2023-12-28, 22:51
Medlem
Hej, har tänkt införskaffa mig en mässdräkt då jag är kadett. Frågan är bara vad är det för knappar till en sådan, har inte direkt fått ett konkret svar på antalet av varje storlek som behövs. Vet inte om det är till någon nytta men skall emot artilleriet
Citera
2023-12-28, 22:52
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Du ska in i det militära och dom vet inte vilka exakt fasta riktlinjer som finns?
Citera
2023-12-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusInYourEye
Du ska in i det militära och dom vet inte vilka exakt fasta riktlinjer som finns?
Jag har frågat runt lite och får höra olika varje gång🤷🏼‍♂️
Citera
2023-12-28, 23:04
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip0310

Driver du, vem frågar du då?
Citera
2023-12-28, 23:08
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:

På min tid följde man UniR FM. Vad jag har förstått gäller inte det längre, det kan heta UniBest eller nåt dylikt.

Hur som helst är jag fullt jävla övertygad om att det finns fastställt i ett reglemente eller skriftliga bestämmelser vilka knappar du ska ha på mässdräkten.

Har du ingen HYB du kan fråga?
Citera
2023-12-28, 23:36
Medlem
pn222jws avatar
Begagnad - 2nd hand - flytta över knappar ?
Citera
2023-12-30, 11:24
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Hej, har tänkt införskaffa mig en mässdräkt då jag är kadett. Frågan är bara vad är det för knappar till en sådan, har inte direkt fått ett konkret svar på antalet av varje storlek som behövs. Vet inte om det är till någon nytta men skall emot artilleriet

24 mm är väl standard? Ksn vara 22 mm i enstaka fall. Ditt regemente eller de som tillhandahåller dräkten vet väl exakt vilka knappar det ska vara?
Citera
2024-01-13, 17:02
Medlem
Vantskruvs avatar
Citat:
Knapp Art/Lv

Stor obottnad, 8st (10 om jackan har axelklaff modell ä.)

Liten 10st.
Fördelat enligt:
Väst 4st
Kedja 2st
Axelklaffar 2st
Skärmmössa 2st
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem