2023-12-28, 21:20
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det är väl egentligen bara Åland i så fall som Sverige kan beteckna som kärnsvenskt och jämförbart med Donbass. En annan invändning är att finnar trots allt är en egen distinkt etnisk grupp. Ukrainare och ryssar är i alla relevanta avseenden samma folk och delar helt historia.
Jag vet att inte Ukrainare INTE vill dela historia med ryzzland, förresten hittade ni ryzzar några biolab i Ukraina som genmanupulerar myggor som bara attackerar bara äckliga ryZZar, ni hör ju själva hur skrattretande det låter
Citera
2023-12-28, 21:21
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
En majoritet av befolkningen i Donbass är etniskt Ukrainare och inte Ryssar.
Ryssar utgör 38% av befolkningen. Många av dessa ryssar blev dit flyttade under Stalintiden.

Jag undrar hur mycket du förstår egentligen av regionen. De flesta talar ryska som förstaspråk i Donbass och ortodox Kristendom dominerar helt.
Citera
2023-12-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Du tycks ha glömt bort "Förintelsen".
Eller folkmorden i Vietnam osv osv
Butja tycker jag absolut att ICC ska ta upp och jag fattar fortfarande inte varför de inte gjort det?
Men ingen här verkar insatt i domstolens arbete ser jag så jag parkerar frågan.

Jag skrev ETT av de värsta.
Sluta driv. Sluta bluffa.
Citera
2023-12-28, 21:23
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Det finns inget kärnukraina. Ukraina är ett påhittat land. Namnet betyder ungefär gränsbygd från tiden i Tsarryssland. Då talar vi ändå bara om de västra och centrala delarna. De östra delarna är kärnryssland.

Du menar kanske glesbygd? Genom Holodomor försökte Moskva ju svälta ihjäl alla ukrainar för knappt hundra år sedan. Det skulle väl bli tomt så att goda stalinister kunde flytta in.
Citera
2023-12-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Det är större skillnad på Ryssar och Ukrainare än Svenskar, Norrmän och Danskar. Ändå ifrågasätter vi exempelvis inte Norges rätt att existera.
Norge får gärna existera för min del men det var ändå synd att den svenska stormakten upplöstes en gång i tiden. Vi hade varit så mycket rikare idag och dessutom har vi mycket gemensamt i Skandinavien.
Det är nog så Putin tänker om Ukraina gissar jag. Ryssland kommer att kunna få strategiskt monopol på SvartaHavskusten och massor av viktiga naturresurser. Ganska enkelt att fatta.
Citera
2023-12-28, 21:24
Medlem
Märks att rysstrollens strategi i forumet är samma som på slagfältet. Bara mala på i all oändlighet utan vett och sans, och utan att komma någon vart.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Han är inte anklagad för folkmord, du kan väl läsa hoppas jag.
Håller på att läsa ikapp nu så någon annan kanske redan bemött dig.

Hur svårt kan det vara att fatta att Putin är anklagad för att deporterat barn från Ukraina till ditt kära pissryssland klassifieras som folkmord?

Ni apor upphör aldrig att förvåna oss civiliserade människor.
Citera
Medlem
leachs avatar
Citat:
Om jag minns min historia rätt så var det området runt Kiev som drabbades hårdast av mongolinvasionen. Övriga områden som ruserna höll klarade sig hyfsat bra.

Kanske ni kan komma ihåg vad tråden handlar om!
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2023-12-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Håller på att läsa ikapp nu så någon annan kanske redan bemött dig.

Hur svårt kan det vara att fatta att Putin är anklagad för att deporterat barn från Ukraina till ditt kära pissryssland klassifieras som folkmord?

Ni apor upphör aldrig att förvåna oss civiliserade människor.
Putin är inte anklagad för folkmord, visa i så fall en länk där det står så uttryckligen.
Citera
2023-12-28, 21:32
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Och anledningen till detta enligt Putin var tydligen att han ville skydda barnen från att bli skadade i kriget? Det skulle ju kunna vara tänkbart. Vi får väl se längre fram när kriget avklingat då kommer mycket att komma fram.
100 000 krigsbrott låter som att domstolen i Haag har fullt upp i 10 år till.
Då lär de inte hinna med att åtala Netanayu heller.
Läste nånstans att även ryssarna tänker inrätta krigstribunaler där politiker i Ukraina och i Väst kommer att bli åtalade för krigsbrott.
Huruvida andra länder kommer att förhålla sig till detta lär framtiden utvisa.
Varken USA, Ukraina eller Ryssland är för övrigt medlemmar i ICC eftersom det är frivilligt.
Tycker det vore rimligare om det fanns en "domstol" i FN istället eftersom alla länder är med där.

Hahaha tror du på det där svamlet själv? 🤡
Underbart att se erat fruktlösa vevande hit och dit blandat med krav om fredsöversenkommelser
Då vet man att ryzzen åker på rejält med pisk. Tar mig en stor 🍺 och kollar på lite granatsläpp från drönare på ryzzar så länge.
Citera
2023-12-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Den har du fått flera ggr, vad är det för grundläggande fel på er från skithålet ryssland?

https://www.eurointegration.com.ua/eng/articles/2023/09/18/7169639/index.amp
Står ingenstans där att Putin står anklagad för folkmord.
Citera
2023-12-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Domstolen avgör. Inte du, inte jsg.

En del av brotten skulle också kunna utgöra folkmord eller brott mot mänskligheten.
Domstolen har bestämt att Putin står anklagad för krigsbrott / krigsförbrytelser men det står ingenting om folkmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in