2023-12-29, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Du din kretin, har du sett bilderna över Marinka? Vem har åsamkat det?

https://www.dn.se/varlden/ryssland-havdar-kontroll-over-sonderbombade-marinka/

Ni är så jävla kassa ryssjävlar, kan ni inte bara dö?

Var ryssarna ensamma i Marinka?
Jag trodde det förekom intensiva strider där mellan två olika arméer?
Citera
2023-12-29, 23:32
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Var ryssarna ensamma i Marinka?
Jag trodde det förekom intensiva strider där mellan två olika arméer?

Jaha, hur hade sett ut utan Ryssland invasion?

Ni håller så låg kvalité så att man skäms.
Citera
2023-12-29, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Du och dina gelikar vill inte ha fred. Du anser ju att Ryssland har rätt att invadera Ukraina.
Nej, jag har aldrig sagt att Ryssland har rätt att göra något. Men jag är inte ett känslostyrt barn så jag diskuterar utifrån verkligheten. I verkligheten förlorar Ukraina. Jag anser att fredsmäklande är enda sättet att få stopp på dödandet. Om de ändå inte kan vinna så är fredsförhandlingar det bättre alternativet än att alla ukrainare dör.
Citera
2023-12-29, 23:33
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Nu står jag ju inte på Putins sida. Men jag är inte ett barn så jag kan se realistiskt på situationen. Ukraina har inte en chans att vinna och Putin kommer inte dra tillbaka sina soldater. Är det svårt för dig att acceptera verkligheten?

Putin är 71 år gammal, han är snart död, Vad vi ser är en gammal diktator göra dumma saker på sin ålders höst.

Kommer det att komma en annan diktator från det skitlandet? Troligen. Vet vi namnet på det arslet? Inte vad jag vet, jag följer inte dom kanalerna.

Så med det sagt, Putin är snart död. På sin ålders höst gjorde han sig känd som vår tids Hitler. Starkt jobbat av han...
Citera
2023-12-29, 23:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Med följdfrågan varför..
Varför gick ryssen in i Ukraina?

- Varför stjäl vissa människor saker?
- Varför går vissa människor med i gäng och mördar andra istället för att leva hederligt?

Det krävs förmodligen en psykolog för att svara på dessa frågor. Samt på frågan; varför Putin agerar som han gör istället för att agera som andra ledare i Europa.

Putin valde kriget. Men det var inte det enda alternativ han hade.
Citera
2023-12-29, 23:39
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Med följdfrågan varför..
Varför gick ryssen in i Ukraina?
Det har vi vetat i 20 månader nu, ryzzen gick in för hen är ett svinaktigt imperialistiskt skithål som tror hen kan sno territorium och bestämma vilka val fria nationer får göra.
Nu får du skärpa dig och följa med lite!!
Citera
2023-12-29, 23:41
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Nej, jag har aldrig sagt att Ryssland har rätt att göra något. Men jag är inte ett känslostyrt barn så jag diskuterar utifrån verkligheten. I verkligheten förlorar Ukraina. Jag anser att fredsmäklande är enda sättet att få stopp på dödandet. Om de ändå inte kan vinna så är fredsförhandlingar det bättre alternativet än att alla ukrainare dör.
Alla vet att Ryssland förlorar, ryssen kommer be om nåd och ber om att få komma in i Västs gemenskap.
Putin får fönsterflyga tillsammans med Lavrov och allt blir frid och fröjd. Så blir det, ingen plats för syltryggar.
Citera
2023-12-29, 23:41
Medlem
Ryssens attack igår måtte ha kostat mycket för den ryska staten. Det får vi verkligen hoppas. Tyvärr håller det väl igång ekonomin i och med att de kan forrsätta sälja råvaror.
Citera
2023-12-29, 23:42
Avslutad
Citat:

Bra försök, kamrat. Du menar alltså att Ukraina ska låta Ryssjäveln få som de vill.
Citera
2023-12-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Hur hjälper detta ryssarna att bomba ukraina tillbaka till stenåldern?
Det är många som säger mycket, jag försöker basera saker på fakta inte vad enskilda personer tror.
Det hjälper inte alls. Därför bombar Ryssland inte Kiev tillbaka till stenåldern. Det finns egentligen ingen anledning att göra det. Dagens nålstick handlar om att testa luftförsvaret, speciellt Patriot i Kiev, som inte verkar fungera.

En annan anledning är att visa upp kapacitet. Ukrainsk propaganda hävdar sedan april 2022 att Ryssland har fått slut på missiler. Dagens attack gick i mångfaldens tecken. Alla var med, utom Kalibr.

https://t.me/ASupersharij/26156
Citat:
Ukrainian air defense has never seen so many missiles at the same time. All types of missiles and drones, except Caliber.

Hypersonic “Daggers”, ballistic and cruise missiles of other types, S-300 missiles, as well as aircraft Kh-22 or Kh-32 and drones were used.

About 18 strategic bombers launched Kh-101/Kh-505 missiles
Citera
2023-12-29, 23:43
Avslutad
Citat:
Du är inte insatt. Det fanns ett fredsavtal som förkastades av tillskyndaren Boris Jonsson.
Det var han väl tvungen att göra efter vinfesterna under covid lock down?
Nomenklaturan är dock lika vilse som alltid..

Du verkar inte insatt. Boris Johnson har inte invaderat Ukraina. Det har däremot din husse gjort.
Citera
2023-12-29, 23:45
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyDoey
Det hjälper inte alls. Därför bombar Ryssland inte Kiev tillbaka till stenåldern. Det finns egentligen ingen anledning att göra det. Dagens nålstick handlar om att testa luftförsvaret, speciellt Patriot i Kiev, som inte verkar fungera.

En annan anledning är att visa upp kapacitet. Ukrainsk propaganda hävdar sedan april 2022 att Ryssland har fått slut på missiler. Dagens attack gick i mångfaldens tecken. Alla var med, utom Kalibr.

https://t.me/ASupersharij/26156

Hur tycker du det går för världens andra största krigsmakt? Ängar sig av simpla terrorattacker mot civila mål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in