2023-12-29, 19:06
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ni kommer hela tiden med påståenden som vi andra ska leta fram källor till. Ni ljuger hela tiden och tror att vi ska gå på det. Fram med källan som säger att rySSland använder 155 mm granater och ska byte till den diametern. Loser!

Vilket självmål. Jag har just själv fått rota igenom en användares poster i tråden och försöka gissa mig till vad muppen menar. Men jag rekommenderar att du gör detsamma med mina inlägg så kan du se att jag nyligen länkat till att Ryssland använder 155mm granater och att de alltmer går över till dem.
Citera
2023-12-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag funderar över om dom där showerna med Vlad soloyyev är någon slags rysk variant på stand-up comedy eller freakshows för ryssar. Handlar det om lyteskomik över ryska medie kändisar? För det kan väl inte vara på allvar. Eller?

Det är en freak-show för att få Putin att framstå som vettig i det politiska spelet.

Opposition och oliktänkande är OK i Ryssland så länge de framstår värre än Putin själv. Ett sätt att med propaganda flytta fram målstolpar och normalisera.
Citera
2023-12-29, 19:08
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Vilket självmål. Jag har just själv fått rota igenom en användares poster i tråden och försöka gissa mig till vad muppen menar. Men jag rekommenderar att du gör detsamma med mina inlägg så kan du se att jag nyligen länkat till att Ryssland använder 155mm granater och att de alltmer går över till dem.

Varför länkar du inte igen då? Givetvis för att den länken inte överensstämmer med ditt påstående.
Citera
2023-12-29, 19:09
Medlem
Citat:
Hur kan det då komma sig att jag inte får några svar när jag frågar? Istället får jag själv leta igenom allt ni pruttar ur er och försöka gissa mig till vad ni refererar till. Nu råkade jag faktiskt hitta en bild på 122mm Gradraketer. Dessa är från Sovjet. Någon påstår sen att de ser ut att vara modifierade av NK. Är det beviset ni har?
Hoppsan vad snabbt du svarade, inte har du väl hunnit använt någon valfri sökmotor för att hitta data?
Man ska väl inte behöva skedmata en en vuxen(?) människa?

Gör gärna ett nytt försök och återkom med vad du har kommit fram till.
Citera
2023-12-29, 19:09
Medlem
Citat:
Varför har ingen av er ukromuppar kunnat leverera några bevis då hittills? Att ni blandat ihop Shaheeddrönare med Gerandrönare är bara bevis för er ignorans.

Det är bevisat så många gånger om i så väldigt många olika medier, allt från cnn, bbc, expressen, reddit, telegram, al-jazeera etc etc etc. Eftersom du är ett troll som bara hittar på vart efter så är det inte lönt att lägga tid på dig, du läser ju inte något av alla bevis som länkat till dig eller gör du det och sen tänker du att alla som inte är ryssar gar felnkch bara ignorerar det och kör vidare med din idioti och lögner.
Citera
2023-12-29, 19:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Usas president kräver nu att kongressen omedelbart beslutar om nya stödpaket till Ukraina efter Nazi-Rysslands nya terrorbombningar av civila.

https://x.com/Flash_news_ua/status/1740794782878691820
Citera
2023-12-29, 19:11
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Varför länkar du inte igen då? Givetvis för att den länken inte överensstämmer med ditt påstående.

Jag får tydligen hjälpa mina lata motdebattörer. Varsågod.

https://www.thedefensepost.com/2023/08/24/russia-increased-artillery-shell-production/?expand_article=1&utm_content=cmp-true
Citera
2023-12-29, 19:14
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Hoppsan vad snabbt du svarade, inte har du väl hunnit använt någon valfri sökmotor för att hitta data?
Man ska väl inte behöva skedmata en en vuxen(?) människa?

Gör gärna ett nytt försök och återkom med vad du har kommit fram till.

Jag skrev ju klart och tydligt vad jag hade hittat. Så nu är det din tur att svara på frågan jag ställde. Är det de sovjetiska 122mm Gradraketerna som avses?
Citera
2023-12-29, 19:15
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunnis
Det är en freak-show för att få Putin att framstå som vettig i det politiska spelet.

Opposition och oliktänkande är OK i Ryssland så länge de framstår värre än Putin själv. Ett sätt att med propaganda flytta fram målstolpar och normalisera.
Nja, det tror jag inte riktigt. Det är såhär det politiska dårhuset ser ut i Moskva.
Duman är också full av rena galningar.
Många svagsinta ryssar tror på det här, det ser vi ju även här i tråden.
Citera
2023-12-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Norge får gärna existera för min del men det var ändå synd att den svenska stormakten upplöstes en gång i tiden. Vi hade varit så mycket rikare idag och dessutom har vi mycket gemensamt i Skandinavien.
Det är nog så Putin tänker om Ukraina gissar jag. Ryssland kommer att kunna få strategiskt monopol på SvartaHavskusten och massor av viktiga naturresurser. Ganska enkelt att fatta.
Vi hade nog varit fattigare, kostnaden för krigen som krävts för att upprätthålla stormakten hade dränerat statskassan
Citera
2023-12-29, 19:19
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Usas president kräver nu att kongressen omedelbart beslutar om nya stödpaket till Ukraina efter Nazi-Rysslands nya terrorbombningar av civila.

https://x.com/Flash_news_ua/status/1740794782878691820
Precis vad jag tänkte göra ett inlägg om,
att ryzzens korkade hämndbegär efter sänkningen av fartyget kommer att bita dom i röven, och det gick snabbt.
Citera
2023-12-29, 19:22
Medlem
Teus avatar
Är det ens omtvistat att Ryssland använder Shaheed drönare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in