2023-12-31, 02:00
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Häller jag inte riktigt med om. För lite och försent har snarare varit Väst och Natos förhållningssätt. Samt EU:s extrema självskadebeteende har snarare anstått en tonåring med multipla diagnoser. Det senare beror nog på Urss von der och Bärbocken, som f.ö. förstör Västeuropa.

Vad Ukraina behövt är mer och effektivare vapen, i ”förrgår”. Nu är det förmodligen försent.

Så fan heller, Ukraina besitter nu vapensystem ingen Post-Sovjetrepublik kunde drömma om 20/2 2022.
Dom kommer få allt dom behöver, 3000 miljarder beslagtagna Oligark-kronor säkerställer att dom kan köpa det själva om dom måste.

För Putin blev det försent i mars 2022, han har bara inte hittat en lämplig utväg än, kanske blir det blykulan som i en annan bunker?
Citera
2023-12-31, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyDoey
Bara en obetydlig del finns i USA. Resten finns i EU.

Faran att konfiskera är inte främst förenad med hot från Ryssland, utan risken att man uppfattas som ett osäkert land att ha sina tillgångar i. Där kommer bl a Kina in, men också Indien och gulfstater.
EU skjuter sig i foten, och USA förblir den trovärdiga hamnen?

Hur man än vänder på det så är det ren stöld, och det vet de om.

Ja, att man kan bli av med sina tillgångar i Europa om man attackerar Europa är nog inget som varesig Kina eller skitländerna med rika Scheiker tänker göra, så de är rätt obrydda.

Var det 3000 miljarder som beslagtaget. Enorma mängder vapen det.
Senast redigerad av NisseD 2023-12-31 kl. 02:11.
Citera
2023-12-31, 02:07
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Bara en obetydlig del finns i USA. Resten finns i EU.

Faran att konfiskera är inte främst förenad med hot från Ryssland, utan risken att man uppfattas som ett osäkert land att ha sina tillgångar i. Där kommer bl a Kina in, men också Indien och gulfstater.
EU skjuter sig i foten, och USA förblir den trovärdiga hamnen?

Hur man än vänder på det så är det ren stöld, och det vet de om.

Putins egna beslagtagna medel skiter Xi och Modi i, dom har redan fattat att han har gjort bort sig, dom bara spelar med för att mjölka Ryssland snustorrt.
Dom räcker gott och väl tills USA och EU börjar skänka igen.

Hela världsdelen Oceanien samt Japan (finns ännu fler) skänker väl till Ukraina dom också?

Ryssland ÄR körda precis som Sovjet mot Reagans kapprustning med ett samtidigt kostsamt krig i Afghanistan.
Citera
2023-12-31, 02:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Så fan heller, Ukraina besitter nu vapensystem ingen Post-Sovjetrepublik kunde drömma om 20/2 2022.
Dom kommer få allt dom behöver, 3000 miljarder beslagtagna Oligark-kronor säkerställer att dom kan köpa det själva om dom måste.

För Putin blev det försent i mars 2022, han har bara inte hittat en lämplig utväg än, kanske blir det blykulan som i en annan bunker?

Då får det till en joker i leken, som i vart fall inte jag kan se finns där nu. Jag skulle säga att det det fans ett tidsfönster på ca nio månader att jaga hem ryssarna. Nu är det fönstret stängt.
Citera
2023-12-31, 02:10
Medlem
Citat:
Fake news. Ukraina påstår allt möjligt. Ingen vettig tidning i Väst nämner de påstådda ukrainska framgångarna. Som bevis publicerade Ukraina en bild som visade sig vara från 2022. Dessutom helt utan snö.

Ju sämre det går för Ukraina vid fronten, desto större framgångar rapporterar man om. Det måste gå riktigt illa för Ukraina nu.

Gäsp, sådan där dynga är inte evärt att bemöta. 5 plan nedskjutna söder om Khersson, så Ryssarnas vågar inte flyga där längre.

Om ett par månader kommer det finnas F-16 tillgängliga som kan bomba dör. Lär finnas hur mycket ammunition som helst til dem också. Då blir det inte kul att vara ryss i området.
Citera
2023-12-31, 02:13
Medlem
Citat:
Då får det till en joker i leken, som i vart fall inte jag kan se finns där nu. Jag skulle säga att det det fans ett tidsfönster på ca nio månader att jaga hem ryssarna. Nu är det fönstret stängt.

Ja, jag hade hoppats på mer i offensiven, men det är sjukt kostsamt att anfalla utan luftherravälde.

Men, just är på väg. Först ut med Patriots, så som man redan gjort för att få bort Ryska plan, sedan är det bara att börja mata själva F-16 smart. Då kommer ryssen mjukna ganska snabbt.
Citera
2023-12-31, 02:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Putins egna beslagtagna medel skiter Xi och Modi i, dom har redan fattat att han har gjort bort sig, dom bara spelar med för att mjölka Ryssland snustorrt.
Dom räcker gott och väl tills USA och EU börjar skänka igen.

Hela världsdelen Oceanien samt Japan (finns ännu fler) skänker väl till Ukraina dom också?

Ryssland ÄR körda precis som Sovjet mot Reagans kapprustning med ett samtidigt kostsamt krig i Afghanistan.

När önsketänkandet ersätter verklighetsuppfattningen då kan det bli som i ditt fall.
Citera
2023-12-31, 02:19
Avslutad
Citat:
Häller jag inte riktigt med om. För lite och försent har snarare varit Väst och Natos förhållningssätt. Samt EU:s extrema självskadebeteende har snarare anstått en tonåring med multipla diagnoser. Det senare beror nog på Urss von der och Bärbocken, som f.ö. förstör Västeuropa.

Vad Ukraina behövt är mer och effektivare vapen, i ”förrgår”. Nu är det förmodligen försent.

Det var "försent" redan när de började planera detta krig i Washington någon gång innan 2014.

Man måste vara totalt historielös och ha ersatt logiken med fantasier om man någonsin trodde att Väst hade någon chans. Egentligen borde hela USA:s och EU:s ledningar ställas inför krigsdomstol för vad de gjort mot Ukraina. En halv miljon döda ukrainare för ingenting. Men som Lindsay Graham sa "best money we ever spent". Mycket bättre ukrainare dör än amerikaner enligt honom och krigshökarna i USA.
Citera
2023-12-31, 02:21
Medlem
platyzmas avatar
Citat:

Knappast, Putin vill hålla så många kvadratkilometer av Oblasterna som möjligt tills efter han fuskvunnit valet.
Sätter Zelensky in en ny offensiv (Ukraina har ansamlat och fortsätter ansamla många nya soldater) efter valet kan Putin välja;

Backa och slippa årtionden av problem för Ryssland men ändå ännu vara President.

Det andra valet är att köra helt in i kaklet vilket slutar med lynchad diktator, självmord eller flykt liknande Idi Amins.

Det kommer flera gyllene tidsfönster för Ukrainarna och Putin blir varken yngre eller får mindre press på sig för varendaste eviga dag som går…
Citera
2023-12-31, 02:21
Medlem
Citat:
Fake news. Ukraina påstår allt möjligt. Ingen vettig tidning i Väst nämner de påstådda ukrainska framgångarna. Som bevis publicerade Ukraina en bild som visade sig vara från 2022. Dessutom helt utan snö.

Ju sämre det går för Ukraina vid fronten, desto större framgångar rapporterar man om. Det måste gå riktigt illa för Ukraina nu.

Tvärtom. Med tanke på massiv aktivitet av ryssälskare här så går det alldeles utmärkt för Ukraina. Det är ett säkert tecken.
Citera
2023-12-31, 02:24
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken77
När önsketänkandet ersätter verklighetsuppfattningen då kan det bli som i ditt fall.

Det funkade för Reagan. Kanske blir det cancern, kanske nästa myteri lyckas, verkligheten är att Putin i bästa fall kan vara diktator över ett förlorande land, men jag vet att ni Vatniks försöker ändå…
Citera
2023-12-31, 02:26
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Det var ett bajsnädigt inlägg. Vad var du ville få sagt?
Under senaste mötet sa Putin till Xi att Ryssland tänker kriga till 2029.

Amerikanska delegationer har varit i Moskva vid mist TVÅ tillfällen för att bereda väg för förhandlingar.
Du lever i en parallell värld. Det här är början på slutet för Zelensky. Vad ska ha hitta på?
Han har bestämt sig för att mobilisera enögda, enbenta och delvis paralyserade.

Jag ville få sagt det alla som inte ljuger vet: Putin förlorar.
Ert absolut enda riktiga hopp är om Trump vinner, men så blir det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in