2023-12-30, 11:07
Medlem
Privattaxins avatar
Hej, jag funderar på att ta en springnota. Men hur gör man? Jag tänkte ringa och beställa en kebab, sedan går jag dit och äter, sedan när jag ätit upp så ringer jag till resturangen igen och lägger en beställning för att hålla personalen distraherad, och medan jag lägger beställningen så hoppar jag över bordet och spurtar ut från resturangen. Men missar jag nåt?
Senast redigerad av Privattaxin 2023-12-30 kl. 11:21. Anledning: stavrätt
Citera
2023-12-30, 11:15
Medlem
swebarbs avatar
Det heter springnota för att man bara springer iväg helt enkelt, svårare än så är det inte.
Citera
2023-12-30, 11:18
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det heter springnota för att man bara springer iväg helt enkelt, svårare än så är det inte.
Ordna med någon som hämtar dig med en bil som stannar vid dörren när du precis ätit klart.
Citera
2023-12-30, 11:25
Medlem
S.O.Stolps avatar
På det lokala kebabhaket är det egentligen svårare att ta springnota. Personalen där har ju ofta koll på alla i lokalen. På en fullsatt krog är det ju bara att "gå ut och röka" så är saken klar.
Citera
2023-12-30, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Hej, jag funderar på att ta en springnota. Men hur gör man? Jag tänkte ringa och beställa en kebab, sedan går jag dit och äter, sedan när jag ätit upp så ringer jag till resturangen igen och lägger en beställning för att hålla personalen distraherad, och medan jag lägger beställningen så hoppar jag över bordet och spurtar ut från resturangen. Men missar jag nåt?

Sist jag var och åt på ett sånt ställe så beställer man, betalar, får sin kebab och sen äter. Betalar man innan man innan man får maten så är det svårt att ta springnota, mycket svårt.
Citera
2023-12-30, 11:52
Medlem
Livssynslurks avatar
Varför försöka ta en springnota på en kebab? Det heter springnota för att du bara går utan att betala. Låter dumt att göra på ett lokalt hak. På ett lokalt ställe så känner de förmodligen igen dig. Förespråkar inte springnota, lär dig laga mat hemma istället om du ska dra ner på kostnaden.
Citera
2023-12-30, 12:06
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
På det lokala kebabhaket är det egentligen svårare att ta springnota. Personalen där har ju ofta koll på alla i lokalen. På en fullsatt krog är det ju bara att "gå ut och röka" så är saken klar.
Men du betalar innan du får din mat. Har aldrig varit med om att man får en nota på ett kebabhak.
Citera
2023-12-30, 12:10
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Men du betalar innan du får din mat. Har aldrig varit med om att man får en nota på ett kebabhak.

Jodå jag har ett kebabställe där man betalar efter man ätit i kassan och dom frågar vilken dricka man tog.
Citera
2023-12-30, 12:38
Medlem
Bazze1s avatar
På ett kebab-hak betalas kebaben vid beställningen ringer du och beställer så får du betala när du anländer och innan du serveras kebaben i alla fall dom jag besökt.

På restaurang är det som i regel tvärtom du beställer äter och därefter betalar du notan.

Springnota blir det när du efter att smörjt kråset reser dig och helt sonika går därifrån när personalen är upptagen med annat.

Att springa är dumt eftersom du då drar till dig onödig uppmärksamhet...gå lugnt och stilla när kusten är klar.

OBS: Detta är inget jag rekommenderar är du hungrig och fattig så finns det alternativ.
Citera
2023-12-30, 12:58
Medlem
laughingducks avatar
Ta med någon fejka ett tjafs .
Som att gör ni hamnar utanför lokalen
Sen spring ..

Oddsen är på din sida att ingen ingriper i dagens Sverige..
Citera
2023-12-30, 22:43
Medlem
Du springer och hoppas att ingen springer efter och hinner ikapp.

Även på stora och dyra restauranger har de koll. Jag har vid ett par tillfällen rest mig upp och tagit på mig jackan när personalen varit ointresserad av att komma fram med notan och då blir det fart på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in