2023-12-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedPillSlut
Tror inte heller att han blivit "överfallen", dock att det hänt något väl inne i bilen...

Han har antagligen blivit överfallen och hotad i bilen att köra till en viss plats. Och sedan har han blivit dumpad i en sjö eller i Bottenviken någonstans. Och visst kan en människa komma igenom en is som bara är 5-20 cm.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-12-29 kl. 22:24.
Citera
2023-12-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Långsökt som fan hörrö

Narkomaner jobbar på detta sätt. De skyr inga medel. De är bara ute efter att skaffa fram pengar till sitt begär på ett eller annat sätt.
Citera
2023-12-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Så kan han ha kört ut på isen för att dränka både sig själv och bilen?

Kan och kan.. det är väl inte omöjligt, men att dels hitta en plats att ta sig ut på isen på (med tanke på snöhögar/plogvallar) och sen kunna ta sig fram på isen så pass långt att isen inte längre bär bilen.. det är inte omöjligt men det känns långsökt.
Citera
2023-12-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Han har antagligen blivit överfallen och hotad i bilen att köra till en viss plats. Och sedan har han blivit dumpad i en sjö eller i Bottenviken någonstans. Och visst kan en människa komma igenom en is som bara är 5-20 cm.

Det krävs verktyg (yxa, såg, isborr, etc) och rejält med motivation för att öppna ett tillräckligt stort hål i 5-20 cm is för att peta ner en människokropp. Den nödvändiga motivationen stiger till osannolika höjder om det är snöstorm och om isens tjocklek är dessutom okänd och potentiellt livsfarlig att beträda. Nödvändig motivation stiger också till astronomiska höjder på grund av att det just råder snöstorm och en kropp kan dumpas nästan var som helst utan att hittas förrän till våren.

Ja, han kan ha blivit överfallen och hotad i bilen och sedan dumpad. Men det finns inget som antyder att det hänt.
Citera
2023-12-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fallet liknar en tant som försvann med sin bil i Skellefteområdet för några år sedan, bilen hittades först och sedan damen som låg död i en bäck.
Ja, det var otroligt att hon lyckades ta sig fram med bil mitt i skogen, på en traktorväg mitt i vintern och ut på en åker där hon körde fast. Hade det inte bott några en bit från åkern vette katten när hon hade hittats. Det mest märkliga var att ingen sökhund fick upp något spår från henne utanför bilen och då var det ändå väldigt tätt inpå när hon försvann. Väldigt otippad rutt hon tog. Ingen hade nog kunnat föreställa sig att någon skulle kunna köra där.
Citera
2023-12-29, 23:29
Medlem
Citat:
Det är egentligen irrelevant för båda scenarierna. Har man suttit och supit i en lgh hela dan och hastigt och lustigt måste därifrån är det inget man tänker på att det är kaosväder förräns man väl kommer ut...
Vem pratar du om?
Citera
2023-12-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Typ narkomaner kommer långt med de pengarna då de säljer bilen i delar. Så allt är rimligt ur en narkomans synvinkel. Narkomaner måste ju skaffa pengar på ett eller annat sätt till sitt begär.

Narkomanerna satt givetvis inomhus och pundade aktuell snöstorm.
Citera
2023-12-29, 23:32
Medlem
Citat:
Alltså, detta är inget planerat brott...
Det har hänt hastigt och lustigt pga vissa omständigheter där och då....
Du skriver som om det vore fakta
Citera
2023-12-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Ja, det var otroligt att hon lyckades ta sig fram med bil mitt i skogen, på en traktorväg mitt i vintern och ut på en åker där hon körde fast. Hade det inte bott några en bit från åkern vette katten när hon hade hittats. Det mest märkliga var att ingen sökhund fick upp något spår från henne utanför bilen och då var det ändå väldigt tätt inpå när hon försvann. Väldigt otippad rutt hon tog. Ingen hade nog kunnat föreställa sig att någon skulle kunna köra där.

Tror något liknande gäller Elliot, kört ut på liten väg, kanske rent av en bit ut i terrängen. Där har han dock tror jag, stängt av mobilen och tagit sig av daga i kupén. En bil kan vara osynlig vintertid, tänk bara "snömannen" som levde i en översnöad bil i flera veckor
Citera
2023-12-29, 23:38
Medlem
Citat:
Tror något liknande gäller Elliot, kört ut på liten väg, kanske rent av en bit ut i terrängen. Där har han dock tror jag, stängt av mobilen och tagit sig av daga i kupén. En bil kan vara osynlig vintertid, tänk bara "snömannen" som levde i en översnöad bil i flera veckor
Jag vill inte spekulera om orsaken till att han är försvunnen, då det bara blir just spekulationer och tillför ingenting av den anledningen. Men att han befinner sig på en mindre väg är jag benägen att hålla med om eftersom han borde annars ha upptäckts längs de större vägarna. Det troliga är att det är slumpen som gör att han hittas.
Citera
2023-12-29, 23:41
Avslutad
Citat:

Men där snömannen hade parkerat sin bil var det inte direkt något högt trafikflöde. Han hade dessutom både öppnat och stängt grindarna i viltstängslet efter sig och kört en god bit in till en vändplats. Hans bil står nog kvar där än.
Citera
2023-12-30, 03:22
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71

Var det hon som var invalid och gick med två kryckor? Hon blev väl plockad av sin man, hela storyn var ju helt osannolik men ändå köpte Skellefteå Polis allt med hull och hår, men tydligen är det vardag för Kling o Klang i Skellefteå att missa grovt i utredningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in