2023-01-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
Jag har följt LOL i många versioner, då jag gillar den spontana humorn. Då behöver det inte alltid var jätteroligt. Det spontana har en charm.

Den australiska och kanadensiska versionen är bra. Då man förstår språket. Har försökt se indisk engelska och några olika spanska versioner.

I alla så blir det lite skämskudde ibland. Då det är svart att vara rolig på beställning gentemot andra komiker som kanske är större och bättre.

Hur står den svenska varianten emot de andra?
Väldigt bra måste jag säga. Inga fegisar här inte utan de kastar in dig i situationen ( på andra håll har komikerna gått iväg och gömt sig)

Vi har ett bra startfält och alla är mer eller mindre kända.

Läser att Özz är ett rött skynke för många… jag är verkligen ingen fan av honom. Men jag tycker han bjuder till och gör inte programmet sämre.

Per Andersson är fantastiskt härligt galen och utan honom då hade alla fått kämpa för att få ihop ett bra program.

Helt klart sevärt.
Håller med om allt!
Skrattat hysteriskt av alla avsnitt, det enda dåliga var att det var så ojämn nivå på komikerna.
Han Edvin är ju amatör i jämförelse, nästan taskigt att slänga in honom tillsammans med folk som Janson, Andersson och Gustafsson.

Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Jag är nyfiken på hur många millar Robert Gustafsson fakturerade för den här arbetsdagen. Klirr!
Ja, han är väl känd för att vara misantrop och folkilsk, de måste ha betalat bra för att få med honom i ett sånt här program.
Tyckte dock han framstod som väldigt sympatisk, så hans rykte kanske är överdrivet.
Citera
2023-01-20, 14:17
Medlem
Rotworms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag är faktiskt mer intresserad av hur fan tankegångarna gick hos produktionen när man valde att sjösätta detta än av programmet i sig. Det här är ju helt uppenbart en idé som såg helfestlig ut på pappret men som blir smärtsamt cringe när man faktiskt startade kameran.

Alltså, det är säkert lite roligt om man är där, vad vet jag. Att hålla på och apa sig som en idiot har väl alla gjort på fyllan med polarna. Jättekul jue. Men det är bara ren tur att det inte finns på film. Det här påminner om Babben Larsons program där hon skulle försöka få kändisar i soffan att skratta som försökte hålla sig. Det var bara plågsamt att titta på. Men som sagt, kanske lite småkul för kändisen att sitta där och försöka att inte skratta. Men det blir liksom inte bra tv.

Det hade nog blivit roligare om de producerat inövade sketcher med inblandade istället. De har ju liksom redan betalat för att få dit dom. Robert Gustavsson känns lite uttjatad men han hade ju lätt kunnat skriva ihop sex timmar humor på riktigt istället för att låta massa komiker fjanta sig helt improviserat och hoppas att det blir kul. Själva tävlingsmomentet ger jag inte mycket för. Tydligen verkar det helt okej att bara resa sig och gå om man känner att man är på väg att skratta.

Det verkar liksom ha gått lite väl fort från brainstormad idé till produktion. Och jag hade hellre sett mötet i konferensrummet där cheferna blev grundlurade än att se själva programmet.

Du sammanfattade min tankegång kring hela programidén.
Jag säger inget mer. Det gjorde du bra.
Citera
2023-12-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotworm
Du sammanfattade min tankegång kring hela programidén.
Jag säger inget mer. Det gjorde du bra.

Jag har bara sett trailer och bara det fick mig att trilla ned för samma tankegång. Jag är 44 år och får panik bara av namnet - LOL …brrr. Vem tittar på programmet? Det kan ju inte finnas ngn under typ 35-40 år eller tycker moderna barn att det är kul när vuxna pajsar runt och skrattat åt sig själva?
Citera
2023-12-29, 17:57
Medlem
Lady Tesss avatar
3 första avsnitten av säsong 2 är släppt.
Deltagare:
Henrik Dorsin
Petra Mede
David Batra
Keyyo
Per Fritzell
Maria Lundqvist
Hampus Nessvold
Anis Don Demina
Johan Ulveson
Pia Johansson
Senast redigerad av Lady Tess 2023-12-29 kl. 17:59.
Citera
2024-01-03, 19:56
Medlem
Lenny Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Tess
3 första avsnitten av säsong 2 är släppt.
Deltagare:
Henrik Dorsin
Petra Mede
David Batra
Keyyo
Per Fritzell
Maria Lundqvist
Hampus Nessvold
Anis Don Demina
Johan Ulveson
Pia Johansson

Petra Mede!? Finns väl ingen som tycker att hon är rolig?
Hon ska dessutom vara säsongens dragplåster. Hon ligger ju bara i soffan och anser sig vara störst, bäst och vackrast. Nej fyfan för henne.
Citera
2024-01-03, 20:41
Avslutad
Han där I kassan är väl inte rolig? Varför ta med den sopan?
Citera
2024-01-07, 22:17
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Petra Mede är så kass.

Hela produktionen är HELT KASS.
Citera
2024-01-07, 22:22
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Han där I kassan är väl inte rolig? Varför ta med den sopan?

För att ingen annan ställer upp.

Produktionen och konceptet är undermåligt.

Att köpa in en massa skräp som rekvisita och låta medlemmarna komma på manus on the go med målsättningen att ingen ska skratta?

Bimbon som måste suga klubba hela tiden? Har hon sugabstinens?

Kollade ett helt random avsnitt och skrattade inte en enda gång.
När Petra Mede fick filmtid var jag tvungen att snabbspola. Ful, tråkig, överlägsen (tror hon).

Johan Ulveson och Dorsin är de enda som kan föra sig, men detta är så långt under deras nivå.
Senast redigerad av 1SHOT1KILL 2024-01-07 kl. 22:24.
Citera
2024-01-08, 16:03
Medlem
Lacannes avatar
Snacka om att Petra Mede blåste produktionen totalt. Håva in massa pengar för att ligga i en soffa i några timmar.
Citera
2024-01-13, 20:31
Medlem
Persimååns avatar
S02 va rätt kass men helt klart värdig vinnare.

Petra är en naturkatastrof här. Hade höga förväntningar på henne.
Citera
2024-01-14, 20:09
Avslutad
Det är så jävla dåligt att det blir bra..
Citera
2024-01-15, 02:21
Medlem
Är det någon som vet hur mycket de får för att medverka?

Mede mfl nämner ju ändå att de får bra betalt för sitt arbete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in