2023-12-30, 15:00
Medlem
poonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Folket svälter ihjäl under Putin, flera tusen har påträffats avlidna av svält till följd av kriget mot Ukraina.

Putin har inte råd att leka sovjetunionen (som inte heller hade täckning) och slösa bort ryska folkets skattemedel.

Precis som det alltid varit i öst, endast 10% lever som vi i Sverige gör.. helt sjukt med tanke på vilka resurser det finns i det landet..
Citera
2023-12-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
FN igår:

USA förklarade hur Ryssland distraherade FN:s säkerhetsråd från den största missilattacken mot Ukraina

Ryssarna svinar vidare. Nu i FN.

"USA har anklagat Ryssland för att medvetet distrahera FN:s säkerhetsråd med ämnen om Ukrainas decenniumgamla värdighetsrevolutionen medan Moskva förberedde sitt hittills största luftmissilanfall mot ukrainska städer."

Samma metod användes av desinformatörerna i denna tråd.
Ni som följt tråden vet vilka som ökade aktiviteten. Och som dök upp.

https://www.pravda.com.ua/news/2023/12/30/7435164/

Favorit i repris. Här har desinformatörerna i tråden i inlägg efter inlägg jobbar hårt i dagens tråd här att handla om något annat än verkligheten.
Och det som INTE handlar om det som händer just nu. Rysk, ohederlig metod.
Läs tråden inlägg efter inlägg och häpnas. Värt jobbet.
Sedan kan man undvika att "mata trollen" fortsättningsvis.
Citera
2023-12-30, 15:03
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Men om du inte kan svara på min fråga om bilden du länkat till så blir det meningslöst eftersom jag inte kan ryska. Får jag fråga varför du länkade till en bild med en rysk soldat framför sovjetiska 122mm Gradraketer som bevis för att de fått dem av Nordkorea? För du kan ju inte svara på vad det är för modifikationer som gör dem nordkoreanska. Ursprungspostaren på twitter spekulerar dessutom bara om det. Det borde finnas tydligare bevis i Ukraina i så fall om Nordkorea levererat ammunition till Ryssland.

Men nu får du väl fan ta och ge dig! Jag har redan besvarat den saken. Dvs vad han säger. Han säger att han är tacksam för dessa som kommer från Nordkorea. Han säger också att det är bättre precision med dessa och att de har längre räckvidd.

Tredje gången jag förklarar detta för dig nu.

Är du helt handikappad?

Din andra fråga skiter jag fullständigt i då jag inte berört ämnet och inte kan något om vapen och ammunition.

Tillägg: sedan ifrågasatte jag om det var fejk eller inte men du kanske inte förstår vad fejk är?

Ska jag behöva leta upp mitt svar till dig en fjärde gång och posta det på nytt?
Senast redigerad av CanisMinor 2023-12-30 kl. 15:06.
Citera
2023-12-30, 15:05
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Varför stoppades då "fredsavtalet"

Nu ser jag eventuella fredsavtal som en Red herring

https://en.wikipedia.org/wiki/Red_herring
Citat:
A red herring is something that misleads or distracts from a relevant or important question.[1] It may be either a logical fallacy or a literary device that leads readers or audiences toward a false conclusion. A red herring may be used intentionally, as in mystery fiction or as part of rhetorical strategies (e.g., in politics), or may be used in argumentation inadvertently.[2]

Det är skit det samma om det fanns några fredsavtal, dom spelar ingen roll då Putin inte upprätthåller gamla avtal.
Citera
2023-12-30, 15:06
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Varför stoppades då "fredsavtalet" av UK/US? Jo jag låter USAs utrikesminister förklara hur militärindustri maskinen sväljer/tvättar pengar och ville att kriget skulle fortsätta.

"90% of what we spend creates jobs here in the US. It builds our own industrial base."

https://www.youtube.com/watch?v=8aG03DaAilA

I slutet av klippet.
Kan du i alla fall försöka beskriva vad "avtalet" innebar?
Hur kan US/UK stoppa ett avtal mellan Ryssland och Ukraina? Skulle även de skriva under? Vad var deras åtagande i "avtalet" i så fall?
Så många frågor. Noll svar.
Citera
2023-12-30, 15:08
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Putin har ju ett signerat fredsavtal påstår han. Bara att visa upp det så är diskussion avgjord. Eller så finns det inget precis som det inte finns ett avtal om Natos påstådda expandering.
Citera
2023-12-30, 15:10
Medlem
Det här händer i Ryssland just nu, ett exempel:

https://twitter.com/NOELreports/status/1741068113515348311

Bra jobbat Ukraina. Mer sådant.
Vilke kaliber var det där?
Vad säger en desinformatör?
Någon?
Citera
2023-12-30, 15:11
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Nu ser jag eventuella fredsavtal som en Red herring

https://en.wikipedia.org/wiki/Red_herring

Det är skit det samma om det fanns några fredsavtal, dom spelar ingen roll då Putin inte upprätthåller gamla avtal.

Fast det där är propaganda. Det finns vissa avtal ryssarna brutit, och vissa som de hållit. Precis som Ukraina.

Kriget kommer avslutas med fredsavtal eller avtal om eld upphör. Även om bägge är opålitliga.
Citera
2023-12-30, 15:12
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Men nu får du väl fan ta och ge dig! Jag har redan besvarat den saken. Dvs vad han säger. Han säger att han är tacksam för dessa som kommer från Nordkorea. Han säger också att det är bättre precision med dessa och att de har längre räckvidd.

Tredje gången jag förklarar detta för dig nu.

Är du helt handikappad?

Din andra fråga skiter jag fullständigt i då jag inte berört ämnet och inte kan något om vapen och ammunition.

Tillägg: sedan ifrågasatte jag om det var fejk eller inte men du kanske inte förstår vad fejk är?

Ska jag behöva leta upp mitt svar till dig en fjärde gång och posta det på nytt?

Jo, jag förstår att du skiter i min fråga om de sovjetiska 122mm Gradraketerna. Men det var du som länkade till den bilden som bevis för att de fått dem av NK. Riktigt sinnesslött av dig.

Få se nu. Det bevis du babblar om är en rysk soldat som du påstår tackar NK för ammunition. På ryska. Som du påstår att du kan. Men jag kan tyvärr inte ryska så längre kommer vi nog inte.
Citera
2023-12-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Fast det där är propaganda. Det finns vissa avtal ryssarna brutit, och vissa som de hållit. Precis som Ukraina.

Kriget kommer avslutas med fredsavtal eller avtal om eld upphör. Även om bägge är opålitliga.
Det finns ingen som helst likhet mellan rysslands svinerier i ukraina och ukrainas försvarande av sitt land.

Går inte att jämföra på det sätt du gör, återkommande.
Citera
2023-12-30, 15:14
Medlem
Såg just ett klipp på Youtube hur ryska desinformatörer och troll agerar på chattsidor i hela Europa. De arbetar precis som trollen i den här tråden gör, för betalning. De är soldater utan vapen i handen i ryskt tjänst. De är ohyra.
Citera
2023-12-30, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ja nu är det fullt pådrag i Kreml!
Denna sänkning verkar ha svidit ordentligt för Putin!
Det är bara våra egna putinrunkare som försöker spela ner det hela och kallar fartyget en tom gammal skorv. Dessa foliehattar och nyttiga idioter gör ju mer ska än nytta för,Ryssland med sina infantila inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Nix. Du försöker uppfinna en etnisk distinktion mellan ukrainare och ryssar som inte existerar. De har inte alls olika förfäder utan samma, kievan rus. Dessutom har de båda ingått i samma statsbildning under nästan hela historien. Kan du inte berätta konkret vad du tycker skiljer ukrainare och ryssar åt? Galizien kan jag däremot sträcka mig till har en identitet som skiljer.
Kievan Rus bestod väl framför allt av västra Ukraina upp mot Novgorod och Moskva området. Om man skall dra någon slutsats av det så tillhör väl Ryssland Ukraina och inte tvärtom, alternativt borde väl Novgorod vara huvudstad i Ryssland och inte bondhålan Moskva. Det om man nu ska följa historiska preferenser alltså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in