationalräkenskaperna för BNP från användarsidan ser ut som följer: konsumtion+investeringar+offentliga utgifter+nettoexport. Man kan alltså höja BNP genom ökade offentliga utgifter. Det görs av alla länder emellanåt för att stimulera ekonomin och kallas finanspolitik. Vad du säger är att för rysk ekonomi kan det inte fungera. Eller?

Här får du en lättfattlig länk så du kan lära dig lite om ekonomi och slipper skämma
https://likvidum.se/ordlista/bnp/
men för fasiken du är ju mer än korkad! Sluta att svänga dig med fraser du inte förstår ett jävla dugg om! Bnp som enskild post säger ingenting om hur väl ett lands ekonomi mår, det är fullt möjligt att fördubbla bnp o samtidigt bli bankrupt,,,
Citera
2024-01-01, 01:54
Avstängd
Citat:
Enligt Putin har dessa investeringar allra högsta prioritet, för att bli mindre beroende av Väst!
Det är bra om ni i ryssland med er äckliga ledare gör er mindre beroende av oss i väst! Vi vill nämligen inte ha med er att göra! Vi är också tacksamma om ni skriver pä ryzzka forum i stället för svenska,,,
Citera
2024-01-01, 02:00
Medlem
Varför har inte alla länder krigs-ekonomi jämt om det är så jävla bra?Efter två års terrorbombning gnäller ryssarna hos FN när de själva blir anfallna och själva dödar sina civila.Hur det än går i kriget,måste varje vettig människa avsky och förakta ryssarna mer och mer för var dag.
Citera
2024-01-01, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
(det fetade)
Nej.., det tror jag inte.
Putin har nog kapital (sagt ifrån mig som "pro Ukraina" i tråden). För oligarker kan inte investera/riskera sina pengar i väst som det är nu. Det är inhemsk produktion som gäller, finns inga andra alternativ. Det är "det" som blåser upp den egna ekonomin i ett kortare perspektiv..
Det är dock inte i längden en fördel.

Varifrån Putin får stålarna till att kraftigt bygga ut året runt transporter på Nord-Ost-Passagen vet jag faktiskt inte.
Bara att detta sker med högsta prioritet!
Citera
2024-01-01, 02:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Varför har inte alla länder krigs-ekonomi jämt om det är så jävla bra?Efter två års terrorbombning gnäller ryssarna hos FN när de själva blir anfallna och själva dödar sina civila.Hur det än går i kriget,måste varje vettig människa avsky och förakta ryssarna mer och mer för var dag.
ja fy fan, jag skulle själv med mina grova nävar vilja långsamt strypa det där hårlösa ljugande äcklet ryzzland har i FN,,,
Citera
2024-01-01, 02:12
Medlem
snake65s avatar
Nordkoreas granater är farlig för ryzzarna också vi ska försöka förklara
https://youtube.com/shorts/3bGPoFESTPc?si=gieMzdPYNrmnInLN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem