Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-12-30, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Prova att uppdatera sidan . Jag har nyligen sett kvällens avsnitt där
Ja det stämmer! Jag såg inte det först.
Citera
2023-12-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Ja det stämmer! Jag såg inte det först.
Vill inte på något sätt ta ifrån honom nånting , men förutom guavofrågan fick han väldigt enkla frågor fram till 150000 .
Citera
2023-12-31, 02:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Jag har märkt att detta program är trams. Erietrianen får svårare frågar för 10 000 än vad snorungen fick på 75 000 som fick frågan vad en varulv är.

Ja det är helt otroligt hur felbalanserad nivelleringen tycks vara från en tävlande till en annan. Vad ordet filosofi betyder rent översättningsmässigt var ju en mycket udda frågeformulering som åtminstone borde legat på 75000-nivån. Den vanligaste beskrivningen för vad filosofi betyder är ju: vetenskapen om grunderna för vetande och tänkande.

Sedan finns det skäl att hävda att det är Kärlek till lärdom, inte till vishet som är den korrekta översättningen.
Citera
2023-12-31, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det är helt otroligt hur felbalanserad nivelleringen tycks vara från en tävlande till en annan. Vad ordet filosofi betyder rent översättningsmässigt var ju en mycket udda frågeformulering som åtminstone borde legat på 75000-nivån. Den vanligaste beskrivningen för vad filosofi betyder är ju: vetenskapen om grunderna för vetande och tänkande.

Sedan finns det skäl att hävda att det är Kärlek till lärdom, inte till vishet som är den korrekta översättningen.

De hade helt enkelt bestämt sig bara för att nu har vi gett bort en massa pengar, nu ska vi sätta den här jäveln i knipa direkt så att det inte blir en hög summa. Så pinsamt program ibland.
Citera
2023-12-31, 10:07
Medlem
Jonas Von Essen var förresten med i stjärnpanelen senaste programmet .

Är han där permanent nu?

Förra gången vickade han bara
Citera
2023-12-31, 12:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Är han där permanent nu?

De enda som verkar vara »permanenta« är Titti Schultz och Jan Gradvall. Den tredje positionen har skiftats fler gånger.
Citera
2023-12-31, 14:38
Medlem
Citat:

Är han där permanent nu?

Tror det då han har varit med rätt så många program nu då han har bytt av Marika Carlsson!
Citera
2023-12-31, 22:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Tror det då han har varit med rätt så många program nu då han har bytt av Marika Carlsson!

Det är ju Hanna Dorsin som varit flest gånger efter MC.
Citera
2024-01-01, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju Hanna Dorsin som varit flest gånger efter MC.

Må så vara, kollar inte på skiten så ofta!
Citera
2024-01-05, 20:30
Medlem
Må vara att jag är fotbollsnörd men jag tror inte att jag nånsin varit med om en lättare fråga för 50 lax .

Mer aktuell fråga får man leta efter
Citera
2024-01-05, 20:37
Medlem
Vad i helvete gör Sigrid Åhs i Postkodmiljonären? Hon är alldeles för korkad för att komma långt, hon tvekade till och med på första frågan😅

Troligen inte många som kommer ihåg Sigrid Åhs då hon blev känd som Miss Citron i tv-showen "Tutti Frutti" på 90-talet och senare valdes till "Sveriges Pamela Anderson".
Citera
2024-01-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Vad i helvete gör Sigrid Åhs i Postkodmiljonären? Hon är alldeles för korkad för att komma långt, hon tvekade till och med på första frågan😅

Troligen inte många som kommer ihåg Sigrid Åhs då hon blev känd som Miss Citron i tv-showen "Tutti Frutti" på 90-talet och senare valdes till "Sveriges Pamela Anderson".
Tufft att du dömer ut henne då hon nyss påbörjat spelet och bara svarat på en fråga .

Jag vill nog påstå att hon läste igenom frågan ordentligt för att inte förhasta sig .

Många deltagare har alldeles för bråttom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in