Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Att du ens använder uttryck som "antivaxxare" om människor som inte vill ha ett enskilt vaccin tyder på att du tillhör en av världens största sekter som de flesta redan lämnat för länge sedan. Jag förstår inte hur man ens kan använda sådana uttryck mot människor som av olika skäl inte vill ha ett enskilt vaccin. Att inte vilja ha just covidvaccinerna gör ingen till en antivaxxare.
Mig veterligen är det inte en enda person som påstått att ett beslut att inte vaccinera sig klassar en person som antivaxxare.
Om man däremot som du sitter och ljuger och sprider desinformation dagligen på internet och aktivt visar omvärlden att du inte klarar av att tolka information gör att du klassas som antivaxxer. Om du dessutom är tillräckligt dum för att lyssna och tro på propaganda som bottnar i okunskap, och därefter försöker övertyga andra om saken - då får du finna dig i att bli klassad som antivaxxer. Om du dessutom aktivt förnekar fakta och vetenskap och sedan hänvisar till felaktiga slutsatser och kallar folk för nazister och fascister i princip i varannat inlägg så får du faktiskt finna dig i att folk kallar dig för antivaxxer.
Att du inte vill vaccinera dig är ok, det betyder bara att du fattat ett beslut som du har rätt att fatta. Om du försöker påverka andras val gällande vaccination genom att ljuga, hitta på, förvanska, vantolka, förvränga, förneka, fördumma och generellt sett bete dig som en ointelligent jöns med schizofrena drag, total avsaknad på läsförståelse och förmåga att tolka fakta och dessutom lider av uppenbar förföljelsemani - DÅ blir du klassad som en antivaxxer.
Du är nog en av de absolut värsta antivaxxare jag stött på.